Öppna länk i nytt fönster
Hej,
Skulle inte rutan man klickar i för att länkar ska öppnas i nytt fönster, vara markerad per automatik?
Hälsningar
Symfoni
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Det är många externa länkar som öppnar i samma fönster. Jag skulle vilja att alla länkar (interna och externa) öppnade i nytt fönster.
#2 Du kan också hålla in ctrl när du trycker på en länk, för att öppna den i en ny flik. Vet dock inte hur man gör med en mac om du har det.

Mvh Stephanie 

#2 Om du inte väljer att en extern länk ska öppnas i samma fönster, utan bara "inte satt", så ska den öppnas i ett eget. Klickar man på länken innan sidan laddat klart brukar den kunna öppnas i samma dock.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 Tack! Det ska jag göra i fortsättningen 
#5 Om jag klistrar in en länk i en kommentar så kan jag inte välja varken det ena eller det andra. En del utgående länkar öppnar i egna fönster och andra i samma. Länkar inom iFokus öppnar oftast i samma.
Att jag ställde frågan var för att jag tycker, det är bättre när man inte förs bort från den sida man befinner sig på.
Ha en trevlig dag 
#5 Menar du klistra in en länk utan att använda infoga länk-ikonen?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#6 Ja. Kan inte göra på något annat sätt, eftersom länkikonerna är utgråade och inte fungerar
både när jag skriver kommentarer och inlägg.
#7 Du får markera ett ord du vill göra till länk, så blir de klickbara sen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#8 aha, är det så man gör. Det hade jag ingen aning om, måste ha missat den informationen
Tackar för hjälpen