* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: inloggning
Läst 1662 ggr
Khora
0

glömt både lösen och epost adress

vad gör man om man har glömt både sitt lösenord och den epost man använde när man blev medlem?

ANNIA
0

khora man kan välja mellan att skriva i nicket eller eposten. Så skriv i nicket istället. Så har du bara en giltig epost-adress så får du mail dit. Så du får kolla av dina mailkonton och se vilket det kommer till.

Khora
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ANNIA jag vet inte vilken epost jag blev medlem med, vilket jag skrev i första inlägget. Hade jag bara haft en epost adress så hade jag inte behövt fråga.

Karmatarerskanise
0

#2 Men hon skriver inte om din epost, utan om ditt nick! Eller har du glömt vad du heter här inne OCh ditt lösen OCH din mejl?

Khora
0

Jag vet vilket nick jag hade, men när man skriver in nicket skickas lösenordet till eposten Det finns inget alternativ för att få reda på vilken e-post adress det är. jag äger ett stort antal domäner så nej, jag vet inte vilken epost det är. Det kan lika gärna vara en domän som är avslutad för det var år sen jag gick med i iFokus.  Det borde finnas en säkerhetsfråga så att man kan återställa sitt konto.

Karmatarerskanise
0

Då blir det svårt, om du inte ens orkar kolla upp dina olika mejl. Då vet ju ingen på iFokus att du är den du påstår och då kan inget göras.

Mitralis
0

Ett alternativ är ju att du fortsätter på detta konto.

Khora
0

Orkar? det jag inte orkar är att be om support av människor som bara är intresserad av att dumförklara en. Ungefär som att ringa till tvbolaget och de frågar om sladden sitter i. Jag tycker det framgår tydligt av mitt första inlägg att jag inte vet vilken epost adress det är.

På många andra sidor finns det en säkerhetsfråga, den förhindrar att man tappar sitt konto. På andra sidor kan man kontakta en administratör som då kan ta fram e-post adress/ återställa kontot till en ny epost adress. En som till exempel kan se att den epost adress som kontot registrerades med inte finns längre, eftersom meddelandet med lösenordet kommer i retur, och tex se namnet på den som registrerade kontot.

Karmatarerskanise
0

#7 Jag har förstått att du inte vet vilken, men det jag inte förstår är varför du inte kollar igenom dina mejladresser, för du bör ju hitta mejlet i en av dom. Om du nu inte tagit bort det kontot.

Jag har inte dumförklarat, så jag ber om ursäkt om du uppfattade det så. men jag tycker ju att man kollar genom sina mejl om kontot är viktigt att få tillbaka. Efter att man har gjort det, så kan man börja fundera på hur man ska kunna se att du är den som startade det andra nicket här inne. För finns inte din mejl, kan ju vem som helst skicka en förfrågan för just det nicket och påstå att det var dom som skapade kontot.