* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 213 ggr
Garm
2

Kan inte klicka på inlägg

Hej folket på support!

Jag har ett litet problem med iFokus, som uppkommit nyligen: När jag gått in på en sajt och vill läsa diskussioner så händer inget när jag klickar på dem. Jag kan inte heller skapa nya inlägg. Hela vänstra sidan av sajten är oklickbar för mig, förutom att välja nästa eller föregående sida av diskussionsinlägg. Jag kan däremot högerklicka på inläggen och öppna i ny flik, men inte vänsterklicka. Har rensat cache, cookies och hela faderullan, men det gjorde ingen skillnad.

Detta händer i följande webbläsare: Firefox, Chrome och Waterfox. Jag använder inte Edge, så har inte testat där. Det fungerar däremot på telefonens webbläsare, där kör jag med DuckDuckGo, men det är ju lite annorlunda utformat för mobilen.

Det har tidigare fungerat fint i alla webbläsare jag använder. Det här är, som sagt, en ny grej. Har varit så här i minst några dagar.

Vad kan vara fel? Fler som har mitt problem?

Ulla
1

Jag har inte sett det själv, men fått frågan av en medlem som råkat ut för samma sak. Hon kunde skriva på mobilen men inget funkade när hon använde datorn.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

DesK
3

Testa med ”norsk reset” dvs stäng av datorn helt, bryt all ström och starta sedan om datorn.

/Désirée

Maria
2

#2 Det är det första sonen frågar mig när jag har problem med det tekniska 😉

/Maria

Garm
2

#2: Jag stänger av datorn när jag inte ska använda den, så den har stängts av flertalet gånger sedan problemet uppstod.

DesK
1

#4 Har du dragit ur sladden och gjort datorn helt strömlös också?

/Désirée

Agda
0

Jag har samma problem och även för mig började det för några dagar sedan. Jag använder dator och firefox.

annia1
2

Det här är information till Johan.

Jag har samma problem. Har bara testat lite grann så har inte hela bilden. Och det blir lite rörigt, men det du ju van vid.

Det här felet verkar åtminstone bestå av två delar.

Ena är adblocker. När den är påslagen så verkar det som den anser att endera är det fel på nåt skript eller så ser den länkar som reklam efter jag klickat på några saker.
Är adblockern avslagen så fungerar det.

Andra felet ligger på länken hem och i sajthuvudets länkar.

Jag har support som startsida så den öppnas när jag tar upp webbläsaren. Jag får upp popupen om samtycke som jag nekar.
Jag kan klicka på alla länkar som finns på sidan.
Men när jag klickat på hem länken eller nån av länkarna jag får fram i sajthuvudet då låses nästan alla länkar.

De länkar som fungerar är nästa/föregående, hem länken, det vita iFokus som finns längst upp till vänster. Likaså det blåvita i:et som är först i den gröna listen. Och infolänkarna nertill.
Och det knasiga är länkarna som man får fram i sajthuvudet dom fungerar, man kommer till dom olika delarna.

Klickar jag på nån av sajterna nertill, så kommer jag till sajt, men allt är låst på den sajten.

Så hem länken och länkarna som man får fram i sajthuvudet låser. Så vad i dom kan få en adblocker att reagera.

Använder edge.

.

• Redigerat 2023-04-10 02:03 av annia1
Fornöga
0

#0 ff Har liknande problem (fast anslutning, Firefox). När jag efter inloggning går in på sajten jag tänkt besöka så är den låst. Jag får då gå till en annan iF-sajt och sedan tillbaka, och då går det att öppna trådarna i vanlig ordning.

Det har varit så här omkring någon vecka, uppskattningsvis.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

• Redigerat 2023-04-11 08:05 av Fornöga
Susanne Sundström
0

Jag kan inte heller klicka på inlägg! Det hjälper inte mig att gå till annan IF-sajt.
Jag kan endast (som med detta inlägg) få det att fungera genom att klicka på öppna i nytt fönster, men det fungerar endast en gång. Så om jag vill skriva nytt inlägg eller göra något så måste jag klicka på en länk och öppna i nytt fönster. Jag kör med FF.

//Susanne Sundström