Mejl som jag inte vill ha
Jag har kryssat ur alla rutor som jag kan hitta gällande mejlaviseringar. Ändå så får jag dem! Mycket störande att de fyller upp min inkorg.
Hur kan jag slippa dem?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag fick också en massa mejl i början men jag kryssade "hej vilt" att jag inte ville ha och nu kommer det bara något enstaka.😉
/Maria

Det måste vi försöka fixa så fort som möjligt, så ska det självklart inte vara.
// Staffan
#1 Jag får dem fortfarande för varje ny kommentar i varje tråd jag är aktiv i 😶
#2 Det tackar jag för! 👍
Dom två kryssrutorna under "E-post" stänger bara av att du inte vill ha det för nya sajter du lägger till som favorit eller nya inlägg du kommenterar.
För att ändra där du redan har aktiva bevakningar behöver du öppna Mina Sajter och Mina Inlägg och ta bort det per sajt.
Du kan också klicka på "Sluta prenumerera"-länken när det kommer ett mail.
Jag behöver fortfarande bygga att sätt att stänga av alla befintliga prenumerationer, men det är inte klart
Mvh // Johan
#5 Hoppas att du bygger det snart, för jag vill inte ha några mejlaviseringar alls och det är väldigt omständligt, om jag måste säga ifrån för varje aktiv konversation, som jag deltar i.
Det vore väl inte så farligt om det kom ett mejl per tråd, istället för varje kommentar.
Om dessa två kryssrutor är tomma kommer du inte få Mail för kommande inlägg du är med i. Bara dom du skrev i när kryssrutan var markerad.
Det går ganska snabbt för en diskussion att bli inaktiv och du slipper Mail.
Jag kryssa ur dom och inaktiverade det för några enskilda sajter. Får inte särskilt mycket Mail efter det.
Men som sagt, vi ska fixa så att man kan stänga av alla aktiva bevakningar retroaktivt också.
Mvh // Johan
- Redigerat 2021-04-03 09:57 av johan
#7 Jag har kryssat ur dem rutorna, samt för varje enskild sajt. Men jag har fått ca 20 mejl från aktiva trådar på bara några timmar under de senaste dagarna. Blir ganska många inlägg om dagen ibland.
Nu har jag börjat avaktivera tråd för tråd.
Men jag ser fram emot en funktion för att kunna stänga av det helt!