* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1107 ggr
StefanW
0

Akut: fel på förstasidan!

Inne på shetlandsponny så syns inte första artikeln!

Den är bara synlig för Medarbetare!

Länk till: Veckans Ponny - Döösens Salsa

Stefan - Modellbyggare

Karmatarerskanise
3

När jag går in på sidan och ser första artikeln så kan jag läsa artikeln. Men din länk kan jag inte läsa. Här är den översta artikeln på sajten startsida!

För övrigt är det varken akut eller något för support, utan något du får skriva till admin om på den aktuella sajten.

Niklas
1

Jag har inga problem att läsa artiklarna på sajten.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

StefanW
26

#1 Tack för ditt snabba svar… Du länkar till fel artikel…

#2 Om man som Medarbetare är inne så är det inga problem. Om man som "vanlig" medlem eller inte är inloggad så syns inte artiklen överst på förstasidan.

OM jag uppfattar ett problem som akut så gör jag det. Om man inte skall ställa frågan här, när man misstänker att allt inte står rätt till, vart skall man då vända sig om man inte får kontakt med Sajtvärd?

Stefan - Modellbyggare

Annette
26

#1. Vad skall man ha supportsidan till om man inte får fråga? Jag uppfattar din fetmarkerade text som riktiga översittarfasoner! För medlemmarna på sidan är det akut även om det inte är det för dig!

#2. Niklas, du är Medarbetare och för de som är det fungerar det. Men för medlemmar funkar det ej. Logga ut så förstår du vad vi menar.

annia1
0

Huvdartikeln på sajten fattas. Längst upp ser ut som andra artikeln ligger.

Ni som kan se den Kan ni titta så den inte bara hamnat i en dold kat.

.

Annette
5

Den ligger inte i en dold kategori. När jag publicerade den såg allt ut som vanligt och den kunde ses av alla. Två dagar senare var den borta utan att jag ändrat på något.

Karmatarerskanise
3

Men alltså, om man själv ÄR Medarbetare så kan man ju SJÄLV ordna felet. Förstår verkligen inte hur man kan kalla det akut, en artikel är inget akut, speciellt inte om man är Medarbetare själv på den aktuella sidan.

Är det så att man som medis inte vet hur man ändrar status på artiklar ska det tas inne på ifokusifokus eftersom det handlar om administration som rör Medarbetare och värdar.

Anette; Kalla det vad du vill, men jag blir faktiskt irriterad då folk skriver AKUT i överskrifter om något som verkligen inte är något som är viktigt. Då går man in och tror att det är något allvarligt som hänt. Detta är inget som någon skadas av att det ordnas imorgon, ingen tar skada av att inte kunna läsa en artikel fören imorgon eller i övermorgon. Och nu visade det sig dessutom gälla något som ska tas inne på ifokusifokus.

annia1
0

Annette Det var det enda jag kom på som naturlig förklaring.

Det har ju försvunnit bilder på artiklar, dock har ju själva artikeln legat där. Inte som inne hos er.

.

Annette
28

#7. Och jag blir ruskigt irriterad på folk med din attityd!

Hade jag kunnat lösa det själv så hade jag väl gjort det.

Annette
25

#8. Tack för din hjälp och vänliga inställning Glad

Karmatarerskanise
2

Annette; det är absolut inget fel på min attityd, du läser isåfall in något som inte står.

Då vet du och TS att administrationsfrågor ska tas inne på ifokusifokus framöver. Allting gott.

Annette
25

#11. Tack så hemskt mycket för hjälpen. Då vet jag att vi inte är välkomna med några fler frågor till denna sajten.

Karmatarerskanise
1

#12 Det där är ju bara onödigt. Är det frågor som rör själva iFokus och dess funktioner som rör alla medlemmar ska det självklart tas här inne.

Jag har inte gjort annat än talat om att det är onödigt att skriva akut då läget inte är akut och berättat var inlägg ska göras. Var det hemskt av mig? Kan tyvärr inte de det så. Sluta istället anta att jag skrivit saker för att vara otrevlig när så inte är fallet. Att jag markerat en del av texten betyder inte annat än att jag fann den mest viktig.

Annette
21

#13. Då tycker jag att du på ett vänligt sätt kan upplysa om saker. Att fetmarkera betyder i skrift att man skriker och det uppfattar jag som otrevligt.

Karmatarerskanise
1

#14 Nej, att fetmarkera betyder att man vill lyfta upp de orden extra. Hade jag velat "skrika" hade jag skrivit all text i versaler och en massa utropstecken.

Jag ser ingen ovänligt i min text, ser den som informativ. Jobbigt att det ska missförstås när man inte menar något illa.

annia1
0

Annette eller Stefan. Eftersom hela huvudartikelplatsen verkar fattas så vet jag inte om mitt förslag gör nån skillnad.

Men ni kanske kan testa om ni kan byta ut huvudartikeln och kanske på det sättet få fram platsen igen. Men ta en artikel som inte gör nåt att den inte syns.

.

Karmatarerskanise
0

Jag har beskrivit hur ni ska gå tillväga inne på tråden i ifokusifokus :)
Det handlar om att artikeln ska flyttas från den dolda gruppen.

annia1
0

Om just den artikeln ligger i dold del så borde det väl i alla fall finnas en huvudartikel. Vilket det inte gör. Eller går det verkligen ha en tom huvudplats.

.

Karmatarerskanise
0

Den är inte tom egentligen, den är bara dold.

annia1
0

I så fall tittade annette på fel ställe då. För läser du lite längre upp i denna tråd så skriver hon att den inte ligger i dold del.

.

Karmatarerskanise
0

#20 Om du kollar inne på relationer, ser du huvudartikeln då?

annia1
8

Nej, Men jag läser det som skrivits i denna tråd. Och tittar jag i #6 så har artikeln funnits publicerats och ska enligt #6 inte ligga i dold del.

.

Karmatarerskanise
0

#22 Den syns inte eftersom jag lade den i en dold del precis. Ska lägga tillbaka den igen.

I detta fallet tror jag att den av misstag hamnat i en dold del, eftersom jag inte ser att det saknar någon artikel på någon annan sajt.

annia1
8

Att det inte saknas på nån annan sajt säger inget. Det kan hända enstaka fel på enstaka sajter. Precis som när artikelbilderna på te var borta så var det just då enda sajten det fattades på. Och du har gått igenom alla sajter antar jag då.

.

Karmatarerskanise
0

#24 Nix, definitivt inte alla.
Är det något annat som är fel så kommer killarna kolla på det.

Jag säger bara att det troligen handlar om en felplacering eftersom medisarna kan se artikeln men inte medlemmarna.

Säger inte att jag har rätt. Men en del sajter har inte skrivit vilka grupper som är dolda, och då är det svårt att hålla koll på vilka som är dolda och inte när man ska välja grupp.

Hjälper inte min beskrivning inne på ifokusifokus för jag det vidare.

annia1
0

Niklas har själv skrivit i denna tråd så jag tror nog han kollar upp inne på shettis när han loggar in då han dessutom är medis där.

.

Karmatarerskanise
0

#26 Jamen dåså :)

annia1
0

Annette och StefanW. Jag var in på shettis och läste bland annat er artikel om att ni skulle börja med veckans ponny. En person skrev att den inte kunde se nån av de artiklar som funnits.

Jag kikade då bland era artikelgrupper och 36:an finns inte längre med där. Så av nån anledning har hela den kategorin blivit dold. Och det har då skett nån av de senaste dagarna för man hittar (alla?) artiklarna som ligger i den om man söker på nätet, men alla kommer upp att man inte har rättighet, Däremot kan man se dom om man tar upp googles cachade sida.

Samma gäller er senaste artikel att man får upp den cachad och det syns även i den cachade inläggslistan att den har legat ute.

Så endera har nån själv ändrat status på den kategorin eller så har det uppstått nåt fel på just den kategorin.

.