Lexikonord påverkar skapade länkar
Om man skapar en länk i ett inlägg som råkar innehålla samma ord som i sajtens Lexikon så kan länken förvrängas eller bli svart. Att det bildas en punktning under ordet i fråga är ju meningen men kanske inte att hela länken blir svart.
Ibland visas inte länken korrekt utan förvrängs till sin kodtext. Detta tycks (i vissa fall) ha att göra med det eventuella tillägget 'title' i länken. Om 'title' (mouse over text) tas bort blir det en textlänk igen, men fortfarande svartfärgad.
Lösningen (tills vidare) är att helt enkelt ta bort lexikonordet eller alternativt använda helt andra ordval i länken. Tror inte det var såhär i den gamla versionen av iFokus.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Finns det något exempel du kan länka till?
#1: Jag tog bort mina lexikonord men kan återskapa ett exempel.
Återkommer!
……………………………………
#1: Exempel: Skrolla ner till 'Paranormalt - Översinnligt - Magi' på sidan nedan och se på ordet 'Djurkommunikation', som blivit förvrängt.
Detta påverkas av lexikonordet 'Djurkommunikation' som finns med där.
Jämför sedan med ordet 'Animism' längre ner på sidan 'Index över inlägg'. Där har tillägget 'title' tagits bort ur koden och länken visas då svart, men inte förvrängd.
……………………………………
Tack, jag har skrivit upp det!
Jag tror detta är löst nu.
Regeln för att ord ska hittas är nu att det ordet måste vara det första på raden eller ha mellanslag framför sig, samt sluta med mellanslag eller något skiljetecken.
Mvh // Johan