* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettskriva
Läst 1901 ggr
kakan89
0

Jag kan inte göra inlägg?

Jag kan inte göra inlägg på gotlandsruss.ifokus.se, inte heller skicka meddelande till någon av värdarna?

Är jag blokerad eller va händer?

Katthemsmatten
0

Om du är blockerad borde du fått ett PM om det (tror jag).

Medarbetare Hittekatter iFokus

Karmatarerskanise
0

#1 Det är inte helt säkert. Alla skickar inte PM när dom blockerar medlemmar.

TS; har du gjort något som brutit mot reglerna som du vet om?

Vad händer när du försöker skicka PM till värden? Värden eller Medarbetare ska du kunna skriva PM till även om du är blockerad från sajten. Dom kan dock ha blockerat dig från att kunna skicka PM, men det har inte med sajtblockering att göra. Och då tror jag det ska stå att dom valt att inte ta emot meddelande från dig.

kakan89
0

Det verkar som om jag inte kan göra inlägg på iFokus alls ibland. Igår skulle jag göra inlägg här men det gick inte det heller. Har Crome som webbläsare.

Karmatarerskanise
0

Har du rensat webhistoriken? Det står hur man gör i en av de nålade trådarna här inne på support.

kakan89
0

Ja flera gånger.

Karmatarerskanise
0

Vad händer när du försöker göra ett inlägg? Får du felmeddelande?

iFokus har haft lite problem de senaste dagarna. Kan bero på det.

kakan89
0

Inget.

Karmatarerskanise
0

Men vad är det som händer då? Du måste förklara för att jag ska förstå och för att jag ska kunna försöka hjälpa.

kakan89
0

Just nu kan jag bara skriva när sidan laddar. När den är klar går det inte.

kakan89
0

Det verkar som om det inte funkar med Google Chrome. Jag laddade ner firefox och då funkar det. Väldigt skumt. Någon som har en ide?

kakan89
0

Jag har provat att installera om Chrome men det funkar inte.

Karmatarerskanise
0

Menar du att det inte går att sätta markören i inläggsrutan?

kakan89
0

Ja :) Var tvungen att göra snabba inlägg så jag hann med att skicka dem ;)

Men nu använder jag firefox men helst vill jag ju ha chrome.

Karmatarerskanise
0

Ok, skickar vidare.

Erik
2

#13 - Låter som om det är någonting som slår fel med Tiny (texteditorn) i din Chrome. Lite lustigt, för vi har många Chromeanvändare (inkl. jag själv), och det verkar inte vara ett vanligt problem…

Rensade du den lokala cachen?

Om du har möjlighet, kolla också om det är så att det inte bara är problem att placera markören. Vi hade tidigare ett problem där man var tvungen att klicka på en specifik rad (ca 4-10px hög) för att markera editorn. Då var den en liten bit under verktygsraden.

Vi undersöker möjligheterna att ersätta vår nuvarande editor med någonting annat, men har ännu inte hittat ett övertygande alternativ.

-- erik

kakan89
0

Datorn är ny och har rensat allt jag kan. Det funkade med Chrome i 2 veckor sen är det omöjligt. Har testat det du sa men det funkar inte. Få väl stå ut med firefox :)

Erik
0

Får du upp verktygsraden på texteditorn, så att det "ser" rätt ut?

-- erik

kakan89
0

Ja det får jag.

Erik
2

Ok, tack.

Lite svårt att undersöka då jag inte kan återskapa problemet, men jag ska se om jag kan hitta en dator där problemet uppkommer.

-- erik

annia1
2

kakan89 har du några tillägg (addons) installerade. Om du har (eller är osäker) så gå in på de tre strecken längst upp till höger--inställningar--tillägg och bocka ur allt som finns. Sen får du klicka i vart efter och prova dig fram.

Du skrev att du ominstallerat chrome. Gjorde du en hel eller delvis. För vad jag kommer ihåg sen förut så finns två alternativ. Delvis ominstallation så behåller chrome alla bokmärken och alla tillägg man har. En hel ominstallaion rensar ut allt man själv lagt in och man får en helt ny en.

Nu brukar chrome själv se till att uppdatera sig, men kolla för säkerhets skull att du har senaste versionen. Tre strecken--om google chrome. (det borde du ha då du har ny dator). I skrivande stund är senaste version 22.0.1229.94.

.

Fridaaaa
0

Jag har senaste google chrome och har inga problem alls, så tror inte det ligger i google chrome…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kakan89
0

#20 Avinstallerade allt och gjorde om det från början.

Ska kolla det andra sen :) Tack!