Lägga in foto fr iphone
Jag vet inte om jag bara inte hittat det- men kan inte lägga in foto i ett forum om jag är inne på mobilversionen. Går jag över till webversionen så flyttar sig rutan hela tiden så det går ej ( rutan som där står man ska ladda upp ett foto från en fil ). Något dom är fel eller??? Skulle önska oxå man hade en pil så man kan komma tillbak till första inlägget när man är i slutet av en lång tråd.
Nej i mobilversionen går det inte att lägga till bilder. Tycker också det är surt för det har varit många gånger jag velat lägga till en bild och inte haft tillgång till en dator.
En "Tillbaka uppknapp" vill jag också ha. Sjukt jobbigt när det är massor med kommentarer att behöva skrolla upp för att komma åt sajtens bakåtpil.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det finns en sådan knapp! Precis ovanför där man skriver sin text står det "Upp till inläggslistan" i blå text! ;)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Ett tips om du är inne på den vanliga versionen. Minska skärmen så flyttar inte rutan på sig.
Har aldrig sett den texten på mobilversionen.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Har minskat skärmen o försökt få tag på rutan men har inte lyckats trots flera försök. Skulle vilja slippa maila fotot i iphonen och sen hå in på datorn o hänta bilden för att lägga in den… Ja jag hade blivit enormt glad om det gick att lägga in direkt i mobilversionen:)!!
Jag har en Iphone och är jag inne på den vanliga versionen och har lagom stor "skärm" så flyttar inte uppladdningsrutan på sig.
Konstigt att det blir så på din. Flyttar den på sig även om du inte har förstorat skärmen alls?
Mobilversionen prioriteras inte för tillfället eftersom det finns så mycket att göra i den vanlig versionen. Och den prioriteras eftersom större delen av medlemmarna använder den vanliga versionen.
#5: Har du skärmen liggande eller stående? Prova stående.

Stående.
Det var konstigt för för mig fungerar det. Undrar vad det kan bero på.
Fungerar för mig med att lägga upp bild via Iphone. Gör som via datorn.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kan inte lägga in bild från ifånen. Ni som kan, ni skulle inte kunna förklara hur man gör?🙂
#11 antagligen för att de gått via den "normala" hemsidan. Alltså www.ifokus.se istället för m.ifokus.se.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
… jag är alltid inne på "normala" sidan……. 😐
#11 Du gör som man gör via datorn, klickar på "välj fil" osv :)
Jag kanske inte är den bästa på att skriva, och verkligen få fram det jag önskar.
Men #14, du tror inte att jag har försökt detta några gånger innan jag sagt att det inte fungerar för mig? 🤔
Jag erkänner mig besegrad. 🤦♂️
#15 Jag har iphone4 och det fungerar 🙂 På vilket sätt fungerar det itne?
#16 Eftersom att det aldrig har fungrat för mig, så vet jag inte heller exakt vart det inte fungerar. MEn det börjar med att först får jag jaga fatt i rutan som dyker upp efter att man tryck på bifoga bild. Efter det är färdigt så vill jag välja fil. Och då händer ingenting.😴
Ibland trycker mina feta fingrar fel och då får jag läsa lite om i vilka prog man kan förminska strl osv … Så just det har jag ju koll på.. 😕
17 i vilka program man kan förminska strl? Vad menar du? Det är inget program som behövs?
#17 Kan man ju veta utan att det har fungerat innan, just som du gjorde nu, förklarade momenten, och då är ju fel att det händer inget när du vill klicka på välja fil :)
För iPhone/iPad måste man ha iOS6 för att kunna ladda upp filer via mobila safari. Om välj-fil-knappen inte fungerar kan det bero på att man har en äldre version.
Mvh // Johan
#20: Bra tänkt. Det har jag helt glömt bort.
Jag har nog en äldre funktion… Tack tack 🌺

Lyen- jag har samma problem med att jaga rutan o sen om jag får fatt i den o trycker händer ingenting. Jag får vänta tills jag kommer till datorn o göra det istället för på iphonen

Iyen menade jag inte Lyen ☺️
Iyen, som igen, eller ajen. Hajen. Jupp. Vi har nog samma
Bra. Tack för att du berättade!
#4 Jag har inte heller nån sån knapp "tillbaka upp" men har lärt mig att jag kan trycka längst upp på skärmen och då går det tillbaka till första inlägget. Har iPhone och den nyaste versionen av ios. Jag vet inte hur det är på andra telefoner.

Tackar så mkt för den infon att trycka längst upp :) underlättar såå mycket :)
Så lite! Det gör det verkligen :).
Alla pop-up fönster på iFokus flyttar sig för mig om jag använder mobilen, tråkigt då jag får stänga ner rutan och börja om ifall jag får tex en medalj. Får helt enkelt inte tag i rutan då den hela tiden flyttar ut ur bild hur mycket man än förminskar och försöker att förflytta sig på skärmen. Kan därav inte ladda upp bilder heller, då jag har samma problem där. Har dock Sony, men fortfarande samma problem. :-/ Tråkigt, men det är väl bara att acceptera läget antar jag?
På iphone4 fungerar det om man minskar ner bilden när man ska ha popuppfönster eller vad man ska säga 🙂
Ni som säger att rutan flyttar på sig trots att ni har minsta storleken på skärmen, kan ni ta en print screen på det och lägga in här?
Förstår inte hur rutan kan flytta sig om ni har minsta läget eftersom det då ju inte går att flytta på texten, så rutan borde logiskt sätt inte ha någonstans att ta vägen.
#34 trodde att jag visste hur man gjorde print screen men tydligen inte :-/ Zoomade jag ut maximalt var det betydligt bättre. Svårt dock att klicka på rätt ställe då allt vart jätte litet och rutan vart som "genomskinlig". Finns det något klickbart bakom rutan väljs det före det jag klickar på i rutan.
Tack föresten, nu vart det genast mycket roligare att vara på iFokus när man kan lägga till bilder :-D
#35 Gör så att du klickar fram rutan när du har zoomat in, sedan zoomar du ut så mycket du behöver för att den ska stå stilla.
Man lär sig efter ett tag att trycka rätt när det är så litet ;)