* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 145 ggr
Sindri
0

Behöver vi ha Captcha på sidorna innan publicering?

Med anledning av nattens attack av olaglig medicinförsäljning undra jag detta.
Det vore väldigt tråkigt och blir omständligt, men sådana där kupper gör mig helt vansinnig.
Antar att det är någon sorts robot som gör inläggen. Hur fixar de att skapa en användare först? Kanske man kan sätta hindret där?

Vixxen
0

Bra tanke!

Pyttelite
0

#0: Jag tror inte att det är en robot som gjort dessa inlägg utan de är gjorda manuellt så Captcha kommer inte att hjälpa.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

johan
1

Tror det skulle vara mer effektivt och mindre störande för vanliga medlemmar att blocka referenser till Whatapp-nummer faktiskt.

Min erfarenhet är att det bara är spammare som skriver ut detta publikt. Normala människor delar sådant privat.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

#3: I detta fall var inläggen omgjorda för varje gång de publicerades och dessutom användes i åtminstone första omgången samma nick.

johan
1

#4: Yes. Misstänkte det. Annars hade spam-filtret tagit dom.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

#5: Med tanke på hur relativt få attacker det är fungerar spamfiltret riktigt bra.

Sindri
0

Ja det gör det, men jag blev lite skräckslagen vid tanken på att någon skulle beställa på impuls.
Kan man skriva inlägg och bestämma en tid för publicering? Hur han annars personen få in så många inlägg så snabbt på olika sidor?

Draken
0

#7: Hur är det med funktionen "schemalagda inlägg" kan den användas i ett sådant syfte ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sindri
0

#8: Det var precis det jag tänkte på. Jag såg flera inlägg som kom in med bara någon minuts mellanrum och så snabbt hinner man inte skriva så långa inlägg. Man kan ju kopiera och klistra in, men texterna och rubrikerna var lite olika i de olika inläggen.

Carmarino
2

#9: Man kan ju skriva texterna i ett dokument på datorn och sedan klistra in dem i ett inlägg. Då går det rätt snabbt och man behöver inte använda schemaläggning.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

#10: Jag tror snare att det är så det har hänt eftersom användaren kom tillbaka först när inlägget blivit bortröstat och det skedde inte parallellt - hur är det kan vem som helst schemalägga?

Carmarino
0

#11: Funderade också på det. Har för mig att det bara är värdar, och kanske Medarbetare, som kan schemalägga, men jag kan ha fel.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Scorpio97
0

Jag hittar inget alternativ för att schemalägga åtminstone. Är varken värd eller Medarbetare

//Jessie