* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: meddelanden
Läst 1921 ggr
BitteS
1

svara på meddelanden

När jag fått ett meddelande och sedan vill svara på det så klickar jag på svara. Men sedan finns det inte något sätt att få iväg svaret, eller är det jag som är dum?

För att kunna svara får jag klicka på namnet på den som skickat meddelandet till mig och gå in på hennes sida och skriva ett nytt meddelande. Vad gör jag för fel eftersom jag inte kan skicka svar från min sida?

ANNIA
0

Bitte för mig låter det som du fortfarande har IE6 som webläsare. För i den så finns ingen skicka knapp. Så kanske uppdatera till IE8 som finns idag eller installera ytterligare en webläsare.

Ska ev funka att skicka iväg om du klickar utanför skrivrutan och klickar på enter knappen, men det kan jag inte säga säkert att det funkar.

BitteS
0

Jag har ingen aning om vad för webläsare jag har installerad på datorn. Kan tyvärr inte mycket om sådant då det är sambon som fixar problemen med datornSkäms. Borde kanske lära mig mer men det är ju så förb… tråkigt.

Jag ska prova göra som du föreslog nästa gång jag ska svara så får jag se om det knepet fungerar. Annars får jag göra som jag gjort tidigare. Tack i alla fall för tipset.

ANNIA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får jag då föreslå att du säger åt din sambo att fixa in en nyare webläsare åt dig så slipper du hålla på och krångla. Flört

Om du går upp i listen på din webläsare går på hjälp och sen klickar på om internet explorer (för jag utgår från att du har explorer) där står vilken version du har. Jag lägger med en skärmbild hur det ser ut om man har IE7.

BitteS
0

Ah, tänk att man lär sig något nytt varje dag, tack för detGlad.

Det står 6.0 på min, precis som du trodde.

Jag skulle tro att det bästa vore att dänga hela datorn i väggen så det blev tvunget att införskaffa en helt nyTyst. Så seg och tragglig som den här är så skulle det inte vara någon större förlust om det skedde. Enda förlusten skulle vara alla favoriter som jag sparat under årens lopp. Många av dem kommer jag nog inte kunna hitta igen om jag mister dem. Men det får jag kanske leva med i så fall.

ANNIA
0

Du får se till att spara dina favoriter nån annanstans då, för datorn kan ju också krasha helt på egen hand. Och som det låter så kanske det är dags för en ny dator vilket fall.

BitteS
0

Jag har ju en extern hårddisk där jag sparar kopior på alla mina bilder som jag lägger in i datorn, har gjort en kopia på favoriterna där, men problemet är ju att favoritlistan växer hela tiden och det är svårt att komma ihåg och uppgradera den där varje gång man hittar något som man vill spara. Egentligen är det ju inget värdsligt problem men en del grejer kanske man behöver längre fram. Och som du sa datorn kan ju krascha när som helst så man kan inte vara nog försiktig. Man borde nog spara lite oftare.

ANNIA
0

Ja eller så spara färre. Flört Går ju att ha ett usb minne sitta i hela tiden som man uppdaterar på nån gång i veckan eller så.

BitteS
0

Spara färre!  Hur ska det gå tillFörvånadObestämdGråter

ANNIA
0

Då får du ta det andra alternativet då. Glad