* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfunktioner
Läst 2571 ggr
TjockaBerta
0

Fotoalbum lägga till bilder

Tidigare har jag lyckats lägga in foton i mitt album men när jag nu vill lägga in flera och nya bilder lyckas jag inte.

Jag hittar över huvud taget ingen funktion för att lägga till bilder. Inte heller kan jag klicka in mig i albumet för att kopiera in foton.

Jag kan inte heller skapa ett nytt album. 

Nu har jag Chrome och mina foton ligger i google+ vilket också verkar vara Picasa på något sätt. 

Jag kan inte ladda upp bilder därifrån utan måste öppna fotot på ny flik och kopiera med ctrl+C och klistra in med ctrl+V

Det är väldigt omständligt och känns helt puckat. 

Ska jag ladda upp en bild direkt kan jag bara göra det från mobilen. Inte sen när de hamnat i google+ 

Jag måste ha missförstått någonting.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
1

Du går in på "Mina inställningar" och sedan väljer du "fotoalbum" i menyn till vänster. Där kan du skapa nytt och lägga in bilder.

TjockaBerta
0

Tack. Där var den ja. Jag stirrade mej blind på album under mig som användare. 

Nu till andra frågan. Jag måste fortfarande ladda upp bilderna från datorn, eller? Det går ju inte för jag har inga bilder i datorn. De ligger i google+

Kan jag  klippa och klistra in dem?

Det känns jättedumt att behöva spara dem på hårddisken för att kunna använda dem. Idén med google+ är att man inte ska vara låst till en speciell hårddisk.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
0

Tror du måste ladda upp från antingen mobil eller dator. Du kan ju kasta bilderna från hårddisken så fort du laddat upp dom.

TjockaBerta
0

Jo det är sant men det är så mycket arbete med det att det inte är värt det.

Som jag sa ovan; först måste jag öppna varje bild i ny flik för att sen kopiera med ctrl+C och sen spara på hårddisken och sen stänga alla flikar. För att sen ladda upp dem på iFokus och sen ta bort dem från hårddisken. 

Det var mera om det fanns ett sätt att få dem direkt från "molnet". 

(Jag är för övrigt jättetrött på google+  och picasa för de är  helt ohanterliga. Ångrar bittert att jag valde det. Jag ska radera hela kontot men först måste jag spara de bilder jag vill ha kvar. Ett jättejobb. Suck!)

Jag får ta dem från mobilen istället.

>>>Malum domesticum<<<