Återställa lösenord funkar inte
Jag ska byta adress, men tänkte först kolla om min adress fortfarande funkar.
Klicka på glömt lösenord. Skrev in nicket. Fick mailet. Klickade på länken och kom in till iFokus.
Men det går inte att byta lösenord. Har provat flera olika varianter, men kommer bara upp misslyckades att byta lösenord. Se bild.
Är det nåt specifikt med lösenordet att det måste vara viss längd eller nåt, står inget. Annars är det ju fel.
Win 8.1 edge
.
- Redigerat 2021-01-05 21:16 av annia1
Det verkar konstigt, om lösenordet är för kort informeras man om det. Det ska vara minst 6 tecken och det har du ju! Jag fick upp en ruta som talade om att det gamla lösenordet var för kort när jag skulle byta.. Det var ju svårt att åtgärda! Niklas fixade det åt mig!
Det var ju dock inte riktigt på samma sätt som för dig, jag gick på inställningar för att där byta lösenordet. Hade inte klickat i glömt lösenordet.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-01-05 22:22 av Sabah
Testa med minst 8 tecken.
Niklas #2 jag testade det också, då jag vet att det finns sidor som kräver minst 8. Och det funkade inte det heller.
Jag skrev ju i tråden hjälp oss testa inloggningen att jag försökte regga nya konton, det fungerade inte fullt ut. Inlägg 10 i den tråden. Vet inte om det blev fixat, annars kanske det hänger ihop.
https://support.ifokus.se/discussion/1487901/hjalp-oss-testa-inloggningen!
.
- Redigerat 2021-01-06 13:56 av annia1
Niklas nu har jag skrivit i tråden inloggning att jag nog hittat felet. Samma verkar gälla återställande av lösenord.
Länken i mailet slutar i mitt fall på c3NQ==
Men i adressfältet så saknas == skriver jag in det i adressfältet så blir det rätt.
Samma att länken är blå klickbar fram till == de är svarta som vanlig text.
Det som skiljer inloggningslänken och lösenordet ( i alla fall för mig) är antalet == i länken. I inloggningen är det bara ett, i lösenordet är det 2.
.
Vad har du för mejlprogram?
Testa om det fungerar bättre nu. Nu är koden bättre anpassad för att kunna skickas som en URL.
Mvh // Johan
Johan #6 ja nu fungerade det utan problem.
.