Lite väl mycket reklam på ifokus nu.
Går knappt att logga in vissa dagar, och när det gör det tar det lång tid.
Detta pga väntan på att ladda reklam objekt.
Är inte så tekniskt kunnig, men jag tycker det låter märkligt. Är inne varje dag, flera gånger per dygn och har inte haft det bekymret. Kan tillägga att jag inte har ett supersnabbt modem, så det kan inte bero på det.
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig ha läst att man bör rensa sin dator ibland. Browser historik, cacheminne och liknande kan visst fördröja uppladdningen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag rensar sådant hyfsat regelbundet, men ser inte hur det skulle snabba på inloggningen/laddning av reklamobjekt här. Snarare tvärtom. Finns det cachat borde det ju gå fortare, eller?
Man ska inte behöva sitta och rensa historik varje gång man besöker en site.
Självklart inte. Tycker bara det är konstigt eftersom jag själv inte har problemet. Kanske något som killarna på iFokus kan förklara?
Medarbetare Hittekatter iFokus
Säkert nåt webbläsar/adblock problem
Det låter lite konstigt. Reklamen laddas in sist av allt just för att man ska slippa vänta på den. Kan du beskriva hur du gör och vad som händer när du loggar in?
När jag klickar login knappen så tar det typ 10-30 sek innan man loggas in.
Det står att den läser reklam objekt nere till vänster (firefox)
Okej. Jag ska testa om jag kan återskapa det i Firefox.
Det är ju fruktansvärt mkt bilder som sölar ner en hel del.
På den här sidan finns just nu 34st bildobjekt.
Normalt sett är det inget problem men mitt internet ligger nere nu så jag får köra med 3G (seeeegt)
#6: När jag loggar in i Firefox tar det 2-3 sekunder innan jag kan börja använda sidan och ungefär 8 innan all reklam är inläst också.
#10: Det beror ju på vilken anslutning man har.
varför skulle det ha å göra med vilken anslutning man har?
Addonet visar ju hur många bilder det är på sidan, hur mkt man laddat när sidan är klar, vilken hastighet man har mot servern och hur lång tid det tar.
-vad har det med vilken uppkoppling man har?
#12: Är inte hastigheten beroende av uppkopplingen?
Det handlade om min bild och appen, inget annat 
#14: Jag trodde att hastigheten var det intressanta i bilden. De andra sakerna är ju samma oavsett om du eller jag använder Extended Statusbar. Jag missförstod dig tydligen.
lugnt
I google chrom har ja mycket reklam med med firefox använder ja en addon som tar bort reklamen, men ja använder hällre chrome för den är snabbare och sammarbetar bättre med min minipc.
Finns de inte så man kan betala för att slippa reklamen?
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
#17: Jo då, du kan bli av med reklamen: