* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 310 ggr
snowy00
4

Förslag: "Varningstext" vid borttagning av privata koversationer

Jag har insett att när man nu mer tar bort en privat konversation från sin inbox så försvinner den även från den andre personens inbox, så vill jag minnas att det inte var förr. Då gick det att ta bort konversationer från sin inbox, och den andre hade fortfarande kvar den och kunde svara som den ville ändå.

Om det är en ny funktion kanske det inte skadat med en "varningstext" när man trycker på radera, ungegär:

"Vill du verkligen radera konversationen? Den kommer också raderas från mottagarens inbox."

Jag har nämligen städat bort inte så aktiva konversationer från min inbox i tron om att den fortfarande ligger kvar hos den andre, om det är så att den vill fortsätta konversationen vid ett senare tillfälle.

Nu är det ingen jättegrej, men bara ett litet förslag, speciellt om det är en ganska ny funktion.😊

• Redigerat 2024-07-01 16:17 av snowy00
Vixxen
2

Bra förslag!

Pyttelite
3

#0: Jag tycker att det nuvarande systemet med total rensning både hos mottagare och sändare är mycket konstigt.

Det är väl snarare en bugg?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

snowy00
0

#2:

Jag blev också förvånad när jag fick reda på att det är så, (och tycker det är en lite konstig funktion, om det är en sån). Det verkar ha hänt flera gånger, med olika personer utan att jag vetat det.
Men det är ju klart, kan ju vara en bugg också. Då är det ju bra att folk vet om att den buggen finns i alla fall.

Pyttelite
0

#3: Absolut - jag blev bara förvånad över att någon kan ta bort ngt i ”min” postbox.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

snowy00
0

#4:

Samma här😊

Lona
5

Jahaa! Jag som började tro att jag var helsnurrig när det saknades meddelanden. 😂
Jo, det vore bra med en varning, eller snarare att konversationen inte försvinner. det kan ju finnas uppgifter som man vill ha kvar och jag tänker inte alltid på att spara dem på annat håll utan att jag har dem i "säkert förvar" bland mina meddelanden.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

snowy00
2

#6:

Exakt, jag har också något meddelande med information som jag hade velat spara😊 då känns det lite osäkert om det kan försvinna om den andra tar bort konversationen. Eller om man har ett meddelande man bara kan svara på om några dagar, och det råkar städas bort av den andre… Så att det inte går att svara längre🤷 det blir lite snurrigt, ja. Finns nog en anledning till att det inte funkar så med vanliga mail, och sms.

Carmarino
1

Har inte råkat ut för det, vad jag vet, så jag har nog haft tur. Kan inte minnas att jag sett att det fungerar så någon annanstans än på iFokus. Tycker inte det ska vara så här heller.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

snowy00
0

#8:

Nej, i chattar som exempelvis i Discord om jag tar bort ett av mina meddelanden där så försvinner det ju för den andra också. Men då är det bara ett meddelande i chatten, och det är ju en annan sak om det är en chatt. Meddelandefunktionen här känns ju mer som att man skickar ett mail, än att chatta. Sen om det nu är en bugg, eller en medveten funktion vet ju bara de som har hand om iFokus så klart.

annia1
2

Det var inte så förut. Förut var det så att jag kunde ta bort pm hos mig utan att det togs bort hos den andra.

Blir ju konstigt att nån annan kan rensa mina pm. Det kan finnas olika anledningar till att man vill ha dom kvar.

.

• Redigerat 2024-07-02 14:12 av annia1
snowy00
0

#10:

Ja, men exakt.

snowy00
0

Detta verkar ändå i så fall vara en bugg av något slag. Tidigare idag tog jag bort en konversation i tron om att den var avklarad, sedan kom ett fortsättande meddelande i samma konversation ändå, som jag tidigare tagit bort.

Så det verkar inte vara en ny funktion i alla fall detta 🤔🤔🤔

[solljust]
5

När jag läste TS här blev jag lite förvånad för så ska det så klart inte vara så jag testade med ett tillfälligt nick och skickade meddelanden mellan mig och det nicket men inget raderades från något håll så ni som har drabbats av det jag tänker som så det måste vara en bugg som alla kanske inte råkar ut för.

Vi får hoppas att killarna kikar på det här för det ska inte vara så och det här tror jag dom reder upp det gör dom alltid 😎

snowy00
1

#13:

Just det, var precis det jag upptäckte i #12. Men bra att du provade, då har vi det på "svart och vitt" att det inte är en medveten funktion.

Magi-cat
0

Fast det har sina fördelar om det försvinner även hos den man sänt till, om man t.ex. delat med sig av något som efter en längre tid kanske inte är relevant.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

snowy00
1

#15:

Jo, men det hade ju inte skadat med en varningstext om det nu hade varit en ny funktion (vilket det inte verkar vara). Men ja, det finns säkert fördelar också.

[solljust]
3

Om det nu är tänkt att det ska vara så här vilket känns tveksamt tycker jag inte det ska raderas hos mottagaren för tänk om det är otrevliga pm som skickats till någon då vill man så klart ha kvar bevis ifall det är så grovt att det kan behöva anmälas och den som skickar kan hålla på hur mycket som helst radera och få bort bevis som kanske behövs vid en utredning.

Nä jag kan inte tro det är tänkt att vara så här för vi alla ska avgöra vad vi vill radera i våra pm det ska ingen annan kunna styra åt oss.

Magi-cat
1

#16 Jo, att känna till det vore ju bra förstås …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen