vilket format på videofilm
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Funderar över vilket format det ska vara på videofilmer som skall kunna visas här i inläggen.
Det står bara "Infoga video" och är lite svårt att veta hur den exakta länken skall se ut samt vilket format filmen skall vara i.
Kanske finns någon artikel eller film om detta som jag missat?
Ligger filmerna på youtube brukar man bara behöva klicka "Dela " och så får man en URL-snutt som för det mesta funkar
Lägger in http://youtu.be/txq_BogA1NM t ex och den skall visa sig som en film direkt i inlägget nu när jag lägger in den under "Infoga video"

Vad jag vet så kan man bara infoga video från externa sidor, tex youtube, men inte lägga in dem direkt i inläggen från hårddisken.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1: Just det.
Precis. Det vet jag. Ville på nåt sätt bevisa att jag visste det med min lilla demonstration…
Vi försökte få in en film i format mp4 på musifokus, men det funkade inte. Den ligger på Photobucket. När den ligger på youtube så visar den sig inte så bra - hackar och ser knasig ut.
Grodan jag har ingen aning om vilka format som funkar, men svara på ett par andra saker.
Du skriver längst upp. så får man en URL-snutt som för det mesta funkar
Nu är det möjligt att jag missförstår vad som inte funkar och det kan ha gjorts om på you tube. Men förut så var det ibland så att länken som dyker upp när man klickar på dela inte funkar så att man får filmen inbäddad så att den visas direkt i inlägget. Utan man fick ibland klicka på länken alternativ och där på längre länk, alternativt ta adressen i adressfältet för att den skulle bli inbäddad. Fråga mig inte varför.
Lite liknande var (är) det på svt:s filmer. Att tar man adressen i adressfältet blir det bara en länk, där får man kika i högra sidan efter bädda in knapp, finns dock inte på alla filmer.
Jag kikade på photobucket och där finns ju flera olika länkar så, om ni inte redan gjort det, testa de olika länkarna, inkl adressfältets och se om nån av dom funkar.
När det gäller hackandet och ser knasigt ut så finns det en tråd på datorn.ifokus som tar upp om hackande, men åt andra hållet. Den personen har problem med att ladda upp filmer på you tube och få dom bra, Men ett problem som kan vara gemensamt är uppkopplingen. Vet på mina egna datorer att har jag lägre eller ojämn hastighet så blir det problem. You tube kanske kräver mer av datorn än tex photobucket.

Vilken söt. Lägg gärna in klipet i #0 på Humor
Det här var den första tråden jag hittade som rör det jag undrar så jag lånar den istället för att starta en ny. Jag är helt enkelt nyfiken på varför man inte kan ladda upp egna filmer direkt på iFokus utan måste länka istället? Är det svårt att göra det möjligt eller finns det helt enkelt inte behov av att kunna göra det?
Är inget jag inte kan leva utan eller så, mest nyfiken. 
Det enklaste svaret är väl att det går mycket snabbare att bygga den lösning vi har nu, men sen ska man ha klart för sig att om iFokus skulle vara en videotjänst också skulle det krävas enorma mängder disk för att lagra filmerna. Dessutom är det svårt att göra det bättre än vad exempelvis Vimeo och Youtube gör så vi låter dem gärna fortsätta med det.
Okej, tack för svar. 

Niklas, jag har frågat innan, men på ditt svar kan jag inte se varför jag inte kan hetlänka till mina filmer på min website.
Om skälet bara är att ni inte vill lagra dem, så förstår jag det men hetlänkning, varför accepterar ni inte det?
Nu är det inte så viktigt för mig. Jag lägger in länk, så får intresserade själva välja. Det är bara intressant att veta hur mycket fungerar här.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Du menar på samma sätt som bilder? Jag tror inte att du kan kopiera filmen och få med alla koder för spelaren. Bortsett från det tycker jag att det är en dum idé att hetlänka eftersom någon ändring vi gör senare kan få dem att sluta fungera och då blir de trådar där det har hetlänkats material kanske inte meningsfulla längre, vilket vore synd.
#11 Tack för svaret.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973