Medlemmar kommer inte åt en tråd. Bugg?
Flera medlemmar har hört av sig och säger att de inte kommer åt den här tråden:
https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1482436/corinaviruset-och-hur-det-hanteras
De får upp meddelande: server error 500
Samma medlemmar har kunnat skriva i tråden tidigare och inte haft några problem med att se tråden. Så har det varit sedan igår. Det enda som funkar för en av dem är att stänga ner alla flikar och sedan öppna igen. Då kommer hon åt tråden. Men det går inte att komma åt tråden via kortet.
Jag kan komma åt tråden för det mesta men om jag trycker på "Visa alla kommentarer" får jag upp:
Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
Använder Chrome och Windows 10.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Får samma fel, och jag är inte medlem. Om jag klickar på länken får jag server error 500. Klickar jag på länken i diskussionslistan får jag:
Okänt fel
Oj, oj! Nu hände något här. Sidan du sökte kan inte laddas, men vi vet inte riktigt vad som hänt.
Cannot read property 'id' of undefined
Använder Windows 10 och Edge.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2020-12-05 17:21 av Carmarino
Jag kunde skriva där men sen när jag klickade på någon användare då kom något upp med 500, hmm vad konstigt hoppas det löser sig för dig Loris 😎
Konstigt! Jag antar att jag får starta en ny tråd, för den tråden börjar bli för lång, men skulle vilja veta varför det blir så och varför bara i den tråden. 🤔
#3: Jamen samtidigt så ser jag den när jag går in på din sajt och bara klickar på själva tråden, det här var mysko 🤔
Jag gick in och spammade lite och det var inga problem men följer jag länken då kommer jag fel. Jätte mysko vad det där kan bero på hoppas det löser sig för dig Loris 🙃
Jag kan läsa tråden på lika villkor kopierar nu för att se om det är ngt fel i adressen.
Länk: https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1482436/corinaviruset-och-hur-det-hanteras
Fortfarande server ettor 500.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-12-05 17:45 av Pyttelite
#6: Det blir samma fel. Dessutom kan man se att något är galet, eftersom det inte blir någon länk under din text.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5 #6 #7
Att gå in på sajten och trycka på tråden verkar vara det enda som funkar, för mig med.
Men jag blir så fundersam för tråden är inte ny direkt och det har funkat fint hittills, så det borde inte vara fel på adressen eller några inställningar eller så…
Jättekonstigt eftersom tråden fungerat förut! Det vore roligt att få reda på vad det beror på.
Igår inträffade felet en gång för mig. Det blev då server-error någonting. Men sedan dess har det inte varit några problem.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#9: Funkar det för dig att komma in via kortet?
#10 Ha! Nej, det gör det ju inte! 🙄
#8: För mig funkade det varken om jag tryckte på tråden eller gick in via din länk.
#12: Det är så märkligt! Varför just den tråden av alla trådar på sajten och varför så plötsligt? Jag förstår ingenting. 🤔
Tack för att ni testade! Hoppas att jag får svar från killarna så småningom.
Blev ju nyfiken och testade dina länkar och detta svar fick jag:
Server error (500)
Oj, oj! Nu hände något. Sidan du sökte fungerar visst inte. Men det är inte du, vi lovar. Det är vi. Något gick fel på servern.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#14: Då är det som för oss andra. Hoppas att jag får en förklaring så småningom.
Det är ju olika adresser. Den ni har klistrat in ovan är fel. Prova den här.
https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1489402/covid-19-och-hur-det-hanteras
#16: Då är ju nästa fråga varför det blir fel adress.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#16: Fast du länkar till en annan tråd än den vi har problem med. Det är den här tråden det gäller:
https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1482436/corinaviruset-och-hur-det-hanteras
Och även om adressen var fel i mitt inlägg ovan förklarar det inte de problem vi beskrivit. Det är inte så att vi får felmeddelande och inte kommer in när vi skriver in adressen eller försöker komma in via länken. Vi kommer inte in via kort och för en del funkar det inte heller om de går in på sajten och trycker på tråden.
… särskilt som det har funkat förut …
#19: Ja, det är det som förvirrar mig mest. Tråden skapades i februari och har funkat utan problem fram till nu.
Niklas #16 I och med att problemet uppstod rätt plötsligt så är det sannolikt det senaste inlägget före stoppet som ställer till det i den tråd som lorism har i #0
Jag lyckades igår att komma in i tråden, vet dock inte hur. Hela högerspalten var då borta. Sen har jag inte kommit in i tråden.
När det gäller inlägg jag såg. Så hade kamera0710 lagt in en bild (om moderater om jag kommer ihåg rätt) och i textrutan bara satt en punkt. Nästa inlägg hade magi-cat skrivit. Nästa var ett från lorism där hon undrade om man nu kunde komma in i tråden.
Kommer inte ihåg exakta inläggsnumren. Men problemet bör finnas i endera kameras eller magi-cat. kamera0710 hade 266 eller 267 eller 268.
Så om du kan komma in i den tråden så kolla inläggen från kamera0710 och magi-cat.
.
Oj, sorry, jag insåg inte att det fanns två diskussioner med liknande rubriker. Vi får ta en titt på det där. Annias teori låter rimlig.
#22: Tack! Skulle vara bra att veta vad det var som ställde till det och varför, så vi vet hur vi kan undvika det i fortsättningen. Men lägg inte ner tid på det om det blir svårt att lista ut det. Jag har ju skapat en ny tråd så det är inget problem längre. 🙂
Problemet var att en av kommentarerna var skrivit som anonym användare, men viss information om det saknades. Så därför försökte koden visa Avatar och användarnamn för en användare som inte fanns.
I samband med det fixade jag också så att signatur inte visas vid borttagna kommentarer.
Mvh // Johan
#24: Så bra! Tack Johan för förklaringen! 👍🏻
Johan #24 det var väldigt långsökt. Jag har kikat i tråden och det finns vad jag kan se en anonym, inlägg 48 skrivit i maj.
Sen finns ett borttaget inlägg 114 skrivet i juli.
Från nya kom i september så är från inlägg 197 skrivna i nya och det var först runt 265 i början på december det slog stopp.
Så ni bör ju då ha gjort nån ändring i början av december som åstadkom felet. Men bra att det är löst.
.
#26: Ja, det var då vi ändrade att man inte såg användarnamn för borttagna inlägg.
Mvh // Johan
Johan #27 nu vet jag inte om vi blir att prata om samma sak.
I tråden fredagsuppdatering 30 oktober så skriver du att ni tagit bort Avatar och nick på borttagna inlägg. Vet inte hur det blev att se ut för admins då. Men för medlemmar så stod det bara borttaget inom hakparentes som nick och avataren blev iFokus i:et. Så det har varit ett tag.
(Så då blev det att på det stora hela att se ut som en anonym skrivit med skillnaden att på anonym stått anonym).
https://support.ifokus.se/discussion/1486265/fredagsuppdateringar-30-oktober
Sen i fredagsuppdateringen 6 november gjorde ni ytterligare ändringar på borttagna inlägg då för admin.
https://support.ifokus.se/discussion/1486899/fredagsuppdateringar-6-november
Och du skrev ju i 24 att stoppet berodde på problem med anonym. Borttaget och anonym är ju två olika saker. Anonyma inlägg som ligger kvar står det anonym, men om det är borttaget så blir det ju som ett borttaget.
Det här stoppet i tråden skedde runt 5 december. Alltså bara några dar sen.
Är det så att tiden går så fort att du glömt när borttaget ändrades. Eller har ni gjort nåt mer nyligen som inte syns för oss medlemmar. Som då också påverkade anonym.
.
- Redigerat 2020-12-10 00:42 av annia1
#28: Du är imponerande på att hålla koll på vad som fungerar och inte och hjälper oss ofta att hitta möjliga lösningar på udda fel.
Men det känns rätt onödigt att sitta och redogöra mer på varför EN FIX uppstår. Fixen består av att bättre kolla att användar-objektet finns innan jag försöker komma åt dess id och användarnamn. Kan du inte bara nöja dig med det?
Känns som det vore mer värdefullt att utnyttja din detektivhjärna till att hitta lösningar på fel, inte fel i lösningar.
😍
Mvh // Johan
Johan #29 att jag emellanåt hittar vart felet finns beror ju på att jag vet vad som ev orsakat fel förut. Det gör det rätt enkelt att hitta vad som kan vara orsaken.
Och när det uppstår plötsligt så brukar det vara nåt som skett i närtid.
Som jag skrev i #26 bra att ni hittat vad som var felet. Även om jag tyckte det var långsökt. Så hade du inte skrivit det där om användarnamnet på borttaget (då det var ett tag sen det gjordes) så hade jag nöjt mig där.
.
- Redigerat 2020-12-10 14:38 av annia1