Felmeddelande på iFokus
1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ibland - ibland inte.
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Väntade tills felmedd. försvinner
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
se bif bild
5) Vilken webbläsare använder du?
Google Chrome
6) Har du rensat webbhistoriken?
Ja
7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
Problemet uppträder oftare nu - nästan avrje gång jag går in på någon sajt.
Jag har ställt frågan på datorn iFokus men tyvärr hjälpte inte de åtgärder som föreslogs
http://datorn.ifokus.se/discussions/5023d38fd4ebea6a53001706-shockwave-flash?discussions-1
Fler med samma problem:
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Har samma problem. Fast på alla sajter jag besöker egentligen..
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Det där bör ju inte vara iFokus fel.
Händer bara på iFokus för mig med. På flera datorer.
Började igår. Kanske bara är tillfälligt.
/ Lisa
# 5 - Jag har haft problem flera veckor men det har ökat eftersom. Idag är det nästan varje gång jag går in på en sajt.
Sorgen är kärlekens pris
Ja just nu är det rent hopplöst o det har bara blivit värre o värre
Jag läste på en annan sajt att det är en av annonserna som har ett trasigt script. Bara det att ingen vet vilken annons som strular så man kan inte plocka bort den.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jättejobbigt
/Maria
Kan tillägga att det hänt på både Chrome och Internet Explorer för mig.
/ Lisa
I dag får jag ett annat felmeddelande:
Shockwave Flash has crashed.
Sorgen är kärlekens pris
Har testat "ad-block" i min webbläsare nu. Än så länge har jag inte haft problem. Får se om det fortsätter så.
Testa om det funkar för dig med beem!
/ Lisa
#14 jag vet inte hur det funkar faktiskt.. Men så länge problemet inte uppstår är jag tacksam 
/ Lisa
Det finns ingen enskild annons som ställer till det utan det verkar ligga i chrome. För det är den enda webbläsaren som jag har problem. Har kollat med IE8, IE9 och firefox och dom funkar som dom ska.
Så verkar som en uppdatering i chrome som börjat läsa scripten på fel sätt.
Nu ska jag inte säga säkert, men vad jag vet så är chrome enda webbläsaren som har egen flash player (och/eller shock wave player) inbyggd, de andra använder de program man har installerat på datorn. Vanligtvis adobes flashplayer.
Om det nu är så att det ligger i själva chrome så vet inte jag om iFokus kan ta reda på vad den reagerar fel på.
beem jag ska inte säga 100, men jag har bara problem i chrome. Om det låg på en enskild annons så skulle jag även ha problem i de andra.
Tja jag försökte då gynna iFokus o istället ta reklamfritt, men tjänsten funkar inte, så något är vajsing även med iFokus. Får väl tyvärr då ta ad-blocker, för det går bara inte o stå ut med hur det fungerar nu på iFokus o chrome. Synd bara att inte heller reklamfritt fungerar, för jag vill ha chrome o har levt med reklamen hitentills men inte då sidorna kraschar precis hela tiden o det inte går att få bort det så har jag inget val, för det är totalt outhärdligt nu på iFokus med sidorna som kraschar precis hela tiden.
# 18 - Ja det låter ju logiskt.
# 19 - Om tjänsten inte fungerar tycker jag du ska göra en felanmälan i ett eget inlägg. Då är chansen större att killarnaser det tror jag.
Missförstå mig inte - jag menar inte att du inte får skriva i min tråd - kapa den - inte alls så jag menar.
Sorgen är kärlekens pris
Cessy; vid sådana fel är det bäst att göra felanmälan så det uppmärksammas!

Jag som har försökt vända ut och in på min dator för jag trott det var den det var fel på. Jag blev lite lättad nu. Men problemet kvarstår ju i och för sig.
Hm - nej det ska inte felanmälas för efter nästan en timme kom plötsligt svarsmailet. Det var bara en fördröjningseffekt. Fast ärligt talat gillar jag eg. inte reklamfritt, för jag har lärt mig att inte störas av det, Men så dåligt som det funkar nu mellan iFokus o chrome så är det ju en ren plåga att vara härinne.
Nu har jag reklamfritt i en månad o så hoppas jag sannerligen att oavsett var än felet ligger att det kommer o åtgärdas för att behöva ta bort reklamen bara för att det ska fungera o surfa härinne känns inte direkt som någon vettig lösning. Det är sin sak att man väljer ta bort reklamen för att man blir störd av den, men tvingas ta bort den för att sidorna kraschar stup i kvarten är något helt annat.
#23 Självklart kommer killarna göra vad dom kan för att fixa problemet om det är iFokus som är orsaken. Är ju en självklarhet.