* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketttips-information
Läst 3171 ggr
AnneN
1

Om de problem som en del användare upplever

Vi ser i trådar på olika platser att värdar, Medarbetare och vanliga medlemmar drabbas av olika svårigheter när det gäller att använda iFokus. Det handlar till exempel om att det inte går att logga in, att det går långsamt och att det inte går att skriva artiklar. Vi känner till att problemen finns. Vi har försökt återskapa inloggningsproblemen och problemen att skriva artiklar utan att lyckas. Det verkar drabba en del användare, men inte alla. Det är svårt att lösa problem vi inte kan återskapa på något tillförlitligt sätt.

Många verkar mena att problemen började i slutet av förra året. Vi har såvitt jag vet inte gjort några ändringar i program som kan påverka att det skulle bli problematiskt då. Det vi däremot har sett, som har ändrats senaste tiden, är att vi är fler användare än någonsin. Vi har slagit rekord i både unika användare (672.000 den senaste månaden) och antal besök (1.227.000). Antal sidvisningar är cirka 25 procent fler nu än under stora delar av hösten. Vi vet inte hur det kan påverka stabiliteten i systemet och kan därför inte utesluta att det bidrar till problemen.

Som ni vet är vi i full färd med att bygga klart den nya versionen av iFokus. Där bygger vi om allt från grunden på en ny teknisk plattform. Arbetet har som vanligt tagit längre tid än vi har trott. Vår ursprungliga förhoppning var att kunna sjösätta den under slutet av förra året. I och med att det här arbetet pågår har vi undvikit att göra några programändringar i den gamla plattformen. Vi vet att det ofta har blivit instabilt när vi har gjort det och vill minska de riskerna. Därför kan vi inte lova att de problem ni nu ser kommer att lösas i gamla iFokus. Däremot ska de självklart lösas i nya plattformen.

Nu vill vi be om ert tålamod ytterligare ett tag så att vi hinner bli klara med nya iFokus-plattformen. Det kan innebära att en del inte kan skriva artiklar eller att det stundtals går långsamt. När det gäller svårigheter att logga in hoppas vi dock kunna lösa det i varje fall för sig.

Det här är kanske inte några direkt tröstande besked, men vi vill att ni ska veta att vi känner till de problem som finns och att vi bryr oss, men har svårt att göra något åt en del av dem just nu.

Skrivet av Niklas

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MonisN
0

Att det är irriterande att det går långsamt är det ingen tvekan om, men uppskattas att ni informerar om läget. finns det någon ny tidsplan när nya plattformen lanseras? Jag är övertygad om att det finns medlemmar som lämnar iFokus på grund av dom här problemen även om statistiken visar något annat.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

AnneN
0

#1 Jag vet inte om det finns någon direkt tidsplan, det jag kan säga är att nya versionen är på G och testas och fixas buggar och annat som missats.

Men grabbarna jobbar ju med iFokus på sin fritid och har "vanlga" jobb + familj att ta hand om utöver detta, så ibland kan det ta lite längre tid än planerat.

Men som sagt, den är på G!

_**/Mvh Anne

bea288
0

Jag kan inte logga in (nu har jag en extraanvändare. Mitt riktiga nick: Bea28). Det enda som händer när jag loggar in är att jag kan se vilka inlägg jag läst och inte läst, medan högerkolummen är oförändrad, dvs att det står "logga in". Jag kan inte kommentera inläggen heller.

Vet ni var jag kan vända mig med de här problemen? går det att fixa med en gång, eller får jag helt enkelt vänta?

Kerstina-61
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är ju oerhört tacksamt att det finns människor som vill arbeta för oss som tycker detta är kul med forum. Man kan också ha förståelse för att det ibland blir fel och att det kan krångla men håller med MonisN, att det är bra att få den informationen.

Skulle veta veta varför inte " senaste lästa inlägg" är borta. Det är så bra att slippa skrålla och läsa igenom vad man läst senast i tråden.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
0

Hur irriterade är det inte med denna pyttestil, som inte längre går att förstora!!!att använda CTRL + går ju men då försvinner ju allt i högerkanten

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Hur irriterade är det inte med denna pyttestil, som inte längre går att förstora!!!att använda CTRL + går ju men då försvinner ju allt i högerkanten

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

AnneN
0

#4 Knappen för att komma till senaste lästa kommer tillbaka så snart grabbarna hinner, men det finns ett par mer akuta fel att fixa innan.

#5/6 Pyttestil? Jag har inte märkt att textstorleken ändrats Förvånad

_**/Mvh Anne

Kerstina-61
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Tack för ditt svar!Glad Hoppas det fixar sig. Förstår de haft häcken full nu.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[AlltIEtt]
0

Bara en fråga,

Är "posta kommentaren anonymt" en ny funktion eller den visas bara hos mig ?

MoaL
0

Ny funktion, men den borde inte fungera om den inte är aktiverad. Jag testar att klicka i den nu när jag skickar det här meddelandet.

Kan bara säga att jag blev stoppad, så den funktionen är inte aktiverad. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[AlltIEtt]
0

"10,

Okej, Varför syns den om den inte är aktiverad ? eller den ska bli det i framtiden ?

MoaL
0

Jag vet inte varför den syns där den inte är aktiverad, men så länge inte sajtvärden eller någon Medarbetare har aktiverat den funktionen så kommer det inte att fungera - och jag tror ändå att det bara kommer att vara iFokus plus-medlemmar som kan använda den, men jag är inte säker. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

AnneN
0

#12 Ja det är endast de som har iFokus Plus som ska kunna navända den funktionen och då endast på de sajter där det aktiverats av sajtvärd/medarbetare.

Även möjligheten att anmäla inlägg som bryter mot sajtens regler, via ett enda knapptryck är förbehåller Plusmedlemmar.

_**/Mvh Anne

[AlltIEtt]
0

AnneN 13,

Jaha så även om man har Plus måste sajtvärd/medarbetare aktivera den ? Lite synd att dom ska aktivera den först tycker jag, Om det inte är något som intresserar vederbörande kommer den förbli oaktiverad ju.

AnneN
0

#14 På en del forum kan nog möjligheten att skriva annonymt vara bra då det gäller känsliga ämnen, tex Misshandel, Beroende, mm medan det kan kännas helt onödigt på en del andra och kanske rent av olämpligt på en del.

_**/Mvh Anne

[AlltIEtt]
0

AnneN

Jo men det är ju om dom aktiverar den först. Kan man själv se ifall den är aktiverad eller inte ?