Kan inte redigera inlägg längre
Det verkar som att en bugg smugit sig in. Kan inte redigera inlägg efter att de publicerats.
Beror inte på att tiden överskridits försök till redigering har skett omedelbart efter publicering.
Allt har fungerat bra tidigare - men nu går det inte.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag kan redigera alla mina inlägg utom ett som ligger på min sajt.
Windows 10. Firefox.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Ni behöver nog vara lite mer detaljerade om jag ska kunna titta på det. :)
Mvh // Johan
#2 Jag kan redigera allt utom det här inlägget https://har.ifokus.se/discussion/1474269/arikel-mekanisk-rengoring-av-harbotten
Då kommer den här texten fram
"Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
Minified React error #185; visit https://reactjs.org/docs/error-decoder.html?invariant=185 for the full message or use the non-minified dev environment for full errors and additional helpful warnings."
#2: Försökte redigera detta inlägg men får bara felmeddelande om att jag är obehörig.
Detta kan jag uppdatera men inte trådstarten.
Här är felmeddelandet :
”Fel uppstod när inlägget skulle sparas.
Unauthorized”
- Redigerat 2020-11-03 19:08 av Pyttelite
Hade jätteproblem med denna tråd.
https://livskvalitet.ifokus.se/discussion/1486603/coola-killar!
Felmeddelande:
”Fel uppstod när inlägget skulle sparas.
Unauthorized”
- Redigerat 2020-11-03 19:41 av Vixxen
Kan fortfarande inte redigera inlägg när jag skapat en tråd - skulle ända att ni kollar på det.
Ett exempel är följande:
https://kulturtant.ifokus.se/discussion/1486790/virtuell-konstutstallning-tate-gallery
Gäller alltså bara första inlägget - är så oavsett vilken sajt jag skriver på.
- Redigerat 2020-11-05 15:52 av Pyttelite
Problemet fortsätter - hur kan det avhjälpas?
#7: Får jag prova att logga in som dig? Då måste jag byta lösenord.
Samma problem här…
Kan det vara så att detta började i samband med att vi gick över till vintertid?
Mvh // Johan
#10 För mig så är det fortfarande bara ett inlägg som jag inte kan redigera. Alla andra fungerar. Det är bara huvudinlägget. Kommentarerna kan jag redigera.
#11: Och det gissar jag är på en sajt du inte är värd eller Medarbetare på?
Mvh // Johan
Återkom gärna om det funkar bättre nu.
Mvh // Johan
#11 Det är den sajt som jag är värd på där det inte fungerar. Länkade till inlägget högre upp, men här är det igen och det fungerar fortfarande inte.
Som sagt så kan jag redigera precis alla andra inlägg och kommentarer utom detta.
https://har.ifokus.se/discussion/1474269/arikel-mekanisk-rengoring-av-harbotten
Instämmer med Tatsu, och om jag klickar på "hantera" för en annans kommentar, så är det bara en tom ruta/flik som dyker upp.
Så är det med alla inlägg där.
Så är det på dator, men surfar jag på mobilen så kan jag anmäla andas inlägg men inte redigera dem.
Gäller den sajt jag är Medarbetare på.
- Redigerat 2020-11-06 17:09 av [Moon AppleGrey]
Tack! För mig fungerar det fint nu.
#15: Låter som att datorn inte förstår att du varken har Insider eller är Medarbetare?!
Du kanske skulle prova att logga och och logga in igen.
Mvh // Johan
#17 Behövde byta webbläsare.
Använde tidigare Chrome, men kör nu med Firefox.
#18: Har inte med Chrome att göra. Det är vad jag använder hela tiden, så det är nog den mest vältestade webbläsaren. Men jag antar att du loggade in på nytt när du började använda Firefox?
Mvh // Johan
#19 Jo, det är klart.
Ja, då vet jag inte….
Det funkar på sajten nu iallafall.
Bara iFokus för admin/moderatorer som jag inte kan se inlägg etc, så något knas måste det fortfarande vara.
- Redigerat 2020-11-07 11:16 av [Moon AppleGrey]
#21 Nej. Menade den här sajten https://ifokus.ifokus.se/ att jag inte kan se några inlägg, men skrev nog lite otydligt i förra kommentaren.
- Redigerat 2020-11-07 12:38 av [Moon AppleGrey]
#16: hejsan,
Igår kunde jag redigera inlägg, men helt plötsligt idag fungerar det ej. ’Redigera inlägg’ är borta. Hur löste det sig för dig? Mvh/Gunilla
#23: Du kan redigera inlägg 60 min efter att du postad det, sen kan du inte redigera det längre. Hade det gått mer än en timme se du postade inlägget du inte kunde redigera Nillac?
// Harley
#23 Igår? Men du blev ju medlem idag….
#25: Hm, såg detsamma nu. 🤨
// Harley
#26: Ja, med en kommentar, så borde ha varit den i den här tråden.
Kollade hens profil för att att jag först tänkte precis som du att det hade gått mer än en timme.
- Redigerat 2020-11-10 12:55 av [Moon AppleGrey]
#29: japp
#30: Du kan ju inte redigera andras inlägg, bara dina egna.
Förstår inte varför du frågar om fb i support för iFokus.
Jag har hittat ett till inlägg som inte går att redigera. https://har.ifokus.se/discussion/1428777/mjall
Får bara upp detta:
"Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
Minified React error #185; visit https://reactjs.org/docs/error-decoder.html?invariant=185 for the full message or use the non-minified dev environment for full errors and additional helpful warnings."
Problemet verkar ha kommit tillbaka. Skrev nyss en kommentar på Aktuellt iFokus, och skulle komplettera efter 2-3 minuter. Fick bara upp en tom ruta när jag tryckte på Hantera.
(Men här funkar det tydligen att redigera.)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2021-01-02 16:28 av Carmarino
Jag kan tänka mig att det fungerar om du öppnar ett annat inlägg från samma sajt och sedan går tillbaka till det du vill redigera.
Mvh // Johan
#34: Ja, det verkar fungera, men det är ju inte det första man tänker på när man vill redigera något. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#35: Konstigt. Det var det första jag tänkte på. :)
Mvh // Johan
#36: 😄
Det kan räcka med att uppdatera sidan förutsatt att man har trådrubriken uppe i adressfältet eller bara klicka på den tråden ute i inläggslistan igen.
För min del så oftast när det inte går att redigera så har jag bara en vit skrivruta utan det blåa runtom. Så då är det ju nåt som inte har laddats fram ordentligt.
Ser då ut som bilden.
.
- Redigerat 2021-01-03 00:43 av annia1
#38: Testade med det, men det funkade inte.
Problemet är snarare att när servern laddat inlägget (som när man laddar om i browsern eller kommer från en annan sajt) så vet den inte vem som är inloggad. Men när bara browsern laddar inlägget (som när man byter inlägg inom samma sajt) så fungerar det som det ska.
Mvh // Johan
#40: Såg ingen ruta alls. Skulle redigera kommentaren men det fanns inget alternativ för det. När jag tryckte på Hantera så såg det ut som i #33, bara en avlång, tom ruta istället för alternativen Redigera och Anmäl.
#42: Ibland kan det hjälpa om man går in på tråden från annat håll.
#43: Förvisso, men det är irriterande att det ska behövas.
#44: Absolut - oerhört irriterande för en med feta fingrar och problem med stavningskontroll både den automatiska och den manuella.
Det är därför jag har work around! 🤗
Carmarino #42 nu blir det nog missförstånd hos dig eller mig.
Jag menade inte ditt inlägg (som du ville redigera) utan skrivrutan nertill. Om ditt inlägg är senaste så ska du se skrivrutan (för att skriva nytt) under. Om ditt inlägg (som du vill redigera) ligger lite högre upp så skrolla ner och titta hur skrivrutan ser ut.
Så kika nästa gång du inte kan redigera hur den skrivrutan ser ut.
Eller menar du att du faktiskt inte såg nån skrivruta, där du kunde skriva nytt, längst ner.
**
Eftersom jag ibland har en vit så är det ju nåt som inte laddar fram och det kan ju knappast ha att göra med att systemet ser en om inloggad eller inte.
.
- Redigerat 2021-01-04 03:10 av annia1
#46: Minns inte hur skrivrutan såg ut. Det fanns inga fler kommentarer efter min. Skulle redigera efter ca två minuter.
Carmarino #47 du kan väl försöka komma ihåg att kika.
För min del så har jag oftast den vita rutan (när jag läser och/eller skriver), men det är ju inte så ofta jag vill redigera.
Så för mig verkar det ju som nåt som inte laddar fram som det ska.
.
#48: Ja, om det händer igen. Fast eftersom det inte gick att redigera är jag rätt säker på att det inte fanns någon skrivruta heller.
Carmarino #49 om du inte har nån skrivruta nertill så bör ju systemet ha dig som utloggad. Och det blir ju väldigt knasigt då du skriver att du ville redigera efter ett par minuter.
För min del så har jag alltid haft skrivruta.
.
#50: annia1 det hade ju inte att göra med om jag hade skrivruta eller ej, utan om att jag inte fick upp alternativet Redigera under Hantera.
Vet inte om det här är samma fel, eller något som avhandlats i någon annan tråd, men när jag ibland hittat något fel vid kontrolläsning av ett nyss postat inlägg och trycker på hantera så får jag istället för "redigera" (1) upp en tom avlång ruta (2). Händer både på en sida där jag är medis på och andra som jag enbart är medlem på.
#52: Vill minnas att det ibland blir en tom vit ruta när man försöker redigera direkt efter man publicerat kommentaren. Det brukar funka att gå in i en annan tråd och sedan gå tillbaka till den andra tråden.
Men, som jag skrev tidigare, det är irriterande att det ska behövas. Det är ju rätt länge sedan felet påpekades, men inget händer. Alla rättelser verkar ha stannat av.
#52: om du söker fram inlägget från menyn till vänster de ”tre strecken till vänster” kan du redigera igen