* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1197 ggr
Carmarino
3

Fel och buggar i nya iFokus

I den här tråden rapporterar Johan vilka ändringar som gjorts, men för enkelhetens skull är det bara han som kan skriva i den.
https://support.ifokus.se/discussion/1657459/senaste-fixarna

Istället säger han Skapa gärna egna trådar för buggar och inkludera bra beskrivningar om vad som är fel, hur man återskapar det, hur det förväntades fungera. Skärmdumpar hjälper.

Så här är en tråd där vi kan rapportera sådant vi upptäcker, som inte riktigt funkar än.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

iFokus egna support-sajt där vi hjälper varandra att lösa problem som har med iFokus att göra.
  • Redigerat 2026-07-31 17:01 av Carmarino
Carmarino
2

När man kopierar in text i befintligt text i en kommentar så hoppar markören direkt till slutet av texten istället för att stanna kvar där man kopierade in texten. Det går tyvärr inte att ta någon skärmdump på det men det är ju enkelt att testa själv.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fornöga
2

#1 Har sett det när man infogar länk i texten. Då hoppas slutparentesen sist i den befintliga texten, vilket innebär att textmassan blir ett gytter. Fast nu är man ju observant på det och kan rätta till felet.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

annia1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Johan jag har 4 saker.
Storleken. Lägger med två bilder som visar. Texten i vänstra kolumnen är väldigt stor. Högra kolumnen är avklippt. Rubriker i trådar är större, men själva texten är normal. Ev är användarnamnen också större. Utloggad så är högra kolumnen ok. Jag sitter vid en gammal dator win 8.1 så det ovanstående behöver du johan inte lägga tid på att fixa, men det finns ju några som har problem med vänstra kolumnen kanske kan vara relaterat.

Dubbel webhistorik. När jag öppnar trådar på en sajt så öppnar jag alltid i ny flik. endera ctrl plus tryck, alt högerklickar och väljer öppna ny. När jag sen rensar webhistoriken så är trådarna i dubbel upplaga. Gäller både inloggad och utloggad.

Utloggning. Jag loggar in på support. Men när jag nu loggar ut så dirigeras jag om till iFokus startsida.

Svarta länkar. nästa i vänstra kolumnen och svara vid skrivrutan, taggen i trådar. När jag håller musen över så blir det ingen hand utan bara pil, men klickar jag så funkar ju länken. Bara att man tror att det inte är klickbart. Var nån annan som märkt detta.

.

• Redigerat 2026-07-31 19:16 av annia1
Pyttelite
2

Det finns redan kommentarer om detta men jag saknar att inte se schemalagda och borttagna trådar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

annia1
2

#4 Pyttelite möjligt att jag missförstår dig. Johan skriver i sin tråd inlägg 2 att schemalagda och borttagna trådar är tillbaka under alla diskussioner. Om du inte ser dom än så är det då fortfarande fel.

.

Pyttelite
1

#5: Tack för förtydligandet - har inte kollat sedan i förmiddags - nu funkar det!

annia1
1

Johan jag har upptäckt nåt märkligt. flera trådar saknar nick och det kommer upp knappar att försök igen/gå till startsidan.

Första jag upptäckte var inne på cancer. Trodde att det var ett avslutat konto alt borttagen tråd. Men hittade sen en inne på kvinna en röstningstråd där medlemmen av allt att döma är kvar kolla medlemslistan, den enda av de jag sett att det finns medlem kvar. Du får två bilder som visar hur det ser ut på cancer och kvinna (med nicket kvar) plus länkar till trådar.

Det finns ju gott om avslutade konton med klamrar så är dessa avslutade konton så bör det ju vara ni som tagit bort dom.. Borttagna trådar brukar det ju komma upp att sidan inte kan visas eller nåt i den stilen.

Är så både inloggad och utloggad.

https://cancer.ifokus.se/discussion/1615193/ont-i-magen
https://kvinna.ifokus.se/discussion/1648276/hur-gor-ni
https://kvinna.ifokus.se/discussion/1634082/relation-hjalp
https://kvinna.ifokus.se/discussion/1620600/p-piller
https://kvinna.ifokus.se/discussion/1615458/cellulite

.

Cancer iFokus är ett forum för alla som behöver råd, stöd, eller tröst kring frågor om cancer, vare sig det gäller en själv eller någon annan, vare sig det gäller aktuella problem, oro för framtiden, eller något i det förflutna.
johan
3

#7: Min gissning är att det är folk som skrivit anonymt, så det finns ingen koppling till ett användarkonto alls.

Förmodligen så misslyckas sidan att visa något på grund av att det inte finns en användare, så det är något jag behöver titta på.

Bra att du gav exempel på konkreta trådar. Hjälper mycket.

Mvh // Johan

johan
2

#3: Testa att återställa zoom i webbläsaren (Ctrl+0). Om det inte har med det att göra, så är det nog för att du kanske använder en gammal webbläsare?

I modern Chrome fungerar det även bra att zoom och ändra textstorklek.

Mvh // Johan

annia1
1

#8 johan nej inte anonymt skrivit. den på cancer kommer jag ihåg var ett riktigt nick. den på kvinna som finns på bild (röstningstråden) där står nicket under och den finns.

dessutom har jag nu gått igenom iFokus sajter och hittat flera trådar där nick saknas, men även en där nicket finns. det här sista nicket jag hittade där vet jag att den medlemmen hade ett annat nick tidigare. bytte för flera år sen på den tiden det var ni som manuellt ändrade nick. Den medlemmen är aktiv än idag. Hur många trådar som har nick vet jag inte, de jag sett är ju för att de trådarna har legat längst upp så de har varit de första jag sett när jag gått in på sajten. Inte haft löpsedel utan startat med senaste tråd. Eftersom jag inte kan gå in i trådarna så kan jag ju inte se om det finns nåt gemensamt i dom.
Jag har några fler trådar om du behöver flera.

#9 johan har redan provat zoom och det gör ingen skillnad. men som sagt inget du behöver lägga tid på om du inte kan hitta samband med dom som har problem med vänsterspalten att de inte ser alla trådar ibland fattas länken nästa eftersom de inte ser alla. använder edge men kan prova och se om det blir skillnad i chrome, men den är också gammal.

.

• Redigerat 2026-08-01 02:31 av annia1
Carmarino
1

På vissa sidor syns inte hela texten. När man då zoomar ut blir texten väldigt liten och svårläst, plus att inte alla inlägg syns under Alla diskussioner till vänster.

annia1
1

#11 Carmarino när det gäller din tråd fotbollssvepet får du så i alla dom sveptrådarna.

Johan För mig ser det ut som det saknas en barriär/vägg/spärr till höger som ska bryta av alla sporter som står uppräknade där bredvid den röda iFokus symbolen. På datorn, för mig så bryts alla sporter vid konståk sen fortsätter det på nästa rad för mig (se bild). Har för mig att det fanns nåt liknande det här fenomenet i annan version, det gällde då långa länkar att de inte bröts utan bara fortsatte till höger.

Kanske är det nåt liknande som fattas för min högra spalt eftersom den går in under mittdelen.

.

Carmarino
1

#12: Nej, det är inte så i alla trådar.

Jo, det stämmer att samma fenomen uppträdde även tidigare, så kanske det är samma fel som kommit tillbaka.

Carmarino
0

Varför är Visa på löpsedel och Schemalägg publicering förbockade som standard vid redigering av trådstarten?

• Redigerat 2026-08-01 07:15 av Carmarino
leni49
1

Vår sidhuvudbild (eller vad det heter) har fortfarande inte kommit tillbaka. Ser att andra ha sina, har ni lagt in på nytt ni som har?

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Vixxen
1

Kan idag inte se bilder. Det blir bara ett blått frågetecken där bilden skulle synts.
Har testat att logga ut och in.

DesK
1

#16 Så är det för mig också. Vissa, men inte alla, kan jag klicka på och får då upp i nytt fönster.

/Désirée

Carmarino
1

#16: Råkade ut för det tidigare idag, och det hjälpte inte att klicka upp bilden. En kort stund senare fungerade det däremot, så vi får väl ha lite tålamod - även om det är svårt. 😊

Carmarino
1

#15: Alla mina syns, och jag har inte behövt lägga till dem igen.

Carmarino
1

#16: Här är ett exempel på att vissa kan se bilden men inte alla. Se även kommentarerna efter.

https://matlust.ifokus.se/discussion/1652494/veckans-skord#22

Matlust iFokus är tänkt som ett inspirerande och lustfyllt diskussionsforum för alla matlagningsintresserade, gammal som ung, man som kvinna, proffskock som amatör. Här hittar du mängder av recept och artiklar om mat och bordets alla glädjeämnen. För-& smårätter & tillbehör, soppor, Fågel, Nöt, vilt & gris, Färs & korv, Fisk & skaldjur, Veggo vegetariskt, Sallader, Mjölmat, gryn & ris, Konserverat, inlagt, sylt & marmelad, Desserter, frukt & godis, Matbröd, smörgåstårtor & kaffebröd, Drycker och mycket mer.
johan
1

#10: Det var anonymt som var felet. Redan fixat. Åtminstone dom av länkarna från Kvinna jag kollade.

Mvh // Johan

annia1
1

#21 johan jag har sett i din tråd att det var fixat och jag har även kollat de trådar som hade nicket kvar och det fanns anonyma kommentarer även i dom. Var ju att nicket fanns kvar på några som gjorde det knasigt.
Nackdelen med att inte få upp en tråd, det går inte att kolla om det finns nåt gemensamt.

.

annia1
1

Johan jag har kikat på det här att mittdelen inte visas korrekt. Inne på sport så är det många trådar. Det jag sett i huvudsak är det där sajtsymbolen med alla sporter som finns i trådarna. i mobilen blir det som carmarino visar, på plattan är tråden ok för där ser man alla sporter i rad.

Länkar verkar överlag brytas som dom ska. Säger överlag för jag hittat nån enstaka tråd där jag inte ser nåt annat än enstaka länk.

En tråd inne på kvinna hittar jag ingenting. Men där är så lite som är fel. Där tänkte jag ev signatur. kollade nicken i andra trådar och där var de ok. men den startat tråden var anonym så vet inte om den har nån signatur som ger felutslag.

Men sen hitta jag här på support två artiklar niklas skrivit som visas helt galet både mobil och platta. på datorn så är de relativt ok, men syns en skrollist i de inlägg där felen sannolikt finns. i mobil och platta så är hela tråden fel

har ju android både mobil och platta. datorn gamla win 8.1 edge

Trådstarten i artikeln https://support.ifokus.se/discussion/1483967/mall-for-artikelliknande-inlagg-pa-ifokus

Trådstarten + kommentar 34 i artiklen https://support.ifokus.se/discussion/1483524/liten-lathund-for-formatering-pa-nya-ifokus-

.

iFokus egna support-sajt där vi hjälper varandra att lösa problem som har med iFokus att göra.
  • Redigerat 2026-08-01 18:33 av annia1
DesK
1

Så här ser det ut i min tråd inne på Matlust.

/Désirée

Carmarino
1

Aviseringskorten om nya personliga meddelande kommer alltid längst ner, oavsett om de är nyare än övriga kort i högerspalten.

Pyttelite
1

Något har gått fel - kan inte administrera de sajter jag har rätt till.

Det blir bara en vit listkant.

Pyttelite
1

Har tappat löpsedeln oxå.

johan
2

#26: Testa igen nu. Blev en regression som är fixad nu.

#27: Förstår inte vad du menar. Men det kanske också löste sig nyss?

Mvh // Johan

Caeli
1

Upp-knappen är försvunnen igen.

Pyttelite
1

#28: Jag får inte fram löpsedeln och jag kommer fortfarande inte åt adminsidan.

chokladälskare
1

#29: den är tillbaka hos mig.

johan
4

Fixen för breda inlägg har orsakat flera andra problem, speciellt med att popups klipps. Jobbar på det nu.

Kul med programmering… 1 steg fram, 2 steg bak…

Mvh // Johan

johan
4

Nu bör alla popup-menyer, som Hantera inlägg, klicka på sajtnamnet, klicka på lilla rundan ifokus-loggan, fungera igen.

Mvh // Johan

Pyttelite
1

#33: Tjusigt! Fungerar perfekt - tack!

Carmarino
2

Bra jobbat Johan! 👍

Condor
2

En sak som krånglar är att jag gick in på andlig utveckling och såg att det fanns nya inlägg som visades genom att trådarnas rubrik fetmarkerades. När jag läste dom och svarade på alla försvann inte fetmarkeringen. Först när jag uppdaterade sidan försvann fetmarkeringen.

Öppnar jag en ny tråd, syns den ibland också först efter att jag har uppdaterat sidan. Förr var det inte så.

[Vargnattvlf]
2

Det jag saknar är rutan att klicka i om man vill vara inloggad eller inte, är det borttaget eller kommer det tillbaka ? jag vill inte vara inloggad jag vill logga in och ut som jag känner.

Men i övrigt måste jag säga snyggt jobbat Johan det är så mycket med den nya versionen som är alla tiders bra 👍👍👍😎

Carmarino
2

#36: Det hände mig nyss också. Så var det inte tidigare idag.

Carmarino
2

#38: Det verkar ha rättat till sig nu.

DesK
1

Jag ser nästan inga bilder och upptäckte förut att när jag besöker någons profil, så ser jag inte hens bilder heller. Ser inte heller mina egna bilder. Varken i min iPad eller min iPhone.

/Désirée

johan
2

#40: Jag ser bilder både på din profil och i dom inlägg du länkat till jag tittat på.

Mitt främst tips att testa först, är att verkligen ladda om sidan, gärna genom att hålla ned Shift-tangenten medan man trycker på ladda om-knappen. (Svårt på mobiler, givetvis) Man kan också testa att surfa i privat läge och se om bilder syns då.

Om det inte hjälper, testa att högerklicka på bilden och öppna i ny flik och bifoga adressen till bilden till mig.

Mvh // Johan

annia1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Johan jag ser att trådarna är fixade nu så de ligger inom ramen.

Men niklas artiklar finns det fortfarande fel. Tråden i sig är nu ok, men startinläggen är fortfarande knasiga med skrollist. På mobilen går det inte att se direkt vart skrollisterna är så jag har tagit skärmdump på datorn och lägger in bilder på de tre. Och det gäller förutom de två jag sa tidigare ytterligare en. Jag antar att det felet beror på de koder niklas använt är orsaken. I artikeln lathund finns det på två ställen.

Eftersom skrollisterna inte syns i mobilen så kan det nog bli så att de som läser de artiklarna missar.

https://support.ifokus.se/discussion/1483967/mall-for-artikelliknande-inlagg-pa-ifokus
https://support.ifokus.se/discussion/1483524/liten-lathund-for-formatering-pa-nya-ifokus-
https://support.ifokus.se/discussion/1483246/sa-har-gor-du-citat-i-inlagg

.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
johan
4

#42: Och så kommer det fortsätta att vara. Hela poängen med PRE-taggarna som NIklas valt att använda i dessa inlägg, är att kunna kontrollera exakt var radbrytningarna sker, eftersom det skulle var så förvirrande att få instruktioner om hur man gör en tabell i Markdown, som är felaktiga då texten radbrutits.

Släpp Niklas inlägg. Dom representerar ingenting av vad som normalt existerar på iFokus. Dom är extremer bland extremer.

Jag kommer inte ägna mer tid åt hur dom är utformade.

Mvh // Johan

Carmarino
0

Tidigare syntes sidhuvudet, med de tre ränderna uppe till vänster, om man bara scrollade upp lite. Nu måste man gå ända högst upp i tråden för att komma åt dem. Som synes på skärmdumparna räcker det inte ens med att gå till trådstarten, utan man måste gå ända upp till bannern.

Jag använder de tre strecken ofta för att kolla övriga trådar på sajten, så jag skulle gärna se att det gick att göra utan att gå ända upp till toppen.

alva03
1

image.png
Klickar man på länkar till inlägg någon svarar på (#5) så lägger sig ens Profilbild och användarnamn över rutan med det länkade svaret.

MVH Alva <3

annia1
0

#45 alva03 att just din bild ligger där är för att du har skrivit kommentaren efter. Problemet är att när kommentaren/citatet är lite längre så syns bild och användarnamn på nästa.

Johan jag Har ett annat exempel där det ligger mitt i citatet. Är från tråden europas gränser pressas i gen. jag har klickat på taggen i ditt inlägg 11 och ser då bild och namn från den som skrivit inlägg 12
både min och alvas är från den tråden. lika i mobil och dator.
https://politik.ifokus.se/discussion/1657595/europas-granser-pressas-igen--ar-dagens-migrationspolitik-hallbar

.

Politik iFokus är ett forum för diskussioner kring politik och samhällsfrågor.
  • Redigerat 2026-08-03 16:38 av annia1
alva03
1

#46: Ja det var ju det jag sa? 🤣

MVH Alva <3

annia1
0

#47 alva03 jag missförstod dig. trodde du menade att din hamnade där oavsett vem som hade nästa.

.

johan
3

Fixat. Det är en liten detalj kvar. Om man tryck på en referens till en kommentar med väldigt lite text, blir rutan så pass liten att pilen hamnar fult.

Nu kan man stänga den genom att klick utanför eller trycka Esc.

Mvh // Johan

DesK
0

Jippie! Nu ser jag bilder som vanligt! Tack Johan 🙏😊

/Désirée

johan
4

#50: Jag har inte gjort något alls åt bilder, men skönt att det löste sig helt magiskt.. :)

Mvh // Johan

Carmarino
1

#44: Såg att detta var fixat nu. Stort tack för det. 😊👍

Fornöga
1

Länkar, infogade eller bifogade, i inläggen fungerar när man klickar på dem, men klick på länkrutan under inlägget fungerar inte, eller bara ibland. Känt fel?

johan
2

#53: Jag har inte sett problem med det på länge. Det var ett problem för länge sedan.

Vad får du för fel?

Är det HTTP Error 431 Request Header Too Large möjligtvis?

Mvh // Johan

Fornöga
1

#54 Nej, länken arbetar inte, jag får upp "http://api" (o.s.v.) Det händer dock inte varje gång, och nu när jag sökte igen så fungerade den senaste u.a.

johan
2

#55: Ge mig gärna specifika länkar som inte funkar nästa gång du stöter på någon, så får vi se om det är något speciellt med just den, eller om det är något mer random hos dig.

Med tanke på att ditt konto också hade problem att ens komma åt webben, funderar jag på om det kan vara av liknande skäl som du inte kan klicka på dessa länkar.

Det skulle förklara varför det fungerar så bra för mig, men samma länk inte fungerar för dig.

Mvh // Johan

Fornöga
1
  • Redigerat 2026-08-03 20:33 av Fornöga
alva03
1

Jag får inga notiser längre när folk svarar i inlägg jag följer, hade det tidigare idag. Och regelbundet problem med rättigheterna (är inloggad). Måste då logga ut och in mig. Sker ibland medans jag aktivt skriver svar att den när jag ska skicka svaret verkar logga ut mig utan att jag loggas ut (alltså jag ser mig som inloggad men iFokus tycker jag inte är inloggad dock så kan jag skriva i kommentarsfältet).

MVH Alva <3

Carmarino
2

#57: Bägge länkarna fungerar för mig, men jag fick ett felmeddelande tidigare idag om en annan api-länk. Tror det stod något om att antalet tillåtna "något, minns inte vad" hade uppnåtts. Testade länken direkt igen, så därför anmälde jag det inte.

johan
2

Ok, just nu kommer den svara "Bad Request" för att länken nu kommer från Support och inte där den borde vara. Detta är för att vi tidigare hade en annan form av spam, när folk skickade trafik via iFokus till sina egna skit-sajter, för att det skulle se ut som att vi länkat till dom.

Kanske enklare för mig om du länkar till inlägget där länken finns.

Mvh // Johan

Fornöga
0
Carmarino
0

När man klickar på sök på sajten på mobilen så försvinner inte drop-down-menyn förrän man klickar någon annanstans på sidan. Samma gäller för Om sajten och Lexikon.

Carmarino
3

#62: Trycker man på Medlemmar eller Kontakt får man detta felmeddelande.

Pyttelite
1

Här är det något som blivit fel - kommer inte vidare och kan editera blev dubbelt eller att det var ngt fel med schemaläggningen.

https://brott.ifokus.se/discussion/1657673/minnesota-utmanar-ai-jattarna--ny-lag-forbjuder-pornografiska-deepfakes-utan-samtycke

Forum där vi diskuterar brott, misstänkta brott, juridik, rättssamhället, etik och moral. Rättegångar, kunskap om rättsväsendet och mycket mera finns på denna sajt!
alva03
1

#64: Ser detta när jag klickar länken image.png

MVH Alva <3

Pyttelite
1

#65: Ja hela inlägget ska tas bort men det fungerar inte.

Carmarino
2

Under Spam-rapporter - Borttagna på Admin-sidan ligger det en hel del rapporter. Såvitt jag kan se är de användare som syns där redan avstängda från sajten. Borde de då inte ha försvunnit från listan redan? Eller är det för att de stängdes av manuellt innan den här funktionen fanns?
Dessutom verkar inte rapporterna försvinna från Spam-rapporter när man stängt av dem på knappen under inlägget i listan.

• Redigerat 2026-08-04 12:06 av Carmarino
beem
1

Det går inte posta inlägg tex i min växtdagbok.
Jag skriver inlägget och det är ok men när jag sen klickar för att bif. ett foto då försvinner allt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
1

#68: Fungerar det fortfarande inte? Du är Medarbetare men det såg konstigt ut när jag tog upp ditt nick.

beem
1

#69: Nuu fungerar det. 🙂

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
1

#70: Vet inte om det är ngt problem med rättigheterna eller om det bara var ett ”hack” - tror att Johan jobbat idag så då blir det naturliga avbrott.

alva03
1

Kan ej schemalägga inlägg.

MVH Alva <3

alva03
0

image.png

Den tar inga inputs

MVH Alva <3

Draken
0

Fungerar inte för mig.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

alva03
1

image.png

MVH Alva <3

snowy00
2

Detta är egentligen ingen stor sak (och ursäkta på förhand om buggen redan tagits upp här). Men "senast aktiv" verkar inte uppdateras som det ska. Under "Favoriter" står det för mig att användarna var aktiv senast 27/7 (dessa har skrivit inlägg senast idag), och även senast aktiv som står på användares profilsida verkar uppdateras för sällan/långsamt. Alltså användare verkar skriva inlägg långt senare än "senast aktiv" på deras profil, och under Favoriter.

Carmarino
2

Nu har både den orange pilen och Upp till toppen slutat fungera. Åtminstone på mobilen.

Vixxen
2

#77: Samma här

alva03
1

#77: Oranga pilen är borts när man scrollar ner men scrollar man upp lite dyker den upp (iaf för mig). 🤣

MVH Alva <3

Carmarino
4

#79: Ja, den syns, men det händer inget när man klickar på den. Samma som för länken Upp till toppen.

Vixxen
2

#80: Precis.

alva03
1

Finns en work-around för att kunna schemalägga inlägg?

MVH Alva <3

alva03
1

Okej jag har nästan en lösning:
Fyller man i manuellt i ordningen år, månad, dag, timme så funkar det, MEN man kan ej skriva in minuterna och därmed kan man ej få till sista steget…

MVH Alva <3

Pyttelite
2

#83: Du får nog ange mer data om det ska lösas - jag kör mer eller mindre alltid schemalagt nu mera och det fungerar bra.

alva03
0

#84: #75 visar exakta felet

MVH Alva <3

alva03
0

Men för att sammanfatta: Jag kan inte schemalägga genom att välja i kalender som poppar upp. Den plockar inga av inputsen där (klickar jag på ett datum eller en tid händer inget).
Försöker jag skriva in manuellt och börja med dag så försvinner min input direkt.
Försöker jag skriva i manuellt men börja med år, sedan månad, sedan dag, sedan timme så försvinner min input först när jag försöker lägga in minuterna.

#75 visar felet systemet får. Funkar varken på telefonen (iOS, safari) eller på datorn (windows 11, edge)

MVH Alva <3

Pyttelite
1

#86: Jag har haft samma problem tidigare - för flera år sedan men efter os-uppdatering så fungerar det bra.

Jag använder iPhone och Safari och har inte ngt problem.

alva03
0

#87: Kanske ska se om jag behöver en ny uppdatering. Worst case kan jag ju skapa inlägg via telefonen och sedan skriva inehållet på datorn :D

MVH Alva <3

Pyttelite
0

#88: vad händer om du skriver 5 aug. 2026 08:31

Med bättre tidsangivelse.

alva03
0

#89: Funkar inte. Skriver jag i den ordningen får jag felet jag delade ovan (#75) redan vid månaden (alltså jag skriver dag sedan månad)

Skriver jag i min ordning: yyyy/mm/dd hh:mm kommer jag till timmen men så fort jag ska ange minuterna blir all data blank igen och jag får samma error som i #75.

MVH Alva <3

Pyttelite
0

#90: och du skriver månad med bokstäver som jag skrivit?

alva03
0

#91: Den accepterar inte bokstäver alls heller vad jag kan se (eller ja, bättre sagt i brist på att något syns och händer)

MVH Alva <3

Pyttelite
0

Så här ser det ut i grunden

IMG_1191.png

För att välja något annat får jag upp kalendern och kan välja ny tid via det gränssnittet.

alva03
0

#93: Kan ej få det att stå så.

Skulle jag försöka att skriva in det du får skriva så ignorerar den alla bokstäver
image.png

MVH Alva <3

alva03
0

Fyller jag i minuterna så raderas allt jag skrivit där och det återställs till detta:
image.png

MVH Alva <3

alva03
0

Upptaderade telefonen. På telefonen fick jag inte skriva in manuellt och väljer jag i kalendern och trycker bocken så sker ingenting. Rutan förblir tom

MVH Alva <3

Draken
0

#77: Fungerar för mig på datorn också.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Carmarino
1

#93: Så här ser det ut för mig. Kan det ha att göra med vilken inställning man har för datum och tid?

alva03
0

#98: Vad har du för inställning?

MVH Alva <3

Carmarino
1

#99: Svenska.

Carmarino
1

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.