* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: önskemål-förslag
Läst 1142 ggr
Symfoni
0

Öppna länk i nytt fönster

Hej,

Skulle inte rutan man klickar i för att länkar ska öppnas i nytt fönster, vara markerad per automatik?

Hälsningar

Symfoni

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

walter
1

Jag ändrar aldrig i den rutan när jag gör länkar eftersom iFokus länkar öppnar i samma fönster och externa öppnar i nytt fönster i alla fall och jag tycker att det funkar bra på det viset.

Menar du att du vill att även iFokus länkar ska öppnas i nytt/eget fönster.

hej

Symfoni
0

Det är många externa länkar som öppnar i samma fönster. Jag skulle vilja att alla länkar (interna och externa) öppnade i nytt fönster.

Stephanie
1

#2 Du kan också hålla in ctrl när du trycker på en länk, för att öppna den i en ny flik. Vet dock inte hur man gör med en mac om du har det.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Alex
0

#2 Om du inte väljer att en extern länk ska öppnas i samma fönster, utan bara "inte satt", så ska den öppnas i ett eget. Klickar man på länken innan sidan laddat klart brukar den kunna öppnas i samma dock.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Symfoni
0

#4 Tack! Det ska jag göra i fortsättningen Glad

#5 Om jag klistrar in en länk i en kommentar så kan jag inte välja varken det ena eller det andra. En del utgående länkar öppnar i egna fönster och andra i samma. Länkar inom iFokus öppnar oftast i samma.

Att jag ställde frågan var för att jag tycker, det är bättre när man inte förs bort från den sida man befinner sig på.

Ha en trevlig dag Glad

Alex
0

#5 Menar du klistra in en länk utan att använda infoga länk-ikonen?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Symfoni
0

#6 Ja. Kan inte göra på något annat sätt, eftersom länkikonerna är utgråade och inte fungerar Rynkar på näsan både när jag skriver kommentarer och inlägg.

Alex
0

#7 Du får markera ett ord du vill göra till länk, så blir de klickbara sen. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Symfoni
1

#8 aha, är det så man gör. Det hade jag ingen aning om, måste ha missat den informationen Skäms Tackar för hjälpen Skrattande