Mina "likes" försvinner?
Om jag gillat/klickat på hjärtat på ett inlägg så försvinner det ofta efter ett tag? 🤔
Det blir alltså färre "likes" totalt och hjärtat är inte ifyllt längre?
Tror det gäller både från mobilen och datorn men det är möjligt att det bara är när jag har gillat från en av dem och att det syns oavsett vilken enhet jag surfar på.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#0: Om du klickar på hjärtat från mobilen så är hjärtat inte ifyllt när du kollar på datorn, och tvärtom. Klickar du då igen på hjärtat så försvinner gillningen och antalet räknas ner. Så man får kolla noga om man trycker gilla på något man kanske har gillat tidigare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: Aha! Ja, så kan det säkert vara.
Går inte det att ändra?
#2: Det borde vara likadant oavsett om man gjort det via dator eller mobil.
#1: Fast det stämmer inte, ser jag nu. Min "like" på ditt inlägg ÄR verkligen borta, både att hjärtat är ifyllt och antalet likes.
Samma mobil som när jag likade.
#4: Skumt. 🤔
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4: så har det varit för mig vid enstaka fall, men då har det varit problem med internetuppkopplingen så att det blivit någon störning och den inte fattat att man gillat nytt inlägg/kommentar.
Kan inte vara något sådant som har hänt, då?
#6: Jo, men rätt ofta? 🤔
Och om den väl har räknat och "markerat" att jag har gillat så borde det väl inte försvinna sen?
#7: om det hänt ofta beror det säkert på något annat.
Men, som jag sade när det blev så för mig så såg det också ut som att de blivit markerade och "räknats" även fast de inte alls hade det.
Men vem bryr sig om likes ? jag gör det inte så lägg av jag vill bara ur det här nu en gång för alla och nu.
#9 Enklast är väl att sluta läsa och framförallt skriva. Varför göra stor affär att du vill avsluta igen?
Dessutom i en tråd som handlar om gilla-knappen???
/Maria
#9: bara till att avsluta ditt konto.
Jag bryr mig om gilla. Tycker det är kul att klicka på.