* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 189 ggr
Scorpio97
4

Inlägg skrivet i framtiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag noterade något lite udda på förstasidan redan imorse och det har varit likadant hela dagen. Det gäller denna tråd: https://jesus.ifokus.se/discussion/1531764/ord-for-dagen
Den är överst på förstasidan över "Senaste diskussionerna" och anledningen är att det inlägget tydligen är postat 12 januari. Alltså om tre dagar. Samma datum står både inne i tråden och på förstasidan.

Kanske inget enormt problem, men något verkar ju ändå ha gått fel så jag tänkte att det ändå är bra att påpeka. Om inte annat är det väl bra att kolla varför det blev så och kontrollera att det inte går att medvetet missbruka för att få en tråd att synas överst på förstasidan mycket längre än den ska.

//Jessie

Jesus Gud Den Helige Ande treenighet Bibel kristendom dop begravning bröllop tro kyrka samfund kristen liv död himmel helvete trosbekännelse Kyrkofäder. Augustinus Iraneus katolsk Nicene Omvändelse Hinn näradöden NDU tvivel Otro Äktenskap Äktenskapsbrott omgifte otukt Maria änglar helgon Logos Mose Moseboken Moseböckerna slaveri dödsynder 666 orättvis dikt abort lidande helande Människofruktan Bibelläsning Bibelord förbundet prövningar lovsång tungotal gudsfruktan yoga reformationen tecken Melito skolavslutning vittnesbörd evolution bibelcitat sjukdom reinkarnation förlåtelse uppenbarelse synd psalm skapelsen skapelseberättelsen
Haren9
0

Ja det var ju lite intressant!

Jag skulle inte kalla mig själv ett geni men jag är 99 procent säker på att man inte kan åka fram tillbaka mellan olika dagar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Mitchika
1

Jag har ett svagt minne av att vi har gjort massa tidsresor på iFokus förr, men det var ett tag sen. Nu kanske det är dags igen? 😁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[Tismon]
1

Man kan ju schemalägga inlägg. Det hindrar väl inte en från att posta ett inlägg och sedan efteråt redigera och ändra datumet. Jag har faktiskt försökt göra detta fast bakåt i tiden, det fungerade inte för mig, men det kanske fungerar framåt?

[Tismon]
0

Inlägget är ju trots allt redigerat så jag misstänker att det är det som de gjort

Scorpio97
0

#3 Jag har aldrig använt mig av den funktionen (den finns bara för Sajtvärd och Medarbetare?), så jag är inte så insatt i den. Men det låter ju mycket möjligt att det är orsaken då!

//Jessie

[Moon AppleGrey]
0

#4: efter att man har schemalagt ett inlägg så har det inte fungerat att posta den i förtid. åtminstone inte för oss inne på Hår.
Tror inte att man kan göra så.

[Tismon]
0

#6: om du postar den först och sedan redigerar du och "schemalägger"?

[Tismon]
0

Man kan leka runt med datumen…. Vet inte exakt hur Woodland gjorde men det går säkert på något vis

[Moon AppleGrey]
0

#7: håller på och testar nu. publicerade en tråd som bara jag och tatsu kan se, och sedan schemalade jag den till ca 18 över 22. får se vad som händer då

[Tismon]
1

#9: Intressant! Berätta hur det går

[Moon AppleGrey]
0

#10: ska jag göra. det här var något jag aldrig stött på tidigare. trodde inte att man skulle kunna göra så.

[Tismon]
0

#11: Jag har använt denna funktionen tidigare för att lägga till ord i Lexikon men vill inte att de ska putta bort relevanta trådar så jag schemalade att de publicerades 2007

Ett exempel: https://teckning.ifokus.se/discussion/1527424/_

teckning, rita, ritning, bild, akvarell, oljefärg, blyerts, konst, målning, måla
  • Redigerat 2022-01-09 22:12 av [Tismon]
[Moon AppleGrey]
0

#12: på min testtråd så visades det iallafall bara när det först hade publicerats, alltså 22:04 och inte 22:18. så gick typ inte att ändra till en senare tid.

[Tismon]
0

#13: Hur menar du?

[Moon AppleGrey]
0

#14: hade publicerat tråden 22:04, schemalade den sedan till 22:18, men när den publicerades igen 22:18 visades den publicerade tiden iallafall 22:04.

[Tismon]
0

#15: vad konstigt! Som du ser i #8 lyckades jag få kommentaren att publiceras i förväg

[Moon AppleGrey]
0

#16: ja, men du schemalade väl den innan du hade publicerat? alltså, i mitt fall publicerades tråden två gånger, och du gjorde väl inte så med den tråden?