Presentationen av bilder förändras när inlägg redigeras.
På vilket sätt?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det blir ramar kring dom som inte varit vid originalinlägget.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Kan det vara så att inlägget ursprungligen sparades i en tidigare version av iFokus?
#4: Det stämmer för mig oxå.
Vill minnas att det blir så om bilden har ett annorlunda format än "standard" för iFokus. Det ändrades när iFokus uppdaterades. I början har jag för mig att det var så att bilderna ändrades efter den största bilden, om man lade upp flera bilder i samma kommentar. Det gjorde att vissa bilder blev jättesmå.
Efter ändringen blev det ramar runt de bilder som inte hade en viss storlek. Minns dock inte exakt hur det hänger ihop. För min del har jag märkt att det blir ramar runt bilder även om jag inte har redigerat inlägget.
I den här tråden kan man se att det är ramar runt samtliga bilder. Ramarna varierar i tjocklek och vissa är bara på långsidorna och vissa bara på kortsidorna, beroende på storleken på bilden.
https://choklad.ifokus.se/discussion/1556440/lakritsfabrikens-adventskalender
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
- Redigerat 2023-08-18 14:11 av Carmarino
#6: Problemet är att den ser annorlunda ut när man presenterar första gången än hur den ser ut efter uppdatering även om man inte uppdaterar bilden.
Om jag äger bilden lägger jag in den på nytt redigerar jag någon annans så kan jag inte gör ngt.
Oftast är redigering endast upp och ner på löpsedeln.
#7: Menar du att det är bilderna på löpsedeln som ändras? Det har diskuterats i andra trådar, men jag hittar dem inte just nu. Har du en stående bild så syns inte hela på löpsedeln.
#8: Nej jag menar att bilden i inlägget ändras när jag uppdaterar inlägget t ex när jag bara flyttar upp och ner inlägget på löpet så jag uppdaterar inte inlägget i sig utan endast kryssrutan.
#9: Skumt.