Kommer inte till rätt sajt
Jag söker på Juridik och forumet listas men när jag trycker på länken så kommer jag bara till startsidan. Antar att den inte är så aktiv så det kan vara därför?
På mobilen om det spelar roll.
"I'm too old for this shit."
Att siten är inaktiv borde inte spela någon roll. Det är väl snarare att den kanske kan vara låst ?
#1 Det var ju synd isf, jag hade lite juridiska frågor
Den listas inte under "Alla dina intressen" på förstasidan. så det verkar som om den är borttagen, men att de glömt ta bort den när man söker i högerspalten efter en sajt. Håller man markören över den i söklistan så ser man att den är länkad till https://www.ifokus.se/.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Tack
Ni har inget lämpligt förslag för bra sajt att ställa juridiska frågor på nu?
Synd att ta bort den helt, det fanns säkert trådar som var nyttiga fortfarande. Vad gör det om de ligger kvar?
#5: Håller med, men det kan ju vara sajtägaren som bett om att den ska tas bort. Eller också har länkningen blivit fel. Skriv till Niklas och fråga.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det har aldrig funnits nån sajt som heter juridik. Men förut så fanns det gråa länkar bland de sajter som låg ute. Och det var förslag på vilka sajter man kunde skapa. Så sannolikt är det ett sånt förslag som dyker upp vid sök.
Har man frågor så enda sajten jag kan komma på är väl brott. Annars ställa frågan på den sajt som ämnet hamnar inom och se om det finns nån som kan svara. Tex om det gäller konsumentfrågor så finns ju både hemmet och konsumentmakt. Fast konsumentmakt är inte så aktiv.
.
- Redigerat 2024-11-05 13:56 av annia1
#7 Jag kan inte komma på en passande sajt, det handlar om vem som ska ta medicinska beslut i händelse av att man inte kan göra det själv. Ingen sambo, inte gift, är det föräldrarna då? Kan man skriva nånstans att en specifik person ska ha den rätten?
Syntium #8 vet inte heller riktigt rätt sajt. Det finns sen några år nåt som heter framtidsfullmakt. Vet inte vad man där kan ge fullmakt för. Man kan välja vem som helst.
Normalt sett när man ger en fullmakt så är det ju för nåt som händer här och nu. Och man ska vara vid sina sinnes fulla bruk.
Men framtidsfullmakt är vad det heter att man "idag" skriver en fullmakt, men den börjar gälla först när man når kraven (eller vad jag ska kalla det).
Vet att man kan skriva för ekonomi, men banker brukar vilja ha egna fullmakter, men det går att kolla upp och det är möjligt att banker kan svara på vad som ingår generellt.
Men sök på framtidsfullmakt. Annars så finns det en sida på internet som heter lawline där man kan ställa juridiska frågor. Det är gratis och det är juriststuderande som svarar. Gratisfrågor besvaras i mån av tid. Står lite tokigt tycker jag, 1-3 arbetsdagar, men står även att man får svar inom 30 dar. Man kan även betala för att få svar. Det går ju att söka på den sidan och se om nån annan ställt samma/liknande fråga innan du själv frågar.
.
- Redigerat 2024-11-05 16:34 av annia1
#8: Om man nu skulle ta ett några sajter som är lite relevanta i alla fall så kanske Anhöriga, Hälsa eller Relationer? 🤔
Du skulle nog kunna ta upp det på Livskvalitet eller Lika villkor också tror jag.
Några gånger har jag stoppat in frågor som inte passar nånstans på Debatt. Det är väl inte riktigt vad sajten är till för men tja, man kan väl posta det mesta där.😬🙃
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#9 och #10 Tack för hjälpen!