Använd tydliga rubriker
Jag vill påminna alla om att använda tydliga rubriker. Det gynnar både frågeställaren och sajterna. Chansen att fler läser och svarar ökar. Liksom chansen att fler som har nytta av inläggen kommer att hitta dem.
Skriv t ex inte "Hej" som rubrik. Använd INTE bara stora bokstäver eller massa !!!! Så att det ser ut som att du skriker. Det ser väldigt tråkigt ut och gör inte så att man får svar snabbare.
Om inlägget t ex handlar om vilken hårfärg du skulle passa i. Så skriv inte "Titta hit", utan t ex "Vilken hårfärg passar mig?". Då ser folk snabbt vad det handlar om och blir mer lockade till att läsa inlägget och svara.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2022-08-28 13:30 av TatsuOni
Här kan ni läsa lite om vad Niklas har skrivit om saken 🙂 https://support.ifokus.se/discussion/432804/bra-rubriker-ger-battre-hjalp
Och skriv inte AKUT hjälp, och så handlar inlägget om hur man ska tolka ett svar i en chatt eller om att man fått utegångsförbud och vill till en fest.
Något akut innebär fara för någons liv, risk för allvarlig skada, oro över en närståendes agerande och liknande. Det ska inte användas när det inte är något allvarligt som behöver hjälp direkt.
Jag vill påminna om det här igen.