* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketter: tips-informationinställningarstarta-sajtnybörjareblogg
Läst 235 ggr
Niklas
5

Så gör du en blogg av en iFokus-sajt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste du att du kan göra en iFokus-sajt till en blogg?

Genom att justera inställningarna på en iFokus-sajt kan du tillåta endast en eller ett fåtal personer att skriva nya inlägg men låta alla läsa och kommentera.

Se i bifogad bild hur du gör.

Vill du starta en egen iFokus-sajt kan du göra det här:

» https://www.ifokus.se/new

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

iFokus består av massor av olika intressesajter. Här samlas entusiaster som vill dela och utveckla sina intressen tillsammans med andra. Medlemskap är gratis och ger dig möjlighet att delta i diskussionerna, men du är också varmt välkommen bara som besökare. Om du saknar något intresse är det enkelt att själv starta en sajt. Det kostar ingenting.
  • Redigerat 2024-01-26 15:19 av Niklas
Carmarino
4

Trevligt. Perfekt om man har något särskilt intresseområde man vill berätta om - och vill man inte ha några kommentarer så är det ju bara att ändra rättigheterna för kommentarer. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2022-04-06 15:35 av Carmarino
Syntium
1

Coolt, då är frågan hur jag ska välja vad jag ska skriva om 😊

"I'm too old for this shit."

[keell]
2

Ett gott tips som jag funderat över om det är genomförbart.

Mycket bra och användbart för förmedling av intressen som inte alltid är diskussion.

Cireea
4

Finns det ingen möjlighet att få till en liknande funktion för enskilda inlägg? Exempelvis att jag kan sätta så bara Sajtvärd och Medarbetare kan kommentera? Hade varit guld värt för vissa sajter där man har inlägg som endast admin bör kunna knuffa upp men som alla kan läsa 🙈

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2022-04-09 11:05 av Cireea
Herveaux
2

#4: Ja! Vore suveränt!

// Harley

Carmarino
4

#4: Tror inte den funktionen finns, men för att komma runt problemet kan ni stoppa kommentarer för inlägget. När ni sedan vill knuffa upp det så tar ni tillfälligt bort stoppet. Glöm bara inte att bocka i Stoppa kommentarer igen när ni är klara. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cireea
2

#6 det är därför jag frågar om vi kan få till en sån funktion 😊 Är trött på att låsa och låsa upp så hade varit smidigare med en sådan funktion.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck