Markören hoppar till början av texten/inläggsrutan
När jag ska använda mig av någon av funktionerna i ovankanten på "inläggsrutan" hoppar markören till början av texten.
T ex:
* När jag markerar ett ord för att sedan klicka på "B" eller "I", för att ändra ordet till fet eller kursiv stil, hoppar markören till början av inlägget (=före första ordet jag skrivit).
Däremot fungerar det bra om jag använder mig av ctrl+B eller ctrl+I.
* Likadant blir det om jag ska lägga in en smiley någonstans i texten - då hoppar markören till början av textrutan.
* Och detsamma sker om jag vill justera texten till centrerad text.
Däremot fungerar det bra om jag högerklickar och väljer "Justering" i menyn jag får upp.
* Länkningar och "Punktering" - likaså..
O s v…
Jag vet inte om det beror på min browser eller om det är någon annanstans felet ligger…?
Jag har nyligen uppdaterat till IE8 (från tidigare IE7). Och jag är osäker på om problemet med markören som skuttar har varit ända sedan uppgraderingen - men jag gissar det… Någon som vet vad jag kan göra åt detta?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag vet inte vad det beror på men har själv varit med om att det blivit så ibland i både IE8 och Firefox
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
… Det blir så hela tiden för mig.
Har nu testat Firefox 3 - där fungerar allt som det är tänkt. (Nu kanske denna version inte är den senaste - som jag då alltså inte har testat…)
IE7 fungerade bra. Men inte IE8! Buggen bör alltså ligga i browsern… om jag förstår det rätt. Frågan är bara; Vad göra?
Återstår väl att leta rätt på var jag kan få hjälp med detta hos IE-utgivaren… och hur jag ska förklara frågan… suckh…
Det är lite enerverande att ständigt behöva trixa för att skriva ett inlägg (eftersom jag gärna använder funktionerna i ovankant på 'inläggsrutan'…
Tack för ditt svar i alla fall!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

#2 Du kanske kan få hjälp inne på Datorn iFokus.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Åh, vad smart du är! Tack! Det ska jag prova!
Jag har provat på Datorn.ifokus men får inget napp där heller. Så 'tar en rövare' och puttar upp denna tråd igen - ifall, ifall någon annan har stött på problemet nu… eller rättare sagt, stött på lösningen nu…
Annars vet jag inte var jag ska söka efter lösningen… (eftersom jag inte haft detta problem någon annanstans än på ifokus).