* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 113 ggr
Calcifer
1

Komma runt avstängning från sajter

Om jag blivit avstängd från en sajt (använder min egna sajt Star Wars som exempel) och jag klickar direkt in där så kan jag naturligtvis inte läsa något. Däremot om det finns ett inlägg från Star Wars iFokus i listan över nya inlägg och jag klickar direkt på den länken kan jag helt utan problem läsa just den tråden. Originalinlägg plus alla kommentarer. Jag kan inte klicka vidare på sajten utan den ser tom ut förutom det, men jag kan ändå komma runt en avstängning. Något jag upptäckte av en slump när jag klickade på fel länk i inläggslistan.

Kanske nåt att kolla in.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

johan
6

Det är inte konstigare än att du kan läsa saker när du loggar ut. När du klickar på ett inlägg från t ex Senaste på iFokus, eller ditt flöde om inlägget ligger i en annan sajt så skapa inlägget av servern som alltid är oinloggad.

Om det är ett inlägg som går läsas av oinloggade kommer du se det. Om det hade varit ett inlägg som kräver någon speciell rättighet hade servern inte visat något och inlägget hade laddats in igen när sajten vet vem som försöker läsa det.

En avstängning har nog egentligen aldrig försökt hindra någon från att läsa. Då hade vi inte heller kunnat tillåta oinloggade läsare. Det kommer bara förhindra dig från att skriva.

Mvh // Johan

Calcifer
2

Ah då är jag med. Jag har aldrig försökt läsa på någon sajt när jag varit utloggad så jag var inte ens medveten om att det gick. Då förstår jag att poängen med avstängning snarare är att man inte ska kunna skriva där än att inte kunna läsa. Man lär sig nåt nytt varje dag.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"