* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 267 ggr
UlrikaD
3

Gilla-kommentarer på gamla inlägg

Jag får gilla inlägg med jämna mellanrum på väldigt gamla inlägg. Inga trådar som blivit aktuella igen utan bara en gilla notis. Nyss fick jag på ett inlägg från 2008. Det är ju en stund sen. Är det en bugg eller sitter nån och läser 14 år gamla inlägg?

Magi-cat
3

Det har hänt mig också.
Det kan mycket väl vara någon som hittat en gammal tråd via sök-funktionen. Kul!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Moon AppleGrey]
3

#0: nu är det visserligen inte jag den här gången, men vet att jag har gillat andras inlägg från sisådär 2014, för ett tag sedan. 😛

Tarotstollan
3

Det händer att det ramlar in någon gammal gilla röst även här. Blir alltid förvånad och undrar vad det är jag skrivit som någon gillat.😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Herveaux
4

Jag får också gilla-notiser på gamla, ibland väldigt gamla, inlägg.
Är även en av dem som lämnar en 'gilla' på gamla inlägg jag söker fram. 😀

// Harley

[Moon AppleGrey]
6

#4: ja, för man kan ju tycka att det har skrivits något bra även om det var ett tag sedan, och varför skulle de inte få uppskattning för sitt bidrag bara för att det gått en viss tid? 😁👍

UlrikaD
4

Folk är positiva lite laget runt då.🙂

johan
2

Förmodligen någon som hittat ett gammalt inlägg via en Google-sökning.

Mvh // Johan

Magi-cat
3

Det finns många "gamla" bra och arbetade inlägg från förr här på iFokus, och det är ju bra om någon hittar och gillar dem. Det visar också att det fungerar med sökträffar. 🙂

Draken
1

Även här har det ramlat in gillaröster på gamla inlägg. Men det är väl, som Magi-cat skriver, någon som har hittat tråden via sökfunktionen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Elina07]
3

Tycker du det är jobbigt så kan du ju alltid stänga av gilla- aviseringen 😊
Har själv gjort det då det är extremt störigt att få ett meddelande när någon har gillat mitt inlägg eller en kommentar.

Tycker själv att det är roligt att läsa gamla inlägg.
Gud va mycket humor medlemmarna hade då, ett helt annat sätt att skriva 😅

Niklas
3

Jag trycker ofta Bra-knappen på gamla inlägg. Åtminstone varje dag skulle jag tro.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

UlrikaD
0

#10 Det är ju absolut inte störande att få en notis att nån gillat ens inlägg. Det är ju bara positivt.

#11 Så gamla som 14 år? Blev mest nyfiken på om det var på riktigt. Om en gammal tråd puttats upp då är det ju inte så ovanligt att man får en gilla markering. Men just när det rör sig om så väldigt gamla inlägg som inte är aktuella på nåt sätt blev jag lite fundersam.

Niklas
1

#12: Ja, det beror mest på vad jag snubblar över. Det var inlägg från 2005 häromdagen. 🙂

UlrikaD
2

#13 Oj! Du slog mitt med flera år.😉

UlrikaD
1

Fast nu undrar jag verkligen. Fick precis en gilla kommentar på ett i lägg från 2011. Och I en längre tid har jag skrivit "hoppas allt går bra".
Hade kanske varit fog för ett gilla för 11 år sen, men precis nu? Känns väl inte logiskt?

Niklas
4

#15: Logiskt är det väl att gilla inlägg när man läser dem? Det är inte alla som håller ögonen på när de skrevs.

[Elina07]
0

#15: Det är väldigt konstigt att man ger ett sådant gammalt inlägg en like 🤔
Men å andra sidan som Niklas skrev att alla inte håller ögonen på när de skrevs.

Niklas
4

Jag tycker inte att något skrivet nödvändigtvis blir sämre för att det var länge sen.

Herveaux
4

#18: Niklas hann före. 😀 Skulle just skriva samma sak.

// Harley

Magi-cat
3

Det spelar väl ingen roll om det är gammalt? 🙂 Det är väl bra om det gillas oavsett!