Annons:
Etiketterfel-och-buggartips-information
Läst 863 ggr
Fridaaaa
10/1/20, 9:18 AM

Godkännande "Vi värdesätter din integritet"

Vi värdesätter din integritet
Vi och våra leverantörer lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, samt bearbetar personuppgifter, exempelvis unika identifierare och standardinformation som skickas av en enhet för personanpassade annonser och andra typer av innehåll, annons- och innehållsmätning samt målgruppsinsikter, samt för att utveckla och förbättra produkter.

Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om geografisk positionering och identifiering via skanning av enheten. Du kan klicka för att godkänna vår och våra leverantörers uppgiftsbehandling enligt beskrivningen ovan. Alternativt kan du klicka för att neka samtycke eller för att få åtkomst till mer detaljerad information och ändra dina inställningar innan du samtycker. Observera att viss behandling av dina personuppgifter kanske inte kräver ditt samtycke, men du har rätt att invända mot sådan uppgiftsbehandling. Dina inställningar kommer att gälla för En Grupp Webbplatser [länkar till domän där alla egenskaper är listade för denna gruppkonfiguration]. Du kan när som helst ändra dina preferenser genom att återvända till den här webbplatsen eller besöka vår integritetspolicy.

Detta kommer upp varje gång jag går in på ny ifokussida, väldigt irriterande
Har google chrome. Började idag att det kommer för varje sida, innan kom det bara då och då

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Jane-Lyzell
10/1/20, 9:19 AM
#1

samma här

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
10/1/20, 9:24 AM
#2

Jag skulle precis göra ett inlägg om detta som måste vara nån slags bugg. 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

johan
10/1/20, 10:05 AM
#3

Ja, det är tyvärr en irriterande begränsning i deras "cookie consent"-script. Man kommer få frågan en gång per site och enhet .

Vet att det pratas med dom att det borde räcka att godkänna en gång för hela iFokus. Vet inte riktigt vad som är problemet. Man kan ha cookies som hör till hela ifokus-domänen, inte varje sajts subdomän.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sabah
10/1/20, 12:17 PM
#4

#3: Johan. Förstår hur det är tänkt att fungera. Men nu har det hänt något, något är fel! Man får upp rutan varje gång man byter sajt, även om man går tillbaka till en sajt som man nyss varit på. Har nu provat att både gå in på olika sajter och har provat att klicka åt och fram flera gånger mellan två sajter, rutan kommer upp varje gång du kommer in på en sajt!


💖🧡💛💚💙💜

Ulla
10/1/20, 12:26 PM
#5

#4: Så är det för mig också.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Niklas
10/1/20, 12:40 PM
#6

#1, #2, #4, #5: Ni som upplever problemet som det beskrivs i #4, vad har ni för webbläsare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Staffan
10/1/20, 12:43 PM
#7

#6

Jag har också problemet och använder Chrome på Mac.

// Staffan

Sabah
10/1/20, 12:45 PM
#8

#6: Upptäckte nu att jag inte får upp rutan på Övernaturligt och Husmorstips. Men jag fick upp rutan nu när jag kom hit igen.. Kan det bero på hur man godkänt? Om man gjort egna inställningar eller inte. Vet ärligt talat inte hur jag har gjort på de olika sajterna, är alldeles för okunnig..

Till din fråga! Jag har Chrome


💖🧡💛💚💙💜

Ulla
10/1/20, 12:48 PM
#9

#6: Just nu Firefox 81.0 på Mac

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Staffan
10/1/20, 12:54 PM
#10

En detalj Niklas. Nu när popupen dyker upp så saknas iFokus logotyp högst upp. Istället visas en "broken-image"-bild och texten "Publisher logo" på platsen där loggan normalt ska ligga.

Kanske en ledtråd. Tyder ju också på att något gått sönder.

johan
10/1/20, 1:29 PM
#11

#10: Loggan har aldrig visats. Tror helt enkelt urlen är fel.

För er som får frågan hela tiden.. Det är inte så att ni har Privat Läge / Inkognito aktiverat? Då sparas inte cookies.

Då borde ni iofs också bli utloggade om ni stänger iFokus och sedan kommer tillbaka.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sabah
10/1/20, 1:36 PM
#12

Trodde först att ni hade löst det.. När jag gick in på Mina foton nyss fick jag inte upp rutan, där har jag fått upp den varje gång idag, men nu när jag gick hit kom rutan i alla fall..

Angående din fråga Johan.. Vart ser jag det? (jag blir inte utloggad)


💖🧡💛💚💙💜

  • Redigerat 10/1/20, 1:37 PM av Sabah
Sabah
10/1/20, 1:38 PM
#13

Gick tillbaka till Mina foton nu och då fick jag upp rutan..


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
Niklas
10/1/20, 1:59 PM
#14

#10: Det här är den URL som gäller för loggan. Det skulle möjligen kunna vara så att svg inte fungerar. Det står inget om vilka format som är tillåtna.

https://support.ifokus.se/images/i-ifokus.svg

#8: Jag trycker bara på den blå knappen och godkänner så jag vet inte vad som händer om man gör något annat.

#12: Om du har inkognitoläge i Chrome visas en liten skum gubbe till vänster i adressfältet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
10/1/20, 2:18 PM
#15

#14: Jag har gjort olika när det gäller godkännandet.
Nu gjorde jag en liten "utredning". Gick in och gjorde egna inställningar i rutan (Mina foton) då kom inte rutan upp nästa gång jag gick in på Mina foton. Gjorde då egna inställningar i rutan här på Support. När jag då gick tillbaka till Mina foton kom rutan, gick då in och tittade på inställningarna, de hade gått tillbaka till ursprungsläge. Provade samma procedur igen och det blev likadant. Inställningarna hävs om man fyller i mer än en ruta.

Har ingen skum gubbe!


💖🧡💛💚💙💜

Staffan
10/1/20, 2:34 PM
#16

Min slutsats är i alla fall att någonting har hänt igår eller idag. Tidigare behövde jag inte godkänna villkoren varje gång jag besökte en sajt. Det behöver jag nu.

Beträffande loggan är jag inte helt säker men hyfsat. Har ett bestämt minne av att loggan jag såg där förut var den med vårt namn utskrivet.

Kör inte incognito.

// Staffan

Ulla
10/1/20, 2:39 PM
#17

#11: Jag har inte ändrat något alls i inställningarna på sistone. Ändå får jag från och med idag godkänna villkoren varje gång jag går in. Detta gäller på datorn. Mobilen har jag inte kollat.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Fridaaaa
10/1/20, 2:54 PM
#18

Jag har inte ändrat något på mitt, väldigt irriternade :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
10/1/20, 4:23 PM
#19

Likadant här…

[Månglädje]
10/1/20, 4:25 PM
#20

Har råkat ut för det men inte dom närmaste två tre dagarna men tidigare hände det så det har nog vart med en liten tid. Kanske är det fler som råkat ut tidigare inte enbart dom närmaste två dagarna.

Inga speciella inställningar eller skum gubbe här heller, får se om det dyker upp igen men jag bara godkände och så var det bra tills nästa vända och det hände som för övriga i tråden både på annan sajt samt sajter jag redan besökt.

Annons:
Niklas
10/1/20, 5:26 PM
#21

Quantcast, som vi samarbetar med kring den här funktionen, frågar om vi har möjlighet att få fram en film eller bilder som tydligt visar vad som händer. Jag tror att jag har råkat ut för det men så sällan att det nog inte hjälper att starta en skärminspelning.

Meningen är att man ska få förfrågan för en sajt var 120:e dag. Oftare än så är jag säker på att jag ser popuperna på samma sajt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 10/1/20, 5:26 PM av Niklas
Carmarino
10/1/20, 6:14 PM
#22

Har inte heller ändrat några inställningar och kör inte incognito på Edge.

Såg att det skett en liten ändring. Väljer jag att ändra alternativen så har översta raden "Exakta uppgifter om geografisk positionering och identifiering via skanning av enheten" ändrats till PÅ. Har tidigare valt AV på alla. Övriga inställningar har inte ändrats.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
10/1/20, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 16
Förhandsgranskning av bild 2 av 16
Förhandsgranskning av bild 3 av 16
Förhandsgranskning av bild 4 av 16
Förhandsgranskning av bild 5 av 16
Förhandsgranskning av bild 6 av 16
Förhandsgranskning av bild 7 av 16
Förhandsgranskning av bild 8 av 16
Förhandsgranskning av bild 9 av 16
Förhandsgranskning av bild 10 av 16
Förhandsgranskning av bild 11 av 16
Förhandsgranskning av bild 12 av 16
Förhandsgranskning av bild 13 av 16
Förhandsgranskning av bild 14 av 16
Förhandsgranskning av bild 15 av 16
Förhandsgranskning av bild 16 av 16
#23

Det är betydligt oftare! Har suttit och klickat fram och åter mellan Support och Mina Foton i 5 min, rutan kommer upp varje gång!
Vet inte om det var så här du menade men jag tog skärmdumpar varje gång. (vet inte om bilderna kom i rätt ordning, blev svårt att hålla reda på, när jag laddade upp..)


💖🧡💛💚💙💜

  • Redigerat 10/1/20, 6:42 PM av Sabah
TatsuOni
10/1/20, 6:49 PM
#24

Jag vet inte om det har något samband med saken, men idag så har jag råkat ut för samma sak när jag går in på en annan sajt. (En blogg på blogg.se) Där har "godkännanderutan" också fått totalt frispel och jag måste klicka i den gång på gång.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
10/1/20, 6:57 PM
#25

När jag gick på Support nu så fick jag upp rutan och den här gången var samtliga leverantörer satta till PÅ. Det finns inte längre någon knapp för att sätta alla till AV utan man måste gå in på varje och ändra - och det är hundratals.

Helt klart finns det inte många som orkar göra det, vilket de säkerligen är helt medvetna om och räknar med att man ska godkänna allihop.

Kom undan den här gången genom att välja "Godkänner inte", men lär förmodligen få upp rutan nästa gång jag går in på Support.

Det är extremt irriterande att få upp rutan på i stort sett varje sajt man går in på, så jag hoppas ni hittar en lösning snart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 10/1/20, 6:57 PM av Carmarino
annia1
10/1/20, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Staffan har rätt om loggan. Ser dock inte till namnet. Och tittar man på bilderna i #23 så finns det några bilder där som har det som staffan beskriver om trasig bild.

Det verkar som det kan finnas två bilder/popups med meddelandet. Eller om den andra bara blir en trasig variant på första. Först så blixtsnabbt så ser jag en bild med iFokus loggan. Sen kommer nästa fram, men som sagt blixtsnabbt. Vet inte om det spelar roll.

Jag har mina webbläsare inställda att rensa kakorna varje gång jag stänger ner så för mig så jag ser den ju varje dag.
För min del jag har fått den här popupen i flera dar, men då bara en gång. Men idag får jag den på flera sajter.

Tittar man på bilden med loggan så nere i vänstra hörnet så står det att den väntar på audit-tcfv2.quantcast.mgr.consenso.org…

Jag för min del klickar alltid på godkänner inte. Förutom idag när jag testat för att se om det gjorde nån skillnad, då klickade jag ibland på godkänn. Men det gjorde ingen skillnad vilket jag klickade på.

Dom sajtnamn man ser i mitt bokmärkesfält är sajter där jag fått det varje gång jag besökt dom efter jag rensat bort kakorna. Andra sajter varierar.

Det var ju på det stora hela så här det betedde sig när det kom från början i aug. Sen har ju rutan varit borta ett tag, nu under en tid efter nya kom.
https://support.ifokus.se/discussion/1480830/we-value-your-privacy

.

  • Redigerat 10/1/20, 7:51 PM av annia1
Sabah
10/1/20, 8:26 PM
#27

Vet inte om det har någon betydelse men det är här på Support det blir en trasig bild. På Mina foton saknas logga/bild.

Klurigt det här!


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
Staffan
10/1/20, 9:04 PM
#28

Ångrade mig… svårt dra slutsatser här….

  • Redigerat 10/1/20, 9:08 PM av Staffan
Sabah
10/1/20, 9:07 PM
#29

Popup-rutorna löper amok! 😆


💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
10/1/20, 9:29 PM
#30

Jag har också fått några tidigare men valt att lämna den sidan då.

I dag inget på Tarot sidan och heller inte fått innan men när jag klickade vidare, poppade de upp på Kultur tant, Livskvalitet och Support än så länge.

Jag har inte ändrat något och kör med Edge på iFokus.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
10/1/20, 9:45 PM
#31

#23: Tack! Jag vidarebefordrar dem. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Vixxen
10/1/20, 11:37 PM
#32

På varenda sida man går in på….

Tarotstollan
10/1/20, 11:41 PM
#33

Ja, nu ikväll verkar de vara överallt….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabah
10/2/20, 8:40 AM
#34

Det verkar bara vara här på Support som loggan är en trasig bild (av de sajter jag varit in på och fått upp rutan), de andra har ingen bild/logga.

Lade också märke till att Oförklarade fenomen saknar den smala, blå rutan med inställningarna. Där tror jag aldrig att jag har fått upp rutan heller.

Tillägg: Hemmet, Debatt och Fågelskådning saknar också den blå inställningsrutan, fick inte up popup-rutan heller.
Alt. Behahandlingar har en blå inställningsruta men det står på engelska: Privacy


💖🧡💛💚💙💜

  • Redigerat 10/2/20, 9:15 AM av Sabah
Annons:
Vixxen
10/2/20, 12:34 PM
#35

Samma elände fortsätter.

Niklas
10/2/20, 6:03 PM
#36

Håll gärna lite extra koll framöver och säg till om ni märker någon som helst skillnad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
10/2/20, 6:26 PM
#37

#36: För min del har det bara blivit värre och värre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
10/2/20, 6:31 PM
#38

#37: Sen jag skrev #36? På vilket sätt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
10/2/20, 6:46 PM
#39

#38: Kanske inte sedan du skrev #36, men jag får fortfarande upp rutan när jag går in på den här sajten, och även flera andra. Har inte märkt någon större förbättring på de sajter jag varit inne på.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
10/2/20, 6:47 PM
#40

Det verkar som att jag har slutat att få upp rutan, har inte fått upp den alls nu sedan i eftermiddag, efter uppdateringen?


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
10/2/20, 6:56 PM
#41

Jag har fått upp den minst tre gånger här på Support sedan #36. Den kommer upp varje gång. Även på Choklad, Julen och Värdsajten kommer den upp varje gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Sabah
10/2/20, 7:03 PM
#42

Är det gjort någon justering som gör att det funkar på mobilen nu men inte på datorn? (har inte själv provat på dator)


💖🧡💛💚💙💜

Amandla
10/2/20, 7:38 PM
#43

Jag har bara fått upp rutan några enstaka gånger, men de senaste dagarna har jag sett den som en liten blå knapp nere till höger på skärmen, oavsett sajt. Nu är den borta!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sabah
10/2/20, 8:55 PM
#44

Den blå knappen är borta för mig också! Har för mig att jag har sett den tidigare ikväll men jag kan minnas fel..


💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
10/2/20, 9:27 PM
#45

Borta här också och det verkar som popupprutan är borta också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
10/3/20, 10:52 AM
#46

Jag verkar inte heller få upp den längre 👍


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
10/3/20, 12:07 PM
#47

Har inte heller fått rutan idag på någon av de sajter jag besökt, och inte den blå knappen. Däremot fick jag rutan på en helt annan sajt, som inte alls har med iFokus att göra. Det var samma inställning som var ändrad till PÅ där, som jag skrev om i #22. Så det verkar vara någon generell ändring som gjorts, och att valen man gör inte sparas.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
10/3/20, 2:41 PM
#48

Kör på Firefox, och jag har samma problem som skrivs om i tråden. Inte varje dag men de dagar problemet uppstår , kommer det fram, oavsett vilka sidor jag går in på , har ingen betydelnse om jag går in på samma sida fleras gånger. Rutan kommer upp iaf.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Fridaaaa
10/4/20, 2:26 PM
#49

Nu verkar det borta :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
10/4/20, 3:21 PM
#50

Har inte heller fått det idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
10/4/20, 9:55 PM
#51

Inte jag heller.

Sabah
10/5/20, 5:40 PM
#52

Ingen popup på flera dagar! 🙂 Nu dök den upp i knappform, helt ok om den håller sig lugn där i hörnet! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

TatsuOni
10/5/20, 5:44 PM
#53

Idag dyker den upp igen, varje gång jag går in på en sida. Men inte varje gång jag öppnar en ny tråd i alla fall.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Amandla
10/5/20, 7:30 PM
#54

Jag slipper popuprutan, men den blå knappen är tillbaka.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vixxen
10/6/20, 3:04 AM
#55

Verkar komma vissa dagar och ibland på datorn och ibland på mobilen.

Annons:
Jane-Lyzell
10/6/20, 8:37 AM
#56

54 vilken blå knapp ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amandla
10/6/20, 9:08 AM
#57

#56: Den ligger längst ner till höger på datorskärmen, det står Integritet på den. Klickar jag på den så kommer popuprutan fram. Det är skrivet om den högre upp i tråden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: