Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 455 ggr
Sindri
2020-04-07 22:26

Hur gamla inlägg kan man se?

Jag sökte efter ett visst ämne på Kolhydrater och fick en massa träffar, men jag får Access denied, varför? Kan man inte se gamla trådar? Det här gäller inlägg från 2008 - 2011.

Annons:
Grodan
2020-04-07 23:02
#1

Alla inlägg som är kvar kan man se. Så jag antar att det du letar efter är "borttaget" (eller eg bara flyttat från det öppna forumet).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sindri
2020-04-08 00:03
#2

Det känns som om det finns en "åldersgräns". Nu försökte jag titta på inlägg från 2012 - det gick inte heller.

annia1
2020-04-08 01:33
#3

Sindri det är som Grodan säger. Att sånt som är kvar kan man se och normalt sett så låter värdar sina trådar vara kvar fast de är gamla. Så nån åldersgräns finns inte utan det är upp till varje värd vad den tar bort.

När det gäller kolhydrater så hittar du sannolikt ditt svar i tråden som värden skrev häromdan. Att hon tagit bort massa kategorier där det inte lagts in nytt på flera år.  

Så det är åtskilligt som är borttaget från den sajten vilket man ser på att antalet kategorier är inte så många som det varit förut. Så hon har alltså inte tagit bort trådar en och en utan tagit bort hela kategorier med dess innehåll.

Om du själv inte ser tråden när du är inne på sajten så beror det sannolikt på att du använder mobilversionen av iFokus för då ser man inte trådar som har en röd plupp framför sig.

Tråden heter mobilanpassning.  Om du klickar på min länk så ska du få upp den tråden.

Kan ju göra ett tillägg. Om du söker på google och klickar på tråden och får upp access denied. Gå tillbaka till googleträffen och kika om det finns en pil vid den. Om det gör det så kan den vara cachad så tryck då på cachad så kan du läsa tråden, men du kan ju inte längre skriva i den.

.

Grodan
2020-04-08 09:35
#4

#3 Ja, just det. Så var det. Man tar bort kategorier. Jag gjorde det på iller-ifokus. Så där har också en massa trådar "försvunnit". MEN dessa trådar är kvar och de går att lägga synliga igen. Så mitt tips till dig Sindri, fråga värden om det inte går att lägga upp de trådar du söker synligt igen. Vissa trådar är ju ovärderliga och synd om de försvinner.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niklas
2020-04-08 10:08
#5

Det är riktigt som ni har skrivit här.

Jag tycker det är synd om det tas bort innehåll som fortfarande innehåller riktig information. Det går emot tanken med diskussionsforum. Att det inte skrivs nytt i en grupp behöver inte betyda att det som ligger där är ointressant. Det kan vara många som läser det ändå och det är synd om besökare från Google kommer till iFokus och möts av ett felmeddelande.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
2020-04-08 11:21
#6

Jag använder aldrig mobil till iFokus, kan inte läsa det då. 
Just det där var inte jätteviktigt, det var för att svar en annan person på en annan sajt. Hittade annan bra info. Men visst är det synd att man tar bort saker, om man letar på sajten och hittar info behöver man ju inte skapa nya trådar.

Annons:
Carmarino
2020-04-08 11:48
#7

#5 Om man flyttar trådar från en grupp till en annan, och tar bort den gamla gruppen, syns tråden inte då?

Har stuvat om rätt mycket på mina sajter där det varit gruppnamn som inte funkade så bra, och där det var svårt att hitta rätt, så det vore ju synd om de inte gick att hitta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
2020-04-08 14:12
#8

Carmarino #7 om du flyttar en tråd till en annan grupp så ska det inte vara några problem.  För den ligger ju fortfarande ute.

.

Carmarino
2020-04-08 14:48
#9

Så bra. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2020-04-08 15:54
#10

Precis.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

TatsuOni
2020-05-22 16:48
#11

Själv så tog jag bort en kategori på hår, efter att ha flyttat över alla inlägg till en annan. Det tog tid, då man måste flytta inläggen ett och ett, men det tycker jag att det var värt🙂 Tog några inlägg om dagen i några dagar, tills kategorin var tom och då raderade jag den.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Emo
2020-05-26 17:16
#12

Gamla trådar kan innehålla mycket, som är intressant.
Så här gjorde jag:

https://pyssel.ifokus.se/discussions/54be69e08e0e7415f6001c75-guldgruva?54b8c06fce12c41612000227-1

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sindri
2020-05-26 19:00
#13

Smart. Ja, det är synd när gamla trådar försvinner. Nya medlemmar har ju inte läst dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: