* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: fel-och-buggar
Läst 3373 ggr
Gahella
0

Kommer inte in på Illuminatis i fokus

Är det några fler som har probelm med att komma in på någon sajt? Och vad säger ni på iFokus om det? Vad har hänt?

Gahella
0

Fick nyss svar på det :)

Niklas
0

Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[StaffanM]
0

Jo, så är det Gahella. Sajten ska förmodligen bli dold. Inte roligt.

[mia-38]
3

Kan Ifokusledningen bestämma det bara så rakt av?Obestämd

[StaffanM]
3

Vet inte. Verkar helt stolligt !

Gahella
3

Ja tyvärr, för att vissa inte tål andras sanningar….Men det är ju samtidigt skönt så får vi snacka i lugn och ro där :))

[grinda]
6

Nej det här går inte an! Absolut inte. Ska illuminati iFokus bli dold bara för att den inte passar vissa??? Då att jämföras med skeptcism iFokus där folk mobbas till höger och vänster. Där medium framställs som "vidriga parasiter" som enbart bedrar och luras…och de som går på seanser "borde tvångsomhändertas".

Det här är en fråga om demokrati, om öppenhet. Det har redan blivit så att forumen med tonvikt på medialitet och liknande gått under jord bara för att folk inte orkar med anstorminingen från skeptikerhåll.

Om det handlar om att vissa bilder och ord som t ex demon är känsliga och kan skrämma unga läsare så kan man ha en dold del som har litte högt i tak för sånt snack. Sen en som vanligt öppen sajt som avhandlar världsläget och kör som vanligt.

Jag kan inte se annat än att det här är censur.

Ingen vidare julklapp.Rynkar på näsan

Maria
27

Läser man trådar på Illuminati om att psykisk sjukdom beror på aliens, implantat och onda demoner så kan det skrämma skiten ur vem som helst.

Är det då barn, ungdomar eller människor som av olika anledningar inte mår bra så är detta ganska olämpligt så jag kan förstå syftet med att ha sajten dold.

Det har inte alls med "mobbing" att göra. Skriver man om andar och folk som pratar med döda på en sida som Skepticism så kanske man får förvänta sig ett visst motstånd.

Till skillnad från andra sajter så förekommer där sällan att någon blir avstängd men det är högt i tak däremot.

Tål man inte att bli emotsagd så kanske man ska låta bli att skriva kontroversiella inlägg på en sajt som Skepticism.

/Maria

Magi-cat
5

#7 instämmer helt !

Illuminati är den sajt där man kan diskutera även obekväma sanningar, såsom mobilstrålning, vaccinationer och mycket mer.

Om verkligheten är otäck hjälper det inte att tysta budbäraren - det vore ett allvarligt fel.

I demokratins och valfrihetens namn är det fel att lägga lock på viktiga diskussioner så att den som vill ha information från en annan synvinkel än den etablerade går miste om den.

Eventuellt kan man ha vissa dolda delar för enbart medlemmar för att diskutera extra, vad man nu ska kalla det, känsliga frågor.

Censur srimmar illa med iFokus idéer!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JohannaEkroth
3

Tycker inte illuminati ska bli dold! I så fall vill jag bli medlem! Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

*babsan
0

Hur har detta gått till? Är det inte på ditt initiativ Staffan?

[StaffanM]
3

#8 Bumbleboo, jag har föreslagit att sådana trådar om demoner ska ligga i en dold grupp.

Magi-cat
4

#8 så kanske man ska låta bli att skriva kontroversiella inlägg på en sajt som Skepticism.

inbyggd censur redan från början alltså?

Det är inte bara det att man blir bemött med argument på sif, om det vore så väl, man kan vänta sig precis vad som helst och bli kallad för ord och invektiv som jag väljer att inte ta upp här. På så sätt slutar folk "självmant" och behöver inte bli uteslutna, de står bara inte ut. (Utom vissa som är lite av det envisa slaget…..)

Verkligheten är skrämmande ibland.

Ska man tysta den som för ut en avvikande mening än den etablerade? Är det demokrati och valfrihet?

Om så är fallet - ja DET är verkligen srkämmande i så fall…

Maria
21

På andra sajter så brukar skeptiker bli avstängda så fort frågorna blir obekväma så det där med inbyggd cencur kanske du ska tänka överFlört

/Maria

[grinda]
2

#8 Ja men de som vill skriva om "onda demoner" om man vill skydda folk att bli rädda kan göra det på ett dolt forum typ doldaillumintaiifokus…men i övrigt måste forumet vara öppet.

Ser att SiF eldar under den grytan för fullt istället för att "skydda" mot fortsatt "skrämsel".

[grinda]
2

#14 Jó men nu handlar det inte om det. Det handlar om att tvinga ett forum att bli dolt! Varje forum har rätt att stänga av vilka de vill, och uppge de skäl de känner passar för dem. Även SiF som stängt av en skribent som varit där länge, har rätt att göra det. (Sen kan man tycka vad man vill om den avstängningen men det hör inte hit.)

[MargaretaA]
6

så kanske man ska låta bli att skriva kontroversiella inlägg på en sajt som Skepticism.

vad som är kontroversiellt beror på vem man frågar. Same shit different sajt om någon frågar mig…

Magi-cat
4

#14 det är ju nte riktigt så det är.

Men nu är inte sif i farozonen, vad de än gör eller har gjort.

Att tvinga illuminati att bli osynligt helt och hållet är ett allvarligt brott mot demokrati och yttrandefrihet. Låt oss i stället ha vissa dolda trådar om känsliga ämnen.

[MargaretaA]
12

Men nu är inte sif i farozonen, vad de än gör eller har gjort.

Tycker jag faktiskt att den sajten borde vara (i farozonen). Det kan inte vara enligt iFokus regler att i den ena tråden efter den andra kalla namngivna personer för bedragare och lurendrejare som aldrig har blivit dömda för det.

Min åsikt…

Koalani
3

Det är en stor överraskning för mig att läsa allt detta och jag beklagar om det var pga av vad jag skriver. Men det är inte alls ordet demon de är rädda för, för som sagt finns våld, våltdtäkt, vampyrer, osv överallt och anses som ett nöje. Skillnaden där är att det anses som fiktion. När jag skriver om aliens och demoner så är det ingen fiktion. Så det är sanningen som man är rädd för, och vår själ känner av vad som är sanningen. I övernaturligt tål de t.ex. inte ens ordet entitet, vilket bevisar att det inte är ordet demon de är rädda för. Men folk gör hela tiden trådar om detta begrepp, folk är törstigt för information. Om man döljer Illuminati blir det inte det samma.

Att dölja trådar om demoner? Men då kan man inte koppla annan information som uppstår i en tråd med entiteter, för då får man dölja den tråden också, eller? Entiteter är en väsentlig del av all annan verksamhet, och det är den kunskapen de vill stoppa.

Denna sajt är unik i världen, för här får man framställa allt som kan ha samband med maktmissbruk av de som råder i samhället.

God Jul i alla fall…

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

[MargaretaA]
20

Det glädjer mig om någon har satt ner foten och sagt att nog är nog. Det du skriver kan vara mycket skrämmande för barn (ja dem finns också på ifokus) och även psykiskt svaga människor. Mot den bakgrunden kan jag inte hoppas annat än att Illuminatisajten får fortsätta som "dold" sajt.

Allt annat är pinsamt för alla oss andra sajtvärdar som inte vill spela på samma "spelplan" som dig/er.

[sacredspirits]
3

Det var just en snygg Julklapp och jag håller helt på dig Staffan i den här frågan.Varför i alsindagar ska sajten behöva gömma sig,vad händer med åsiktsfrhet att få ha egna åsikter medans det finns forum där man hej vilt hoppar på människor,manglar medlemmar så dom hoppar av.Där kan man låsa och slänga bort nyckeln för evigt  men inte här.

Denna sajt upplyser om så mycket,den behövs och visst en lösning kan vara vissa dolda trådar men då ger man vika och gömmer sig och sina åsikter vilket är sajtens uppgift att upplysa om.

Nä detta tycker jag är rena vansinnet bara för några har jämrat sig och gnällt ska den bli dold,nej den här sajten vill jag se öppen men självklart följer jag med in i dolda gruppen men tycker det vore redigt synd om inte dessa ämnen få diskuteras öppet.Ämnen som behöver påtalas med tanke på allt som pågor omkring oss på Moder Jord.

Det här känns bara inte rätt,jag finner inte ord för vad jag tycker och hoppas hoppas innerligt den får ligga öppet även i fortsättningen.

[StaffanM]
4

Ju mer jag tänker på det desto mer fel känns det att hela sajten skulle behöva vara dold.

I dessa tider då vi utsätts för så mycket gifter och strålning samtidigt som människor blir allt sjukare och sjukare så hjälper IiF människor att navigera bland skären.

Vissa ämnen kan ligga i dolda trådar om dessa skulle vara så skrämmande.

Ingen reagerar på allt skrämmande som visas på tv varje dag ! Det tycker jag är konstigt.

Även våra tidningar är ju fulla av mord och annat elände

Vore kul att få höra Niklas här eller i tråden här nedan där vi diskuterar saken på sajten.

http://illuminati.ifokus.se/discussions/4ef31797d4ebea3adf01df3a-andringar-pagar#discussions-1

Magi-cat
4

#22, 23 m.fl. Bra sagt.

Vi och våra barn matas med spekulationer i mord, våld och elände vareviga dag. Börjar man protestera mot detta eller mot de där dataspelen som av någon anledning tycks gå ut på att vältra sig i bestialiska sätt att ta livet av varandra så mumlas det från officiellt håll om lagen om yttrande- och tryckfrihet. Det är en stark lag, med all rätta. Men det är alltid någon som tolkar lagen…

Illuminatisajten har i åratal satt fingret på frågor som man inte läser om någon annanstans eller med en vinkling från ett helt annat håll än det etablerade. DET är demokrati - att vi får ta del av en annan sida, kanske rent av närmare sanningen…Visst kan man bli skrämd av sanningen, verkligheten är nu en gång sådan, men ännu mer skrämmande är försöken att tysta den lilla rösten som förmedlar den.

Som sagt, en öppen sajt, med vissa frågor dolda. (vilka dessa är får ju diskuteras efterhand. Demoner är tydligen ett hett ämne) vore nog bäst.

GOD JUL!

Joppo
25

Personligen tycker jag att detta är ett bra initiativ av iFokus. Med tanke på att iFokus har så pass många unga användare tycker jag att det är bra de slipper exponeras för vad som skrivs inne på IiF.

Ta t.ex artikeln som StaffanM skrivit om att 90% av Jordens befolkning ska utrotas genom att förgiftas av dålig mat, som tidigare var bland det första som mötte besökaren när man gick in på IiF.

Att sådana saker sprids på iFokus och dessutom inte kritiseras(!) på den aktuella sajten anser jag och många andra vara rätt tokigt. Visst yttrandefrihet i all ära, men med yttrandefrihet så tycker jag även att det kommer ett ansvar för vad man skriver och hur pass väl underbyggt det är av fakta och verklighet.

Att dessutom låta det spridas en massa underliga teorier om att psykisk sjukdom beror på demoner och aliens tycker jag inte heller är speciellt vettigt på en plattform som iFokus. Dels eftersom det inte finns något vetenskapligt stöd för sådana stollerier, samtidigt som de potentiellt kan skada människor helt i onödan.

Därför tycker jag att det bra att IiF blir en dold sajt ELLER att dess policy ändras så att alla åsikter på den tillåts att skrivas. Det kanske är ett alternativ? Med tanke på hur viktigt många av er verkar tycka att det är med yttrandefrihet så borde ni väl applådera en sån lösning?

Mvh Joppo

[mia-38]
7

Tycker det är ganska orättvist. När det finns andra sajter som kanske behöver döljas också i såfall. Men det har det inte vart nåt snack om.

Det bästa vore om Illuminati fick vara kvar som synlig…sen att man låser/döljer de trådar/ämnen som är just känsliga.
Det finns mycket nyttigt att läsa på Illuminati, inte bara skrämselpropaganda.

Och det ÄR en upplysningssajt.

Så snälla….låt Illuminati vara synlig.

GOD JUL på er alla. Kyss

Niklas
5

#23: Staffan, vad vill du att jag kommenterar?

Maria
7

#26 Vilka andra sajter syftar du på?

/Maria

Magi-cat
6

På vissa sajter kan man säga vad som helst - om det går i en viss riktning so to say:

Där medium framställs som "vidriga parasiter" som enbart bedrar och luras…och de som går på seanser "borde tvångsomhändertas".

(citerade grindas inlägg ovan) Det var bara några exempel, det finns många liknande.)

Att utpeka vissa människor som vidriga parasiter är helt ok, tycker du? Eller att alla de som går på seanser borde tvångsomhändertas?

Farwuq
7

Detta påminner om inkvisitionen.

Sluta jaga Staffan och Illuminati.

Man kan sätta upp dolda trådar och se till att filtrera bort de som inte platsar på en given sajt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[mia-38]
4

Håller med Farwuq. Skrattande

Farwuq
6

Ja detta är en saga som har en fadd eftersmak av 30 och 40-tal.

De som säger obekväma sanningar har alltid haft sina belackare,

Stå på dig Staffan låt dig inte knäckas av trollen.

[grinda]
8

Tycker inte att NÅGON sajt ska tvingas under jord…inte heller SiF trots den personförföljelse de som enda sajt här ägnat sig åt och satt i system.

#32 Farwuq historien upprepar sig.

Tänker på Karl Gerhard som tvingades lägga ner "Den ökända hästen från Troja" numret som varnade för vad tyskland höll på med…men här i "mysiga sverige" ville man inte stöta sig med Tyskland - tvärtom!

Så Gerhard fick hålla tyst. Men när kriget var över då vände vinden och då skulle alla plötsligt hata Sarah Leander som gjort film å sång karriär i Tyskland. Vem var den ende som tog Leander i försvar? Jo Carl Gerhard!!!

Resten vände kappan efter vinden. Hyllade och förkastade allt efter hur vinden blåste.

Tack och lov för obekväma människor!

Joppo
18

#29 God morgon Katten. Du skriver:

Där medium framställs som "vidriga parasiter" som enbart bedrar och luras…och de som går på seanser "borde tvångsomhändertas".

Jag kan hålla med om att SiF inte är det trevligaste forumet och att det stundtals förekommer en del personangrepp och bråk där. Detta är såklart inte önskvärt och om det anses vara ett stort problem så får vi väl försöka göra något åt det.

Dock tycker jag inte att det du tar upp är speciellt relevant i sammanhanget.

Sakfrågan är väl ändå huruvida det är vettigt att sprida det som diskuteras i IiF i ett publikt barnvänligt forum utan möjlighet för dess meningsmotståndare att komma till tals? Anser du att det är ok att barn möts av en artikel som säger att 90% av jordens befolkning ska dö pga förgiftad mat eller anledningen till att de mår dåligt psykiskt beror på att de har ett utomjordiskt implantat i sig?

I förhållandet mellan det som pågår på SiF kontra IiF så anser iaf jag att det är en milsvidd skillnad mellan de två gällande barnvänligheten och informationen som skrivs där.

PS. Om du har problem med SiF så är du självklart välkommen att skapa en tråd där och ta upp det som du anser vara fel med sajten.

Farwuq
4

Finns det inte en 18-års gräns på dessa sajter?

Obestämd

D.v.s. barn borde inte släppas in på flertalet sajter på iFokus.

Joppo
15

#32, 33

Visst finns det vissa kopplingar till nazismen här. T.ex på det sätt som StaffanM "sopar undan" sina meningsmotståndare på sin sajt och stänger av dem så fort de inte håller med honom<\ironi>

Nazianklagelserna upplever jag som totalt omotiverade. Tycker ni inte det själva? Det är rätt hög offerkoftevarning på att använda sig av dem och skvallrar om en brist av riktiga argument.

[grinda]
3

Offerkoftan tycks ha blivit ett populärt ord att ta till om man vill täppa igen truten på någon som vill försvara sig…det var nog inte riktigt så Mia Törnblom menade från början.

Kopplingen är inte helt långsökt. Det handlar om att man censurerar folk att uttrycka sig om obekväma frågor…åsikter och påståeenden kan vara kontroversiella ena stunden men bli politiskt korrekta nästa stund. Det kommer alltid finnas dom som går tvärt emot gängse uppfattning. Som tur är!

Att tvinga en sajt till att bli dold är inte bra alls. Men jag hoppas att ledningen tänker om nu när dom ser att Staffan är villig att hålla "känsliga och allt för skrämmande ämnen" dolda…det där skulle man nog kunna utarbeta ett fungerande upplägg om.

Nu ska jag fira jul i lugn och ro.

Ha en God Julafton alla ifokusar!

Joppo
21

#35 Inte som jag känner till. Det är i varje fall inte så att det är någon slags varning eller spärr som hindrar någon oavsett ålder att få åtkomst till iFokus publika sajter.

Dessutom handlar problemet inte enbart om just barnexponeringen tycker jag. Jag tror många vuxna människor kan påverkas negativt av den desinformation som sprids inne på IiF. Visst, jag vet att det inte går att cencurera internet, men kan väl försöka att minimera spridningen av tokerierna?

Som jag skrivit tidigare så vore det en helt annat sak om det rådde yttandefrihet på IiF. Då skulle båda sidor kunna få säga sitt och de som läste där skulle kunna få ta del om båda sidors argument. Om ni däremot vill behålla den okritiska inställningen, tycker jag det är bättre att ni skapar en dold medlemsajt där ni kan samtala i fred.

Joppo
19

#37 Min avsikt var inte att täppa igen några munnar utan mer en uppmaning att komma med vettiga argument och skippa nazistanklagelserna.

Visst är det bra att människor med kontroveriella åsikter får komma till tals och det bör vi såklart värna om. Dock måste dessa åsikter då också få ifrågasättas annars faller ju hela yttrandefrihetskonceptet. Eller hur?

God jul på dig själv och jag hoppas du får en lugn och skön jul Glad

[StaffanM]
3

#27  Niklas, jag vill att du kommenterar debatten i "Ändra-tråden" inne på sajten som jag länkade till.

Det är många som vill höra din åsikt därinne.

Svårt att veta vad du tycker då du inte säger någonting.

Hur många sajter har hittills tvingats att bli dolda ?

Maria
9

#39 Jag håller med dig till fullo.

/Maria

[StaffanM]
1

Såg att bumbleboo nu försöker att få hit fler skeptiker att spy ut sitt hat.

Niklas
3

#40: Okej, då gör jag det.

Maria
17

#42 Det handlar inte om att "spy ut något hat", ganska osmakligt uttryckt av dig, utan om att föra en debatt om vad som är lämpligt eller inte.

/Maria

blombuketten
26

#42. Det är något tröttsamt att det ska kopplas till ordet hat så fort det är något som inte passar. Det handlar knappast om hat, eller nazism eller något ens i närheten.

Problemet med din sajt är inte bara att både du och många med dig skriver om en hel del som kan uppfattas som skrämmande. Det är i hög grad att det mesta ni skriver om inte ens kan komma i närheten av belägg. Det är inte ens sant. Att låta en person säga att en psykiskt sjuk människa är besatt av demoner, alines osv, är oansvarsfullt.

Fast det värsta av allting är ändå att DU inte tillåter någon med avvikande åsikt att skriva. DU stänger av samtliga som möjligen skulle kunna ge en helt annan syn på konspirationerna som tas upp på din sajt. Man behöver inte bryta mot en enda regel, det räcker med att man ställer en undrande fråga. Det är där det brister och det är även där din sajt blir otroligt ensidig. En svag, psykiskt sjuk, rädd eller vad som helst, person som läser på din sajt får bara en typ av information och kan, faktiskt, ta åt sig en typ av information som i verkligheten inte ens finns.

Allmänt.

Att jämföra med SiF är bara dumt. På SiF får man ha avvikande åsikt utan att bli avstängd. Man får skriva om precis det man tycker, så länge man inte bryter mot iFokus regler. Det är en skeptisk sajt och självklart handlar sajten om…….ja just det, skepticismen.

Felet många gör är att tillskriva kritik i sak som att man angriper en person. Det är inte samma sak. Det är åsikten, tron…..kalla det vad ni vill, som man tacklar, inte personen som skrivit den. Egentligen är väl det krav som mest ställs på SiF att man bör kunna belägga sina påståenden. Eftersom många inte kan det uppstår det genast, från den som inte kan ge belägg, en försvarsattityd och skeptikerna bir anklagade för personangrepp, att vara elaka, själslösa, empatilösa, samvetslösa, inte ha några liv osv osv.

Påstår man att demoner tar över och det är därför man mår dåligt, bör man också kunna belägga att så är fallet. Annars anser de flesta, tack och lov, att det är struntprat. Säger väl det sunda förnuftet. Påstår man att 90% av befolkningen kommer att dö p g a gifter i maten, säger väl det sig självt att det krävs belägg för en sådan sak. Finns inga belägg för ett sådant påstående så lär man nog förstå att de flesta inte tror på det.

Belägg bör också vara relevanta.

Kanske inte hela IiF behöver döljas, men absolut vissa känsliga trådar skulle kunna göra så. Sen kan man ju säga till samtliga som försöker mana till att om IiF ska döljas, bör också SiF göra detsamma………tja, gör det. Fast tänk på att ni alla är på SiF och skriver (som hitills skrivit i denna tråd) och har väldiga åsikter, mest hela tiden utan att bli avstängda, inklusive sajtvärden StaffanM. Vi andra är avstängda från IiF och får inte skriva eller läsa, för vi har "fel" åsikter enligt sajtvärden.

Ni vill påskina att en sajt (SiF) där ni själva deltar så glatt i diskussionerna, borde döljas för att den är så "elak". Det är nästan lite roande.

Jag kan också tillägga att jag har en dotter som har epilepsi och att läsa vad Koalani har att säga om de som lider av den sjukdomen drabbats av, gör mig riktigt förbannad.

Till sist vill jag säga till mia-38…..vad jag vet stängde du trådar där koalani skrivit inne på din sajt. Hon får skriva helt fritt inne på IiF, hur tänker du där?

Joppo
23

#45 Du sammanfattar i stort sett mina åsikter i ämnet också.

Sen vill jag också förtydliga det här med det påstådda hatet. Jag hatar verkligen inte StaffanM, er som skriver på Illuminati eller er som på något sätt har avvikande åsikter gentemot mig. Jag diskuterar gärna med er och oftast att det intressant att få ta del av er sida av ämnet också.

Anledningen till att jag engagerar är främst för att jag stör mig på att det som skrivs inne på IiF inte får ifrågasättas och att det i många fall sprids en massa väldigt skrämmande saker utan några verkliga belägg eller fakta bakom. Ska man t.ex hävda att 90% av Jordens befolkning ska dö genom giftig mat så tycker jag man bör ha VÄLDIGT starka belägg för det. I mina ögon räcker det liksom inte med en samling YT-filmer av amerikanska konspirationsgubbar för att informationen ska anses vara bevisad.

Maria
18

Jag kan bara hålla med blombuketten och joppo. Ni båda sammanfattar hela problematiken väldigt bra.

/Maria

[StaffanM]
1

#45,46,47

"Påstår man att 90% av befolkningen kommer att dö p g a gifter i maten, säger väl det sig självt att det krävs belägg för en sådan sak. Finns inga belägg för ett sådant påstående så lär man nog förstå att de flesta inte tror på det. Belägg bör också vara relevanta."

Det handlar inte bara om gifter i maten. Det är en månghövdad agenda

Det finns oerhört starka belägg.

Vore ni seriösa så skulle ni kolla upp matrerialet på sajten.

Vissa får väl logga ut

Joppo
19

#48 God kväll Staffan

Nu börjar vi hamna ganska rejält OT, men vill du finna belägg som talar emot denna påstådda konspiration som räcker det väl med att googla "total world population". Kurvan pekar uppåt i stort sett varenda diagram. Som sagt, kommer man med väldigt stora påståenden så bör man såklart även basera dessa på lika stora bevis.

Som jag skrivit tidigare så skulle jag inte jiddra så mycket om du lät oss som har andra åsikter komma till tals. Det är där det stora problemet ligger. För min del får du gärna ha kvar din sajt i dess nuvarande skick så länge det råder åsiktsfrihet där.

Mvh Lille Joppe

Koalani
2

#45 Problemet för dem som blir rädda och förbannade när de läser om demoner är att de har demoniserat dem. Man ska istället älska dem.

Jag har inte nåt problem med att det ska tillåtas skeptiker skriva på Illuminati. Det kommer bara att kräva mer tid för att förklara för dem. Bortkastad tid förstås, eftersom de vägrar tro på nåt deras sinnen inte känner av.

Maria
19

#50 Man kan inte älska demoner när demoner inte finns, man inte tror på demoner och det faktum att människor kan bli rädda av liknande åsikter.

Problemet är inte att eventuella skeptiker skriver på Illuminati utan frågan handlar om Illuminati ska bli en dold sajt eller inte.

/Maria

blombuketten
19

#48. "Vore ni seriösa så skulle ni kolla upp matrerialet på sajten.

Vissa får väl logga ut"

Ja, där ser vi direkt problemet med din sajt, vilket är precis det jag m fl har skrivit om ovan. Du har slängt ut en hel del människor med avvikande åsikter än du själv, så du t o m uppmanar oss att logga ut innan vi ens kan läsa, för annars är vi inte seriösa. Samtidigt kan vi alltså inte skriva på din sajt, för vi är ju, som sagt, utslängda. Alltså menar du att man är seriös när man först måste logga ut för att kunna läsa, efter man läst så kan man inte ställa en enda fråga utan ska bara svälja vad du och andra påstår. Inser du själv vad det är du skriver?

[StaffanM]
2

#49 räcker det väl med att googla "total world population".

Jaså…låter kanske inte så smart, men gör det du och fortsätt sov !

blombuketten….har du frågor så kan du ställa dem via pm. Så länge du inte är seriös så är du inte välkommen.

Visar du tendenser till förbättring så ska jag ompröva ditt skrivförbud.

Magi-cat
7

efter att snabbt ha läst igenom de inlägg som kom igår:

Vad handlar det egentligen om?

Först trodde jag det var demonerna. Men nej, nu är det inte bara demonerna, de tycks ha kommit i skymundan. Enkelt annars att avgränsa allt demonsnack i en låst tråd.

Sedan verkade det vara risken att barn och unga/känsliga tar anstöt. Men - Dessutom handlar problemet inte enbart om just barnexponeringen tycker jag. Joppo

utan

Jag tror många vuxna människor kan påverkas negativt av den desinformation som sprids inne på IiF.

Är det det det handlar om?? Att Sanningen sas är bestämd, någonstans, och att allmänheten måste skyddas från de som intar en annan position?

Ursäkta, men grindas lilla parallell verkar plötsligt mer än aktuell - när det som var Sant växlade med krigs"lyckan".

Det kan finnas skäl att dölja vissa trådar, och det får diskuteras vilka det kan vara. (Annars är unga idag rätt härdade, tyvärr, sedan de matats med allehanda hemskheter sedan de föds)

Och - en sak till - om sajten blir dold kan ingen som inte är medlem läsa vad som skrivs och då är ni ju totalt utan insyn! Skulle inte det var lite synd?Flört

[mia-38]
2

Blombuketten….Hur menar du med frågan nere?
Vi på ÖN tillåter inte snack om att folk kan vara besatta av demoner. Vad Staffan tillåter på Illuminati är inte min sak. Men jag stödjer inte demonsnacket där inne heller. Illuminati står för så mycket annat som är bra att det kommer fram.

"Till sist vill jag säga till mia-38…..vad jag vet stängde du trådar där koalani skrivit inne på din sajt. Hon får skriva helt fritt inne på IiF, hur tänker du där?"

Maria
18

#54 Att Illuminati på något sätt skulle vara en sanningssajt är ju rena tokerier.

Självklart så vill man ha belägg och underlag för skrämselpropaganda och inte svälja allt med hull och hår.

Därför kanske det vore en bra idé med att ha sajten dold för den skrämmer labila människor och barn.

Varför skeptiker envisas med att skriva på Illuminati är för att påvisa för de lättlurade att det finns en annan sanning och andra förklaringar.

Själv skriver jag aldrig på Illuminati men roar mig då och då med att läsaSkrattande

/Maria

Magi-cat
3

vart vill du komma, blombuketten, med din helt ovidkommande fråga om ÖN? Vad vi gör på ÖN hör dit och inte till den här tråden. Mia redde ut det där på ett bra sätt.

OM det fortfarande gäller "demonsnacket" på Illuminati så är det väl bara att vi får föra de diskussionerna i dolda trådar, så är allt frid och fröjd och demokratin behöver inte åsidosättas som blir fallet om man släcker ner sajten. Eller?

[mia-38]
2

Vem säger att det som skrivs här inte är sant???
Vem avgör det egentligen?

[StaffanM]
6

Som sagt, demontrådar kan vi lägga i en dold avdelning.

Att hela sajten ska döljas ….ja, vad ska man dra för slutsatser av det ?

Jag skrev i en annan tråd att :

Då sajten ifrågasatts av en del troll och några kvasi-andliga/spirituella personer så vill man nu dölja sajten.

I mitt försvar för sajten så skrev jag bl.a. :

Jo, det har tydligen kommit kritik om 2 bilder med mobilstrålning och barn. Då skulle jag vilja fråga dessa människor hur de ser på frågan. Ska man låta bli att varna om denna uppenbara hälsofara ? Om man kan hindra en del barn från att få dödliga sjukdomar genom att visa dessa bilder…hur är den människa funtad som ser bilderna som problemet i stället för den hjärncancer(och andra sjukdomar) som mobilen kan ge ?

Detta förhållningssätt speglas i många ämnen. Man BLUNDAR för den forskning som finns angående detta och annat. Varför blundar man för detta. Var är försiktighetsprincipen? Som sagt , det finns forskning som bevisar att strålningen är betydligt farligare än vad överheten vill låta påskina.

Att skeptikerna kommer in och tjafsar är inte något uppbyggande. Med “tjafsar” så menar jag att de inte vill ge sig en chans att lära sig något utan är bara där för att sprida sitt förakt. Det är inget jag finner konstruktivt för sajten. Sådana människor får skrivförbud. Så fungerar det på många sajter.

Man har försökt att förlöjliga begreppet “konspirationsteorier” idag. Märkligt hur många som går på det. Inte konstigt alls att de konspirerar. De har gjort så i sekler.

Vi lever i ett samhälle som snabbt håller på att förgifta planeten. Det handlar inte om det som Illuminati försöker lura i den stora massan, och som bestämdes på Rom-fördraget, att den stora faran skulle vara koldioxid.

Det är kemikalierna och strålningen som förstör planeten. Hur allvarligt är då denna fråga. Att man förgiftar planeten,människorna,djuren och växterna. Det är detta illuminatisajten handlar om. Många verkar inte våga ta sig an denna frågeställning och det är ett av de största hindren för att en förändring ska ske.

Många har sin karriär som första prioritet och saknar då ofta modet att studera dessa frågor då ens karriär inte gynnas av att ifrågasätta. Detta är en av anledningarna till att korruptionen genomsyrar så många delar av vårt samhälle.

En annan orsak till att det går att dupera människor på det vis som behövs för att skapa detta surrealistiska samhälle vi lever i, är att de individuella människorna saknar kunskap om varför vi finns till. Också en fråga som verkar skrämma många. Vad är meningen med livet och döden.

Dessa kunskaper är ingenting man lär ut i skolan direkt. Man vill inte att folk ska sysselsätta sig med dylika tankar. Det skulle inverka menligt på Illuminatis strategi att reducera människan till en passiv konsument, som saknar förmåga att tänka själva.

Förstår inte riktigt varför så många inte inser att denna civilisation inte kan fortsätta att förgifta hela ekosystemet med dess fullständiga kollaps som en uppenbar följd. Det kommer ju nya rapporter varje dag om hur man våldför sig på planeten.

Fukushima har knappt börjat och är redan nu många gånger värre än Tjernobyl. 3 härdsmältor arbetar sig ner mot grundvattnet och nya makalösa utsläpp som kommer att kontaminera många länder på den norra hemisfären. USA har redan fått stora doser. Detta tiger man om i media.

Hörde på svenska nyheter häromdagen att Fukushima katastrofen nu är över. Varför reagerar ingen på dessa lögner ? Fukushima har knappt börjat !

Den nya fysiken som Nassim Haramein berättar om.  En oerhört positiv kunskap förmedlas här om tillvaron.

En förutsättning för att illuminati inte ska kunna dupera folket till en felaktig världsbild är just att människan vaknar upp till att hon egentligen är en besjälad varelse. Något de flesta inte vet om idag. Framförallt inte inom politiken.

De som bakom kuliusserna styr politikerna vet dock mer om detta men väljer då den mörka sidan. Något som bör illumineras…..eller ?

Är det så att alla krig och all förgiftning av naturen är påhittat? Eller är de så som många resonerar att människan har alltid varit ond och kommer så att förbli och det är inte att göra någonting åt.

Nej, det är nya tider på gång. Det är dags för en mer mogen och intelligent mänsklighet att ta tillbaka initiativet över utvecklingen på Jorden, för att om dessa monster som nu styr får fortsätta….då finns det inget liv på Jorden om ett några år.

Konstigt att fler inte begriper detta. Tror man att det ska förhålla sig så här….med länder som dignar av ett påhittat skuldberg?

Island genomskådade detta och bad bankerna att fara åt he***te. Varför talar man inte om detta i media. Illuminati äger media…that´s why.

Tänk att en del reagerar på otäcka bilder av strålningens effekter på barnen. Men att strålningen skadar våra barn….det skiter man i ! Vad är det för slags människa som tänker så ?

Om man då varnar för div faror…då blir man själv utpekad som en skurk. Att livsmedelsverkets lögner skadar vår hälsa är lätt att bevisa.

De är satta att skydda oss.

Varför uttalas det aldrig några uppmuntrande ord i det arbete vi gör…hmm…jag gör mig inga illusioner om någon.

Vi var tidiga med att varna för vacciner. Det är ett av de områden där alltfler nu börjar att vakna upp.

Varför fokuseras det inte på en del av de facit som idag kommit upp till ytan. På område efter område kommer det att visa sig att vi hade rätt .

9/11 , gmo, mobilstrålning, UFO, etc.

Illuminatisajten är ett bibliotek av kunskap inom de mest skiljda områden.

Hälsa och dess motsats är ett av de viktigaste ämnena som belyses och hjälper folk att bli varse om hälsorisker och effektiva naturliga hälsostrategier(som dock alltmer attackeras från myndigheternas håll…bara det borde få folk att lägga ihop 1+1) som kolloidalt silver, örter, Ajurvedisk medicin, Råmjölk, etc etc.).

Varför nämns aldrig detta när man uttalar sig om Illuminatisajten ?

Jag förstår att Koalanis vittesmål och uppfattningar är kontroversiella och skrämmande för en del.

Vidare i mitt försvar så skrev jag :

Illuminati har också sin motsats. Det är lika viktigt att denna sida belyses på illuminatisajten. Vad vore sajten om den inte presenterade ett alternativ.

Den innebär helt kort att människan kommer att uppnå ett högre medvetande och att livet faktiskt aldrig tar slut.

Många har lurats att inte fundera över detta med medvetande och livets mening och har för det mesta fullt upp med sin familj och karriär.

Jag har i mitt liv fått möjlighet att studera detta med medvetande på ett djupare plan.

Finns där några vidunderliga djup i oss ? Det visar sig att de finns. Alla är ägare till denna guldgruva som jag börjat upptäcka.

Barn har tillgång till dessa djup, men det avtar då det linjära tänkandet börjar att dominera och det vi förnimmer alltmer hamnar i det undermedvetna.

Något som går att avhjälpa dock.

Ang. klagomålen på bilderna på barn och mobilstrålning  :

Hur ska man få barn att inte sätta en mobil mot sitt huvud ?Hur ska man varna ett barn för att en varm spis kan vara farlig ….nog rätt vanligt att föräldrar skrämmer barnen lite grann för spisen.

När nu de sk. vuxna sviker barnen och ger dem mobiler och låter dem vara i wi-fi miljöer och kanske t.o.m. låter barnen vara i närheten av dect-telefoner som strålar 24 timmar om dygnet.(det finns trådlösa hemtelefoner som inte strålar när de inte används.( Jag kan tipsa om detta,finns också på sajten).

Det finns alltså forskning som visar på de ytterst negativa effekter denna strålning har på oss alla. Jag presenterar den gärna.(har gjort så på sajten)

Ted Gärdestad tråden har varit det huvudsakliga problemet. Det var där Koalani började beskriva sin kunskap om demoner. Det blev lite för mycket för en del och jag gissar att det var då merparten av anmälningarna började strömma in.

Man ifrågasatte att del ämnen/trådar inte hade med illuminati att göra.

På det så svarade jag :

“Månens position” .

Illuminati undanhåller info, bl.a. om polskiftet. NASA är djupt involverade och döljer mer än de avslöjar. Att månen och solen nu verkar gå upp och ner på nya positioner är högst relevant för sajten då detta är tecken på de förändringar som nu tar sin början.Det magnetiska polskiftet har kommit ännu längre. Man har t.o.m. fått måla om start och landningbanor med nya koordinater.

“Hunger”

har i högsta grad med illuminati att göra då de medvetet förstör USA och förvandlar det till en polisstat.  Det är faktiskt i USA man tydligast kan se hur New World Order växer fram.

Den nya lagen som verkar gå igenom s 1867 ,tror jag den heter, kommer att ge regeringen rätt att arrestera amerikaner på obestämd tid utan rättegång, om man misstänker att de är regeringfientliga utan att behöva ange någon orsak till interneringen.  Finns en annan tråd om det.

“Libyen”

Libyentråden är väl ett av det tydligaste fall av illuminati inblandning. Ett smart sätt att komma åt Libyen….utrusta rebellerna med tunga vapen och inleda massakrer på Libyska soldater som så småningom började att försvara sig….då kommer nato in och bombar skiten ur landet med stora civila förluster. Den finaste oljekvaliteten i hela mellanöstern och 120 ton guld spelar här kanske en roll.

Den desinfo vi blivit matade med i västvärlden får oss att tro något helt annat. Illuminati äger media. Klart att de använder den för att plantera in uppfattningar hos folket. Så är det i Sverige också.

Det krävs dock något speciellt för att ens ifrågasätta sina egna uppfattningar. Inte alla har denna kvalitét.

Som diktator var skurken Khadaffi lite bättre än sina kollegor.Sverige gick med i detta arrangerade krig mot Khadaffi.

Där ser man hur lättlurade de flesta är. Media är oerhört intelligenta i sin strategi.

“Sabotage “

är i högsta grad ett illuminatirelaterat ämne. Ett av deras signum. En strategi som de alltid använt sig av. En av deras hörnstenar skulle man kunna säga. Man skapar ett problem och serverar samtidigt lösningen på det. Alla sabotage är naturligtvis inte instigerade av dem. En tråd som passar mycket bra på sajten.

“J7409”

är en klart vaken snubbe som lätt platsar på sajten. Den astronomiska info han kommer med är mycket intressant. Allt behöver inte ha sitt upphov hos illuminati. UFO är ett hett ämne på sajten.

“mobiltelefoner och cigaretter”

Trodde jag var klart vid det här laget. Strålning har jag berättat om. Ett av de viktigaste ämnena för illuminatisajten. Finns t.o.m. som artikelämne. De hundratals ämnen man tillsätter i tobaken är en utmärkt beskrivning på en ondska som våra politiker inte alls har något emot eftersom de tillåter den.

Det beskriver också medvetenheten eller dess brist på, hos folket som röstar fram dessa skurkar år efter år.

Som sagt,hela sajten är ett bibliotek över de BEVIS som föreligger över att det finns en ond maktelit som försöker ta livet av oss, och även gör så. Jag vet att det låter som en dålig sci-fi film…..men om man studerar detta noga finner man till sin förvåning att det är sant. Studera materialet på sajten på djupet.

Den andra aspekten av sajten är att visa att verkligheten är besjälad och vad det innebär i fråga om högre medvetande och livets eviga natur.

Menar man att denna aspekt också ska gömmas ?

Och i så fall…..           VARFÖR ?

Farwuq
4

Vad som är sant?

Det avrgör helt tydligt SiF och voffare.
De har monopol på sanningen.

Flört

[grinda]
5

Det är tråkigt det här. Tråkigt att man på detta sätt censurerar en hel sajt. Detta trots att sajten är beredd på kompromisser så viker man inte? Det är illa. Kan det handla om andra saker än "demonsnacket"? Är det i själva verket en fråga om annonsörer? Men det stämmer nog inte egentligen…för annonsörer vill bara ha många läsare - de tjänar dom pengar på. VoF då? Har dom använt "annonsör-tricket" förut för att trycka på för att driva bort "feltänkare"? Det verkar så i alla högsta grad. Det finns en hel del mer att diskutera här. Illuminati iFokus är en sajt som för många ter sig lite too much. Vissa kommenterar sajten med att köra FLABB rejset…man avfärdar allt automatiskt och behöver således inte sätta sig in i sakfrågorna det räcker med att flabba högt och på så sätt framstå som man har "koll på läget" (världens billigaste trick). Så man tar svinvaccinsprutan, bryr sig inte om att smittskyddsinstuts-chefen samtidigt bjuds in regelbundet av läkemedelsindustrin…dvs hon sitter på två stolar. Sån info struntar man helt enkelt i att läsa. (Senaste infon om svinisprutans efterverkningar…det är inte bara narkolepsi, andra förlamningar har nu kopplats till sprutan.) Detta varnade "foliehattarna" för INNAN skadan var skedd. Nu kommer inte illuminati iFokus längre kunna var en sajt som fungerar som en ifrågasättare av VDN-märkt info…eller ska vi snart kalla det…av VoF-märkt och godkänd information?

[grinda]
4

ALLA BORDE LÄSA HELA DET INLÄGGET!!

Tack Staffan! En otroligt bra sammanfattning.

Farwuq
4

Grinda, du träffade spikens huvud.

Censur för pengarnas skull och för att voffarna skäller så folk bir rädda.

Vi får se hur kul och intressant det blir här när iFokus har fått sin "voff" märkning.

Flört

Ja svinsprutan var känd redan innan kampanjen kom igång, jag avstod självklart från att ta den, man många skrämdes till att låta sig vaccineras.

Magi-cat
4

bumbleboo: Själv skriver jag aldrig på Illuminati men roar mig då och då med att läsaSkrattande

Om hela sajten döljs kommer du inte ens att kunna läsa. Eller roa dig, vad du nu kallar det.

Varför är du så angelägen om att den inte ska synas?

Många har kommit med kompromissförslag att vissa (särskilt känsliga) delar ska döljas. Hur ställer sig iFokus till det?

Farwuq
3

IFokus väntar med att svara för frågan och principerna är väldigt känsliga för dem, vi får se efter helgen om de kommer till konsensus och ger ett svar till oss som undrar.

Jag som genom åren hart väldigt mycket kontakt med det gamla Sovjet och deras gelikar, känner igen voffarnas taktik. Man gillar att skrämma och förlöjliga till tystnad.

Rynkar på näsan

Maria
15

#64, 65

Jag tycker det framgått ganska klart att jag tycker att vissa trådar är vilseledande och kan skrämma människor som inte mår bra. Även barn kan bli rädda.

Att jämföra med forna Sovjet och taktik med att skrämma och förlöjliga är ganska ogenomtänkt och t.om oförskämt.

Skrämmas är man bra på inne på Illuminai själva.

Om man nu skriver trådar om aliens, implantat, att världen håller på att förgiftas av en korrupt elit osv. så är det kanske inte så konstigt om man vill ha lite mer kött på benen än Youtubeklipp.

Att man önskar någon form av vetenskpaligt belägg för dessa många gånger förfärligt skrämmande teorier är det så konstigt?

/Maria

Joppo
17

#60 Vad som är sant?

Det avrgör helt tydligt SiF och voffare.
De har monopol på sanningen.

**# 64 Jag som genom åren hart väldigt mycket kontakt med det gamla Sovjet och deras gelikar, känner igen voffarnas taktik. Man gillar att skrämma och förlöjliga till tystnad.

**En stor del av problemet, som jag inte tycker att någon av verkar bekymras över är att det råder monopol på "sanningen" på IiF.

Om det är någon som är diktator, så är det väl ändå StaffanM som slänger ut folk till vänster och höger för att de inte delar hans uppfattning om att världen styrs av rymdödlor.

Som jag skrivit flera gånger i tråden redan så skriver ni en massa om yttrandefrihet och dålig behandling av oliktänkande. Ni kanske borde fundera lite hur det bra yttrandefrihet det verkligen råder på IiF. OM Staffanm skulle ändra policy:n så att även människor som inte delar hans uppfattning skulle få säga sitt så hamnar ju saken i ett helt annat ljus.

Jaja… Vi får se vad iFokus beslutar när de kommer tillbaka efter sin julledighet. Frågan är ju inte helt okomplicerad.

PS. Jag noterar( smått roat faktiskt) att StaffanM inte kastat ut mig från IiF ännu. Med tanke på vad jag skrivit här trodde jag att jag skulle få kicken på direkten. Men det är väl kanske ett litet steg i rätt riktning antar jagFlört

[mia-38]
0

Tror inte hela denna frågan som kommit upp, handlar om vem, hur och varför man blev utkastad från Illuminati. Rätta mej om jag har fel Staffan.

Det handlar mer om att man skriver otäcka saker som ungdommar och barn inte ska behöva läsa.
Vilket kan läggas i låsta trådar.

Koalani
0

#51 Om demoner inte fanns skulle ingen vara rädd för dem. Det är den omedvetna kunskapen om att de finns och spänningen allt omedvetet skapar som får fram denna rädsla. Och detta förstärkar nödvändigheten av att tala om dem.

Det var nån som antydde att om skeptiker får skriva i Illuminati så blir det inget problem och allt kan fortsätta som förr. Jag tycker det är klokare. Man kan också sätta sajten bland fiktionssajterna.

Magi-cat
1

#66 någon form av vetenskpaligt belägg

Så? Är det rimligt att enbart frågor med "vetenskapligt belägg" (vad man menar här är vanligtvis den etablerade sidan, mainstream) ska få tas upp på iFokus?

VEM beslutar vad som är rimligt och sanningsenligt?

Ska vi förvänta oss en Voff-märkning på alla sajter?

Maria
16

#70 Ska vi förvänta oss en Voff-märkning på alla sajter?

Jag vet inte riktigt vad du syftar till. Själv är jag en helt vanlig medlem på iFokus som förväntar mig någon form av underlag när man slänger ur sig att hemliga organisationer håller på att förgifta världen eller liknande uttalanden om olika konspirationer.

De flesta människor är normalt skeptiska och sväljer inte vilka tokigheter som helst bara för att det finns på nätet eller Youtube.

Tycker du då inte att det är rimligt att ifrågasätta vad liknande "frågor" kommer ifrån?

/Maria

[StaffanM]
4

"Om man nu skriver trådar om aliens, implantat, att världen håller på att förgiftas av en korrupt elit osv. så är det kanske inte så konstigt om man vill ha lite mer kött på benen än Youtubeklipp.

Att man önskar någon form av vetenskpaligt belägg för dessa många gånger förfärligt skrämmande teorier är det så konstigt?"

Det finns ett enormt bibliotek av material på sajten. Föredrag, vittnesmål, långa välgjorda filmer, konferenser, forskningsresultat, insiders, etc etc.

Du har bara studerat en bråkdel av sajten bumbleboo så det är så oärligt av dig att köra med den exponerade slagdängan "youtubeklipp" som ett nedvärderande sätt att slippa göra en egen analys och att slippa se på filmer och videoklipp.

Det finns så mycket vetenskapliga belägg att du kan hålla på i flera hundra timmar med att gå igenom detta material. Genom att resonera som du gör så avslöjar du dig !

"Själv är jag en helt vanlig medlem på iFokus som förväntar mig någon form av underlag när man slänger ur sig att hemliga organisationer håller på att förgifta världen eller liknande uttalanden om olika konspirationer."

Hela sajten är ju FULL av underlag. Hur kan du kasta ur dig detta då du inte studerat mer än någon procent av sajtens material bumbleboo ?

#67 Joppo…IiF är mer en Intressesajt än en debattsajt. Det framgår av "om sajten"

blombuketten
16

#65. "Jag som genom åren hart väldigt mycket kontakt med det gamla Sovjet och deras gelikar, känner igen voffarnas taktik. Man gillar att skrämma och förlöjliga till tystnad."

Jag har bott i ett öststatsland under en tid, då det fortfarande var kommunistiskt. Dessutom rest runt i dessa länder och har genom mina föräldrar haft kontakt med människor från olika länder i forna östeuropa. Jag vet en hel del om hur det var och även är och kan lugnt säga att det du skriver är trams.

I dessa länder FICK man inte ha avvikande åsikter. Det handlade inte om att kunna belägga eller inte, det handlade helt enkelt om att befolkningen inte TILLÄTS ha andra åsikter, valmöjligheter, tro, "fel" kunskap osv. Spelade ingen som helst roll om den rådande åsikten var fel eller inte……det var den som gällde. Med skeptiker är det precis tvärtom. Där tillåts avvikande åsikter och du kan ha vilken tro du vill. Det är inte det saken handlar om. Det är när du börjar påstå att DIN tro (åsikt) är rätt och inte alls kan belägga det som skeptiker börjar ifrågasätta.

Om vi ska gå in på den detaljen skulle jag nog mer hänvisa till sajter som t ex IiF där man absolut inte tillåts ha andra åsikter än vad sajtvärden bestämmer. Då åker man ut. Man kan inte ens ställa en undrande fråga, vilket var vad jag gjorde, utan att åka ut. Allra helst om det kanske visar sig att frågan man ställer kan leda till, att det som påstås (utan belägg) rentav inte är sant…..då åker man ut fortare än fort. Det i mina ögon liknar mer de gamla östaternas teknik än vad skeptikerna ens är i närheten av.

Det är också otroligt sanslöst att som Sajtvärd StaffanM påstå att man inte är seriös, bara för att man inte sväljer hans koncept rätt av. Han tillåter absolut ingen att gå utanför det konceptet. Ungefär som sker i diktaturer runt om i världen. Åsiktsfrihet är blaha blaha på IiF.

Inte för att jag egentligen bryr mig särskilt mycket (och jag utgår från mig själv). Har knappast varit inne där och diskuterat och den gång jag ställer ett par undrande frågor, inte personangrepp, inte störande, inte brytande av någon ifokusregel, åker jag ut. Det räcker för mig för att förstå att sajten och dess Sajtvärd knappast är särskilt vänlig, eller trevlig för den delen. Det är, för mig, helt lönlöst att föra en diskussion med endast likatänkande. Då lär man sig inget och man får inget nytt att fundera över. Hellre då skeptiker som ställer saker på sin spets och tvingar en att tänka. Då kan man lära sig något nytt.

blombuketten
4

#55. Jag menar precis det jag skrev. Du anser att det sajten IiF inte bör vara dold och då undrar jag över varför ni stängde ner de trådar som handlade om psykiskt sjuka och demoner osv, som är helt öppet i IiF och kan läsas av alla och dessutom helt oemotsagt. Det blir lite dubbla budskap. Det är ok fast inte. Det är ungefär det du säger.

#57. Precis det jag skrev ovan……hela sajten behöver inte döljas, men kanske bitar av den. Såg du det, eller såg du bara det jag skrev till mia-38?

blombuketten
17

#53. blombuketten….har du frågor så kan du ställa dem via pm. Så länge du inte är seriös så är du inte välkommen.

Visar du tendenser till förbättring så ska jag ompröva ditt skrivförbud.

Tack, men nej tack. Jag är inte intresserad av att få mitt skrivförbud omprövat. Du har redan, tydligt, visat vad du går för och det räcker bra för mig.

Jag är en seriös människa och det räcker för mig. Det är inget jag behöver ditt godkännande för att veta. Det VET jag ändå, så det är lugnt. Fortsätt du med din sajt och din tro att du befinner dig på en högre andlig nivå än oss andra som inte tror på ditt prat. Det är helt ok för min del. Jag fortsätter i mitt "oseriösa" sökande efter att komma sanningen så nära det bara går.

Inte heller skulle det falla mig in att ställa frågor till dig (eller någon annan icke avstängd person på din sajt) via PM. Kan jag inte få ställa dem öppet, så som man gör i en demokrati du vet, får det vara.

[StaffanM]
1

blombuketten….om du inte gillar sajten….varför kommer du då dit.

Bespara både oss och dig olägenheten att tjafsa med varandra.

blombuketten
12

#70. Så, alla människor som ställer "jobbiga" frågor är voffare? Du generaliserar inte en aning där? Eller formulerade du dig lite fel bara?

blombuketten
15

#76. Jag är inte på din sajt, och var inte där förut heller. Jag var in och ställde ett par undrande frågor till dig……kommer du ihåg? Det räckte för att du skulle slänga ut mig.

Som jag sagt några gånger nu……jag var inte otrevlig, jag bröt inte mot några regler, gjorde inga personangrepp utan ställde ett par frågor, som var relevanta eftersom jag släktforskar och alltså kunde ställa dessa frågor, då jag inte fick det att gå ihop med det du skrev. Det räckte.

Är medlem här på iFokus och läser/följer några sajter här. Emellanåt går jag in och diskuterar när ämnet är intressant. Så som många andra också gör och det är väl det iFokus är till för kan jag tro.

Jag trodde nog att det gick att göra även på din sajt, men du, som sagt, visade fort vad du gick för och därför är jag inte intresserad. Enkelt.

Men rätten att säga min åsikt utanför din sajt, den har jag. Du får kalla det tjafs, eller att jag är oseriös, eller vad som helst. Det bryr jag mig mindre om. Vill du bli besparad så strunta helt enkelt i att läsa det jag skriver. Enkelt. Andra får göra som de vill.

Fast, och det har jag redan skrivit två gånger nu, jag har inte sagt (eller har den åsikten) att din sajt behöver döljas, bara att kanske trådar som kan skrämma kan döljas. Din sajt har ett visst intresse för vissa och det är helt ok. Jag är ingen elak människa vet du.

[StaffanM]
3

#77 Jobbiga frågor finns i olika kategorier.

Efter att ha diskuterat med skeptiker vet jag numera att många av dem inte är intresserade av sanningen. Man är där för att sprida dåliga vibbar. Jag väljer vilka jag hänger med.Märker jag att någon bara är där för att tjafsa så åker de ut.

Dig har jag debatterat med på andra sajter och märkt att det blir dålig kemi mellan oss då jag upplever att det är som att tala till döva öron.

Jag kommer i fortsättningen inte att lägga energi på vissa. Såvida jag inte märker en förändring. Jag försöker inte att tvinga mig på din uppmärksamhet….låt bli min.

Vi vet vid det här laget att vi har väldigt olika syn på saker och ting och det skulle bara generera dålig energi att kommunicera med varandra.

Kolla vad som händer i världen. Hur kan ni inte se att händelseutvecklingen är i händerna på galningar !

blombuketten
12

#69. Det är vidskepelse och har alltid varit. Förr i tiden skrämde man barn för sotaren, vilket innebar att barn var rädda för sotaren.

blombuketten
13

#79. Bra. Låt då bli att läsa och svara på det jag skriver. Allra helst när det inte ens är riktat till dig, även om nu de sista inläggen varit det.

Tala för döva öron…..tja, det beror ju på vem som läser, eller hur? Jag upplever detsamma om dig.

Min energi känns bra, även om alla inte håller med mig. Skulle jag begära att samtliga bör tänka som jag för att jag ska må bra, då blir det ju rätt fel. Jag mår bra, energimässigt, när man kan diskutera saker utifrån olika synvinklar, annars skulle det bli väldigt ensidigt och trist. Oavsett vad det gäller. Synd att du inte kan uppleva detsamma, utan då får dålig energi av att andra kanske inte tror på dig och har andra åsikter om saker och ting. Det måste vara jobbigt.

Du säger att du, efter att ha diskuterat med skeptiker, vet att många av dem inte är intresserade av sanningen. Vems sanning? De är där för att sprida dåliga vibbar säger du. Som sagt, måste vara jobbigt för dig att få dåliga vibbar (energi) av att andra har avvikande åsikt än din.

"Märker jag att någon bara är där för att tjafsa så åker de ut."

Ja, du säger det. Men det är inte sant. Du slänger ut människor som inte tror på ditt prat. Du slängde ut mig och jag var INTE där för att "tjafsa", jag ställde ett par relevanta frågor i en tråd jag fann intressant. Det var mitt brott. Men skit samma, din sajt är din och jag är, efter det, inte ett dugg intresserad av den.

Koalani
1

#74 Jag menar precis det jag skrev. Du anser att det sajten IiF inte bör vara dold och då undrar jag över varför ni stängde ner de trådar som handlade om psykiskt sjuka och demoner osv, som är helt öppet i IiF och kan läsas av alla och dessutom helt oemotsagt. Det blir lite dubbla budskap. Det är ok fast inte. Det är ungefär det du säger.

Det var knappast oemotsagt. Jag fick massor med attacker

#80. Demoner har man alltid vetat att de existerar, i alla tider, i alla civilisationer. Det enda undantaget är nu i västen. Det var Samaels (Djävulens) största seger.

Joppo
9

#82 För att vi ska ta dina demoner på allvar så måste du kunna visa upp ett antal stora studier som ger stöd åt att dessa existerar. Om du inte gör det tror jag att väldigt få kommer att ta dig på allvar, speciellt här uppe i det sekulaliserade Sverige**_.

Förr i tiden trodde man på en massa knasiga saker så dit argument faller ganska platt i mina ögon. Det är t.ex väldigt få som numera tror att Jorden är platt eller att blixtar beror på att Tor åker runt med sin vagn och flashar sin hammare.PS._** Ordet "västen" är den bestämda formen av substantivet väst och är ett klädesplagg. Ordet "västvärlden" passar bättre att använda i sammanhanget.

/Ordpolisen Joppo

Koalani
0

Tack för språklektionen, men att man inte tror på Tor och demoner som man gjorde förr visar hur bra Samaels propaganda har varit.

Mina sittningar är bevis nog. Tur att inte alla tycker det samma som du i alla fall.

Farwuq
1

Vi har tydligen inte samma erfarenhet från den "gamla goda tiden" där borta.

[mia-38]
2

#74.

Jag skrev också när jag svarade att jag inte stödjer demonsnacket. MEN det finns så mycket mer på Illuminati att läsa om än just det.
Och vad Staffan gör på sin sajt har jag inte med att göra.
Men på ÖN tillåter vi det inte då vi kan moderera där själva.

Maria
11

#72 Hela sajten är ju FULL av underlag. Hur kan du kasta ur dig detta då du inte studerat mer än någon procent av sajtens material bumbleboo ?

Jag har sett och läst mer än du tror Staffan då jag har haft all tid i världen ett tag nu. Jag har sett mer klipp än jag egentligen skulle önska och läst massor men som sagt så ser jag inte det som underlag som gör att jag ändrar ståndpunkt.

Jag skulle vilka sammanfatta det du kallar för underlag till skrämselprooaganda istället.

/Maria

Magi-cat
1

Själv är jag en helt vanlig medlem på iFokus som förväntar mig någon form av underlag

Det är jag också, en vanlig medlem som vill kunna läsa om svåra frågar, belysta från en annan synvinkel än den rådande.

Det är alltså inte "belägg" och underlag som fattas för dig, utan belägg som du är beredd att acceptera, eftersom de utmanar rådande uppfattningar.

Med den inställningen är vi fortfarande kvar på jorden-är-platt-stadiet.

Som många redan påpekat: de trådar som kan skrämma vissa kan döljas, men det vore fel att dölja hela sajten. Svårare skulle det inte behöva vara…..

[mia-38]
4

Har gjort en protestlista inne hos oss på ÖN där vi kan skriva upp våra namn om man är EMOT ett dolt Illuminati. Välkomna:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ef82786d4ebea76740006e0-protestlista-illuminati

Farwuq
0

Jag har skrivit på.

Niklas
10

Eftersom Support iFokus inte är en sajt för diskussion om enskilda sajter stänger jag den här tråden nu. Det finns en diskussion om det på Illuminati iFokus.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer