Tack för informationen 🙂
/Maria
#0: Tack för infon! Håller tummarna här.
// Harley
Lycka till!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Håller tummarna 👍
/Désirée
Håller tummarna. 👍🍀
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har detta något med att göra att vi inte har rätt banner inne på Tarot längre?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag hoppas att det ska fungera nu, så man får gärna säga till om man ser något skumt.
Det vore inte konstigt om det är fler fel, för det är en stor uppdatering av versioner av diverse saker.
Ju mindre ni märker desto bättre har jag lyckats. Men det ska förhoppningsvis bli snabbare.
Mvh // Johan
Är det därför vissa bilder blir svartvita (de visas dock rätt om man klickar på dem) och aviseringarna inte fungerar?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2023-12-08 11:59 av Carmarino
#9: Alla bilder där är i färg när jag tittar. Udda bugg.
Kort i flödet verkar jag också ha problem med.
#10: Är det problem även om du gör en ordentlig omladdning av sidan? Får inte det själv när jag testar i mobil åtminstone.
Mvh // Johan
#11: Samtliga sidor jag tittat på, som innehåller bilder, har haft samma problem. Det är inte alla bilder som är svartvita dock. Några är i färg och ser ut som vanligt.
Har inte fått ett enda kort sedan imorse.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9: Gud vad häftigt, jag ser precis samma sak dom du! Svartvita och helt… konstiga, i brist på bättre ord! 😱
Fascinerande, på ett sätt ser dom även otroligt läckra ut. Vissa bilder mer än andra, men ja, lite häftigt! 😀
Ska se om jag lyckades få med en bild på hur bilden i första inlägget i länken du postade ser ut för mig.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#15 Oj, vet inte varför bilden blev svartvit. Så ser det i alla fall inte ut när texten kommer fram. Det står så här:
Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
lwhble.removeAdUnit is not a function
- Redigerat 2023-12-08 13:05 av FataMorgana
Bilder ser normala ut för mig, men alla headers är svartvita.
Kort fungerar inte för mig heller.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2023-12-08 13:14 av TatsuOni
#17: För mig är det tvärtom, förutom den på support. Den är faktiskt svartvit för mig med. Bilden du la in är svartvit för mig.
#17:
För mig är din bild i färg. Somliga headers är i färg, somliga svartvita, t.ex. den på support. Kort får jag heller inga.
#0: Tack för info! De flesta bilder är svart-vita just nu men antar att det rättar till sig 😊
Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.
Får inga kort nu i eftermiddag, trots att det är nya kommentarer i inlägg jag följer.
Nu tror jag flödet ska vara fixat. Kanske kräver att man laddar om sidan ordentligt..
Dom här svartvita bilderna är ett stort mysterium för mig. Ibland undrar jag hur man är lagd för att ha orkat hålla på med webbutveckling i över 25 år…
Mvh // Johan
Nu fick jag notis om nytt svar här i tråden! 😄
// Harley
Jag får upp ett sånt här meddelande lite hipp som happ. Har hittills bara sett det här på Support.
Vänsterfliken med trådar gör lite som den vill, oftast behöver jag klicka på "menyraden" uppe till vänster men sen går vänsterfliken inte att swajpa bort utan då kommer högerfliken fram istället.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Kort fungerar nu, men alla sidhuvuden är fortfarande svartvita.
Tack för info och Lycka till
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Kortaviseringarna verkar fungera nu, men många bilder och sidhuvuden är fortfarande svartvita. Bilderna på löpsedlarna verkar däremot vara okej men vissa blir svartvita om man klickar sig vidare in i tråden.
Dessutom går det ibland väldigt långsamt att byta tråd eller sajt, och under väntetiden ser det ut som om man är utloggad.
- Redigerat 2023-12-08 15:30 av Carmarino
Dom flesta bilder och sidhuvuden är i färg för mig men just här inne är sidhuvudet svartvitt sen ser det ut som om jag stundvis är på väg att kastas ut som när man behöver göra en ny inloggning men så växlar det till och jag är fortfarande inloggad.
Korten hittills inga problem.
Lycka till Johan och tack för allt arbete ni lägger ner på i fokus för att det ska fungera bra för oss medlemmar 😎

Nu är lite nya försök på plats. Hoppas det löser:
- Svart/vita sidhuvuden och bilder i diskussioner
- Att mobila sidor blir för breda (och därmed liten text)
Mvh // Johan
#33: Det har löst sig för mig, tack så mycket! 😄
#33: Ja bilderna är normala igen, men som oinloggad kan jag fortfarande inte läsa inlägg.
Allt är i färg igen 😁
Ser fint ut hos mig 🙂
/Maria
#37: Samma här! 👍
// Harley
Nu ser jag rätt sajthuvud här 😊
/Désirée
Jag blev utloggad ifrån mobilen och kan inte logga in igen.
#35: Det låter relaterat till annonser. Jag kan läsa oinloggad både med och utan annonsblockerare.
Testa gärna att verkligen ladda om sidan så det inte bara är att du har något gammalt.
Mvh // Johan
#41: Jag har prövat att ladda om sidan flera gånger, kört CClenern och rensat bort Cookies bland annat, men inget hjälper. Det hjälpte inte heller när jag gick in på iFokus med Privat modus och accepterar annonserna, inte heller med VPN fungerar det. Men vad jag just insåg, är att det fungerar om jag efter att denna text kommer upp, ännu en gång till uppdaterar sidan. Konstigt.
"Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
e.removeAdUnit is not a function"
Någon idé om varför jag inte kan logga in igen?
Och nu fungerade det att logga in igen 🤪
Nu funkar allt jättebra (och snabbt) här inklusive "vänsterfliken".👍
Fast det var lite häftigt med de svartvita sajthuvudena.😁
Det funkar för mig också. Åtminstone på datorn. Har inte testat mobilen än. 😊

#33 Allt normalt här igen också.🙂
Varför ändras formatet på bilderna?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#48: Förtydliga gärna frågan.
Mvh // Johan
#49: Bildformaten ändras automatiskt så att det blir kanter runt om.
Vid första inlägget är det en storlek men när det uppdateras en annan då man får lägga in bilden på nytt.
Det blir mycket tråkiga bilder när 20-30% av bilden år kant och dessutom färgad.
Vi har haft samma diskussion tidigare men efter den senaste uppdateringen har det blivit ännu värre.
Bilderna hanteras oxå olika om de läggs upp via ”krysslistan” än om man använder markdown-funktionen i texteditorn.
Varje gång som jag byter sida, så kommer inloggningssidan upp till höger, det ser alltså ut, som om jag inte är inloggad för en kort stund. Några gånger har jag faktiskt blivit utloggad också.
/Désirée
#51: Det är samma för mig.
För mig var det så igår men det är inte så idag.
Hos mig är allt i färg igen. Men som oinloggad kommer fortfarande texten med okänt fel. Om jag uppdaterar sidan funkar det igen. Men jag måste uppdatera för varje nytt inlgg som jag klickar på.
Själv blev jag av med värdskapet på tonåringar, om det var pga underhållet eller ej vet jag inte men det skedde i samma veva.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#55: Det låter mycket osannolikt att det skulle höra samman.
Mvh // Johan
#0:
Tack för infon! Du sköter dig som vanlig.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
- Redigerat 2023-12-09 17:49 av Woodland
#56: Nä, säkert inte, men då det hände ungefär samtidigt och jag inte vet i vilka koder du petat tänkte jag att det skadar inte att nämna det.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#59: Nej det var rätt svajigt och trögt ett tag, och man fick upp inloggningen varje gång man bytte tråd (fast man loggades in direkt igen).
Funderar på en grej om när det tar längre tid att ladda in sidan.. Är det ofta så att det är bilder i diskussionen som laddas? Finns det någon annan gemensam nämnare för när det går snabbt eller långsamt?
Mvh // Johan
#61: Det tar alltid längre tid om det är många videos i diskussionen, men även bilder. Dock kan det ta lång tid att ladda trådar med mest text om de är väldigt långa.
Trådar med många videos blir plågsamt långa redan efter ca 50 inlägg, men det är mest på mobilen. På datorn är det inte lika långsamt.
Det har dock varit så länge, så det är inget som har med den senaste uppdateringen att göra.
#62: Nej precis. Det är ju logiskt att det tar tid med många videos. Mycket att ladda.
Jag tänkte mer när första responsen innan något visas dröjer mer än någon sekund.
Mvh // Johan
I går fick jag ingen koppling till iFokus.
Har bokmärken till ingångssidan som bara visar senaste inlägg - läser oftast på mobilen och det finns inga bilder på den sidan.
Då fick jag ingen kontakt alls inte ens halvladdat.
#63: Idag har det tagit ett par sekunder (på datorn) innan sidan har laddats, och inloggningsrutan har synts under tiden.
#65:
Inloggningsrutan ser jag varje gång som jag klickar på något nytt inlägg. Men efter en sekund försvinner den igen och jag är inloggad igen.
Konstigt. För mig är allt som vanligt. Både på platta, mobil och dator.
/Maria
#66: Ja, det är samma för mig, fast jag tycker det känns som mer än en sekund som inloggningsrutan visas.
#68:
Kanske det beror på hur snabb dator som man har? Kanske min är snabbare?
Även om man bara uppodaterar sidan, ser man inloggningsrutan.
Det som händer är att:
- Server skickar HTML som är gemensamt för alla användare, inloggade och oinloggad. Så här kommer inloggningsformuläret vara med.
- Browsern börjar köra script, t ex att kontrollera om man är inloggad.
- Är man inloggad byts inloggningsformuläret ut mot flödet
På samma sätt så kommer ett inlägg först visa allt gemensamt innehåll, sedan, så fort den kan, kommer visa t ex vad du gillat, dölja lästa kommentarer, etc.
Så om servern svarar långsamt med dessa "användar-data" eller om browsern är långsam på att köra script, kommer dessa växlingar märkas mer eller mindre.
Det borde märkas mest när man byter sajt och precis allt laddas om, och betydligt mindre när man bara byter inlägg på samma sajt och enbart inlägget behöver laddas om.
Mvh // Johan
Allt fungerar och ser ut som vanligt hos mig. Kör stationär dator och Chrome
.
- Redigerat 2023-12-11 12:02 av FataMorgana
#72: Hahah, nu ville jag skriva ett meddelande till Condor, och postade i misstag det här 😂
#70: Just nu verkar det lagga en hel del emellanåt. Det tar lång tid innan det händer något, men sedan kan det plötsligt gå snabbt igen. Gissar att det är hög belastning på servern just nu?
Har denna uppdatering något med att bilderna i de flesta inläggen har blivit mindre?
Jag tycker det är jobbigt att behöva förstora nästan alla bilder för att kunna se dem tydligare.
- Redigerat 2023-12-11 19:17 av Tarotstollan
#75: Håller med att det är tråkigt när bilder numera är som frimärken på ett brev.
#77: Samma här.
Här också.
Trevligt att vara här igen. 🙂
- Redigerat 2023-12-12 08:52 av Magi-cat
Det hände något i natt, så jag började med att starta om.
Jag har äntligen fått på plats bättre logging så jag lättare kan se fel som uppstår ofta och vad som tar lång tid, så jag hoppas det gör att jag kan fixa rätt saker.
Väldigt användbart att kunna prioritera på det som drabbar flest.
Mvh // Johan
Samma här men nu flyter det på rätt så bra lite hoppa men logga in fungerar som det ska.
Samma här och jag ser fortfarande inloggningsrutan först både när jag tittar in första gången och vid sajtbyte.
Johan du hör ett fantastiskt jobb 💐👍
/Désirée
Ja, det tog ett tag innan jag kom in också.
Jag kunde logga in, men det var väldigt segt. Tog nästan en kvart att ladda sidan. Nu fungerar det som det skall igen.
Nu har vi fått nya markeringar när ett inlägg har tagits bort.
Ser nästan fint ut - tycker att markeringen kan dämpas så att den inte tar över de tillåtna inläggen men ett steg i rätt riktning.
#86: Håller med det blev superbra hoppas innerligt att det är något som får vara kvar för det ser både snyggt och redigt ut samtidigt som det enkelt och tydligt ger informationen om att inlägg tagits bort så det här har i fokus fått till alla tiders bra 😎👍
Helt plötsligt går det inte att ladda upp bilder. Vad har hänt?
#88: Haha, jag höll precis på att göra en ny tråd om samma sak!
Jag har försökt ladda upp bilder till trådar på iFokus nu under kvällen och varenda gång får jag samma felmeddelande. Min trötta hjärna försökte ta skärmbild på det, men vad hjälper det om jag inte ens kan ladda upp en bild? 🤣
Jag har kollat bildformaten, testat massa olika bildformat och se om något förändrats, provat att ladda upp bilder som tidigare fungerat, rensat mina cache-filer men till ingen nytta och nu har jag slut på idéer.
Det står bara: "Uppladdningen av "bildnamn" har misslyckats" följt av "undefined."
#89: Samma felmeddelande som jag får.
Av någon anledning kan jag varken byta eller ta bort bilden som visas inne på min profil (alltså inte min Avatar jag talar om).
Har detta med senaste uppdateringen att göra?
#91: Jag gissar att det är samma problem som jag och Carmarino stött på med bilderna. Något verkar vara knas med dom ikväll/inatt.
#92: ah, okej. Det låter onekligen som att det finns ett samband.
Hittade till slut vad sjutton det var som påverkade filuppladdningen. Ska fungera igen nu.
Mvh // Johan
#94: Woohoo, det fungerade! Fantastiskt jobbat. 😄🥳
- Redigerat 2023-12-14 10:55 av Mitchika
#94: Ja, det fungerar! 👍😊
#94: toppen! 👍
Har problem med att inloggningsrutan syns en längre stund - upp mot 10 sekunder - när jag klickar in på ett inlägg. Allt laddar väldigt segt under tiden. Har även hänt att jag behövt logga in på nytt en gång. Har inte läst igenom alla inlägg så kan hända att det redan rapporterats, men tänker att det inte skadar att fler uppmärksammar problemet från olika webbläsare osv.
Jag har Macbook Pro med Sonoma 14.1.1
Använder Chrome version 120.0.6099.109.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag tycker att iFokus överlag har blivit segare sedan uppdateringen. Ibland är det så plågsamt segt att jag ger upp och stänger ner.
#99: tycker att det har varit segt några dagar nú.
Varit segt till och från idag också. 🤷♂️
Ja, ibland tror man att sajten gått ner, men så plötsligt kommer den igång. Vet att snön brukar slöa ner en del, men det har aldrig varit så mycket tidigare.
#98: Samma här. Kör med Chrome normalt, men testade att logga in med både Firefox och Edge. Samma sak där.
Samma här, men först sen idag. Det går trögt och långsamt och inloggningsrutan syns i flera sekunder.
Har samma problem.
Jag försöker förstå vad det beror på. Väldigt frustrerande.
Har gjort några grejer nu som jag hoppas minskar antal anrop till dom långsammaste databas-frågorna i hopp om att det gör skillnad för allt annat.
Och om ingen märker vad jag stängt av, så kanske det inte var så viktigt att ha där till att börja med. :)
Mvh // Johan
Det går fortfarande lika långsamt och korten till höger har försvunnit.
Vet inte om det här är relevant för tråden men nämner det ändå;
upptäckte precis att det inte går att lägga till etiketter i inlägg, varken nya eller gamla som man redigerar. Samma problem både via mobilen och datorn.
Är det bara här hos mig det spökar?
// Harley
#108: gick in för att redigera ett inlägg för att kontrollera detta. Den etikett som tidigare valds och fungerar syntes inte ö.h.t.
Struntade i att uppdatera inlägget så att etiketten skulle förbli kvar.
#106: 
Detta har hänt för mig.
Att klockslag etc visas på koreanska.
Har koreanska som systemspråk på telefonen, men detta har aldrig hänt förut.
Är det meningen att det ska vara så numer?
Vet att det iallafallalltid varit så på min laptop som jag har på det språket.
Upplever fortfarande samma problem med inloggningsrutan. Är extremt trögt idag.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#108: Nej, jag kan inte heller lägga till etiketter, så det är inte bara hos dig. 🙂
Jag gissar att det kanske är det som johan stängt av?
Nu får jag nya kort igen, men de gamla som jag fortfarande hade stående till höger har inte kommit tillkbaka.
#113: Jag tror att gamla kort som man inte har klickat på försvinner efter en viss tid? Det är vad jag har för mig hände med mina när jag väntade för länge med att klicka på dom.
#114:
Jag brukar lämna kvar ett par av de senaste korten, eftersom det går snabbare att klicka på ett kort för att komma in på en sajt än att först klicka på "alla dina intressen" och sen klicka på sajten. Dom brukar i alla fall stå kvar ett par dagar. Men nu försvann alla, även dom från igår.
#115: Aha, okej, då är det inte som jag tänkte i mitt förra inlägg. Mina gamla kort har legat kvar bra mycket längre än bara ett par dagar när jag inte klickat på dom.
Etiketter är tillbaka. Får försöka lösa den biten på andra sätt än första försöket.
Condor: Det är Gilla-kort som (temporärt?) är inaktiverade då att hämta dom av någon anledning är en av dom topp 5 långsammaste databasfrågorna. Och eftersom jag vet från tidigare att så många störde sig på dom att jag byggde ett sätt att stänga av dom, så kändes dom inte superviktiga.
Mvh // Johan
#118:
Just när jag tyckte att det går snabbare igen, tog det 2 minuter mellan att klicka på den här tråden tills den öppnade sig.
Nu går det sååå långsamt för mig, att det inte är roligt att vara inne på iFokus just nu.
#120:
Samma här. Det var bättre igår.
Nu är det jättesegt men det är säkert bara tillfälligt 🙂
/Maria
Det går väldigt segt här också.
Kort för gillamarkeringar stängde jag för över av för länge sedan.
Nu blev jag utloggad igen också.
När jag väl är inne på en sida, så går det okej att gå in i trådar. Men att byta från en sajt till en annan tar mig 30-50 sekunder.
#125: Samma här. Det är väldigt segt i kväll.
Just nu så flyter det på bra
#124: var inloggad när jag somnade under kvällen.
Nú när jag skulle gå in och kika i trådar var jag utloggad utan att själv ha valt det. 🤔
#127: Det gör det för mig också. Från mobilen.
#130: har hänt förut också att jag blivit ofrivilligt utloggad. 🤷♂️
#130: Jag loggar i princip aldrig ut själv, men har blivit utloggad rätt ofta. Det kan komma precis när som helst. Särskilt irriterande är när jag skrivit en lång text och när jag sedan ska publicera den så är jag utloggad. Då är det bara att kopiera texten, uppdatera sidan och logga in igen. Extra irriterande är om jag lagt till bilder eller en video, för då kommer de inte med när jag kopierar texten och jag får göra om den delen.
Lite hoppigt och studsigt är det men det är bättre så det här kommer du säkert tillrätta med Johan 😎 👍
Eller så har vi medlemmar druckit för mycket glögg så därför hoppar det och studsar på forumen 😂
Just nu laggar det väldigt här.
Johan ett tips/råd. Stäng av snön medan du letar efter vad som gör det segt. För det har under alla år varit så att när snön är igång så är det segare.
När den är avstängd så kanske det blir lättare att hitta vad det är som gör det extra segt för tillfället.
Jag har inte märkt nåt, men jag är inte på iFokus så ofta som de andra som skrivit i tråden och jag brukar besöka iFokus utan att logga in.
.
Vet inte om det varit så förr men jag tror inte det.
När jag svarar på inlägg kan jag samtidigt inte skrolla upp - inlägget blir låst vid formuläret.
Det skapar frustration då man svarar på ett annat inlägg och antingen måste starta en ny webbläsare för att kolla alternativt tappar man det skrivna.
#136: Kan med 100 % säkerhet säga att det inte finns en enda kodrad som skulle göra något sådant. Och kan också säga att inget av det som ändrats har med kommentera-rutan att göra.
Och personligen kan jag inte återskapa liknande fenomen alls.
Mvh // Johan
#137: Så när du skriver ett svar på ett inlägg och har formuläret kan du samtidigt skrolla upp i tråden?
Om du kan det så var det bara en tillfällig händelse hos mig - glöm isåfall kommentaren.
- Redigerat 2023-12-17 12:01 av Pyttelite
#137: och det jag sade, att klockslag visas på koreanska (mitt systemspråk på telefonen), det är en ändring som är här för att stanna?
Tidigare visades klockslag på svenska oavsett vilket språk man hade på telefonen.
Detta stör mig inte, mér nyfiken på om det var en medveten förändring då det hände í samband med uppdateringen.
#136 Jag har samma problem som du.
/Désirée
Nu händer det med några minuters mellanrum att iFokus inte svarar alls.
#141: precis.
Går riktigt trögt just nu, och får upp "bad gateway" då och då.
Samma här. Ibland kommer man inte in als.
#139: Troligtvis ja. Den använder de regionala inställningar du har på din enhet.
Mvh // Johan
#144: åhå, på så vis.
Já, det låter ju rimligt. 😊
Stundvis så flyter det på väldigt bra. Stundvis är det extremt segt och en stund fungerade det inte alls.
#146: Ja, det varierar väldigt mycket emellanåt.
Flödet verkar inte fungera. Aviseringar av personliga meddelanden kommer inte upp där (däremot som en "plupp" vid meddelanden), "gillamarkeringar" visas inte, och igår kom det på en av sajterna upp anmälan mot ett inlägg på en helt annan sajt.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
#148: Kort för Gilla-markeringar är med flit inaktiverat, åtminstone för stunden.
Meddelande om borttaget inlägg hör till dig, så det ska visas oavsett vilken sajt du är på.
Jag fick senast i morse ett kort om personligt meddelande, så där förstår jag mindre varför du inte fått det. Det ska fungera.
Mvh // Johan
Nu har jag testat en ny sak för att se om det gör att vi slipper dom periodiska tvärnitarna. Var gärna lite uppmärksamma på om ni tycker det blir någon positiv skillnad kommande dygnen.
Mvh // Johan
Har det varit tvärstopp-problem eller 5-sekunders-väntan på att byta sajt eller inlägg efter kl 9 idag (onsdag)?
Mvh // Johan
För mig har det inte varit några problem idag :)
//Jessie
#151: Kan inte minnas att det varit några problem för mig heller under igår eftermiddag.
#151: Det var lite segt runt 18-tiden, men det berodde nog mer på hög trafik då, för det var inte lika trögt som det varit tidigare och inte lika långa väntetider.
Jag tror inte att det har varit några stora problem.
Vi hade problem med internet igår, så när det var segt för mig, så hade det en helt annan förklaring.
Jag är rätt säker på att det varit lugnt på problem och seghets-fronten för mig också! 😀
Det var lite segt för knappt en timme sedan, men nu verkar det var hyfsat snabbt igen. Så det varierar nog mest beroende på belastningen på nätet i allmänhet. Den brukar öka vid den här tiden.
På värdsajten och vid några andra tillfällen blinkar texten Fel uppstod sedan kommer sajtinnehållet.
- Redigerat 2023-12-28 09:07 av Pyttelite
#158: Har också sett det vid flera tillfällen. Verkar ha börjat för ett par dagar sedan.
Jag har fortfarande problem med att inloggningsrutan syns uppemot en halv minut så fort jag går in på ny tråd eller byter sajt. Inte hela världen, men något som verkar fela då det inte varit så förut.
Det där "Fel uppstod" har jag haft hela tiden sedan underhållsarbetet började. Fast själva sajten kommer ganska snabbt.
#161: Det står kort att man saknar rättigheter så det kan vara en ledtråd.
Det har alltid varit så, men det kanske inte hann märkas lika mycket om allt var snabbare tidigare. Det är alltid så på inlägg som inte är publika.
Mvh // Johan
#163: Ok - då vet vi det!
Håll med om att vi letar fel nu! 😊
#164: Just som man trodde att det var bra igen, så kommer ni och förstör jullovet.. Typiskt.. 🙃
Mvh // Johan
#165: Men det fungerar i alla fall bättre nu än det gjorde i mitten av december. 😁
#166: Säkert beroende på lite rekursivitet i en och annan kalender … 🫢
#163: Aha det förklarar saken har funderat på varför det blivit så men förstått att det är något tekniskt och det går över så fort så ingenting att bry sig om egentligen men intressant att få förklaringen varför det blir så. Vill minnas jag sett det förr för längesedan nån enstaka gång och nu är det överspelat så snabbt man hinner bara se och reagera så är det normalt och man ser den dolda tråden och sajten på sekunder igen 😎
Ha ett härligt Jullov Johan 🎅 och tack som jobbar så hårt och intensivt med alla funktioner som ska fungera på i fokus du gör det jättebra 👍
En nackdel med att man verkar var utloggad för några sekunder. Det är att man kommer till sista kommentaren i tråden som ligger först på en sajt. Eller öppnar en sajt (som denna) och klickar på en tråd. Det är många kommentarer i den här tråden som jag inte läst som inloggad ändå hamnade jag på sista när jag öppnade den.
Man ska komma till senaste lästa kommentaren, men icke. Vilket gör att man får klicka på den blåa rutan "visa alla kommentarer" och sen skrolla uppåt för att läsa sånt som man inte läst.
.
#169 Det problemet har inte jag. Men jag loggar inte ut och läser trådar. Jag läser dem bara som inloggad.
#149 Jag saknar faktiskt "gillamarkeringarna". Inte för medhållets skull, utan för att man kan se att det finns ett intresse för ämnet i tråden, utan att någon har svarat på inlägg.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
#171: ja. Och med dem blev iallafall jag påmind om kommentarer/diskussioner man glömt bort.
Och läsa dem igen gjorde att man i vissa fall fick ett helt annat synsätt.
Om iFokus i överlag går snabbare sedan de korten inaktiverades är det något gott som har kommit av det.
I annat fall så är det bara att själv välja att man inte vill få de korten.
Men ja, där tycker vi alla olika. 🤷♂️
#172: Hur själv välja om man inte vill ha?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#173 Tidigare så kunde man välja om man ville ha kort eller inte när någon tryckte gilla. Jag valde att inte ha några kort för det.
#174: Då förstår jag. Tack
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#174: precis, och det tyckte jag var smidigt att man fick avgöra själv om man ville ha dem eller inte.
Jag tycker också som en del sagt ovan, att det har sina fördelar att se gilla-markeringar. Då ser man att någon läst och att det kan finnas intresse för ett ämne, även om tråden inte är helt ny.
Att kunna välja är bra.