* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 370 ggr
Mandra
0

Stängde av för icke-medlemmar...

…så att de inte ska kunna läsa i gruppen.
Det som hänt nu är att de som är medlemmar inte kan skriva.
Och ingen kan gå med som ny medlem.

Hittar inte heller var man ändrar tillbaka så att alla kan läsa. Finns ingenstans att ändra det längre?

[Moon AppleGrey]
3

#0: vad menar du med att ickemedlemmar inte kan läsa?
Jag är inte med i gruppen, och jag kan se alla trådarna.

Mandra
0

så jäkla konstigt…stängde av för icke-medlemmar så att de inte skulle kunna läsa…skickade dit min gubbe, han är inte medlem…på fm…och han kunde inte läsa

ivf är det ingen som kan skriva sen jag gjorde detta…inte medlemmar heller.

Scorpio97
0

Jag kan också läsa, men inte starta nya trådar. Ser dock svarsrutan i befintliga trådar men testade inte att skriva något. Testade att lägga till sajten som favorit men det blir lika då också.

//Jessie

• Redigerat 2023-03-20 17:49 av Scorpio97
UlrikaD
2

Jag är medlem på iFokus men inte just den sidan. Jag kan inte se trådar, bara framsidan.
Men vad var meningen? Ska inte alla iFokus sajter vara öppna för ifokusmedlemmar.

Magi-cat
1

Jag är inte medlem. Jag kan läsa trådar men inte skriva i dem.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NeferNefer
1

Jag är medlem. Jag kan läsa men inte skriva.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

johan
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror du missförstått vad ”medlem” är kanske. Medlem i privat sajt är inte synonymt med att ha sajten som favorit.

Du måste manuellt lägga till varje medlem att få rättigheten Medlem i privat sajt.

Det är dom inställningarna på bilden du behöver ändra tillbaka till vad det var. Eller så behöver du lägga till alla medlemmar som ska kunna skriva under Rättigheter.

Mvh // Johan

johan
8

För att förhindra att andra ska kunna läsa, måste du ändra rättigheter på alla befintliga inlägg.

Inställningarna du gjort kommer bara styra vad som händer för nya inlägg och kommentarer.

Mvh // Johan

Mandra
0
iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Moon AppleGrey]
3

Testade att gå med i gruppen tillfälligt. Det gick, och jag fick välkomstmeddelande av Mandra. 🤔

• Redigerat 2023-03-21 08:47 av [Moon AppleGrey]
[Vandra i Skönhet.]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mandra !

Kika på dom inställningar som Johan visar medlem privat sajt betyder dolt och vill du att alla ska se får du klicka in alla i dom rutorna men kolla också i samtliga trådar, tog en dump inne hos mig och har just nu forumet dolt medan jag jobbar med det.

Det är lite lurigt det här man får gå in i varje tråd och bocka bort rutan som det står begränsad synlighet sen gå ner och välja antingen för alla , inbjudna medlemmar eller Sajtvärd & Medarbetare.

Hoppas det löser sig, det kan vara lite klurigt men det fungerar bara att prova dig fram så ska du se att du fixar till det.

Mandra
1

#7: problemet är att de där rutorna inte kommer upp längre.

Mandra
1

#8: och varför kan ingen medlem skriva längre?

Magi-cat
4

#12 Om du tar "admin" (listen i överkanten) och sedan "inställningar". Kommer de inte upp då?

Om du vill ha olika behörighet för olika trådar får du som sagt ändra med "redigera" i varje trådstart och där reglera behörighet.

Mandra
1

#14: nej…det här kommer upp:

Lägg till rättigheter
Sök användarnamn

Vanlig medlem

johan
3

#15: Du är på fel ställe. Det ligger under Admin, Inställningar för sajt.

Mvh // Johan

Mandra
1

#16: ja och det var jag…och det ovan kom upp.

Magi-cat
3

#17 Jag tror du är på "rättigheter". Scrolla upp lite till. Har du "Inställningar" för sajt där?

Mandra
1

#18: ja så klart jag är på rättigheter…men först klickar jag admin…sen på inställningar för sajt…sen på rättigheter…detta kommer upp…går inte att ändra något där

Skärmbild 2023-03-21 162315.png

Magi-cat
2

#19 Konstigt.
Hoppas det löser sig för dig.

[Vandra i Skönhet.]
5

Det här var jättekonstigt 🤔

Men du Mandra har du någon som du känner förtroende med som du kan lägga till som Medarbetare på sajten så kanske ni tillsammans kan lösa det här om ni är fyra ögon som ser och kan klura ut vad som möjligen kan ha har låst sig.

Egentligen är det här inte krångligt men det kan vara lite filur att komma på men modereringen på i fokus är egentligen både enkel och oerhört bra skulle jag vilja säga.

Mandra
1

#21: skriker på johan. :)

• Redigerat 2023-03-21 20:25 av Mandra