Annons:
Etiketttips-information
Läst 1546 ggr
Niklas
9/5/20, 9:11 PM

Välkomna tillbaka till iFokus 2020!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu jobbar vi vidare med nya plattformen. Ha gärna tålamod med fel och buggar i början.

När det dyker upp frågor om nya plattformen får ni ställa dem här på Support iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/8/20, 3:57 PM av Niklas
Annons:
[Göstage]
9/5/20, 9:31 PM
#1

Tar nog lite tid att vänja sig, men det verkar ju vara igång i alla fall!

[VSK]
9/5/20, 9:33 PM
#2

Provade nyss att ramla in på nya iFokus.

Finns ett ordspråk som heter: det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

Maria
9/5/20, 9:35 PM
#3

Det här blir säkert jättebra när man väl vant sig och hittat allt nytt.
Nu hade jag tänkt att lägga till en glad smiley men hittade ingen men det ger sig så småningom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
9/5/20, 9:40 PM
#4

#0 Tack! Kul att det är igång igen!
😀 (smiley gjord med windows-tangenten + punkt)

  • Redigerat 9/5/20, 9:50 PM av [[eskils_]]
Niklas
9/5/20, 10:33 PM
#5

#1: Jag tror att det mesta är kvar på ungefär samma ställe som förut även om det ser lite annorlunda ut.

#2: Och när de är ännu äldre är det svårt att få dem att stå upp.

#3: Det verkar som om det är Windows-tangenten och punkt du ska använda för Smileys i Windows. 🙂

#4: Bravo. Sprid det till alla andra som har Windows också. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
9/5/20, 10:35 PM
#6

#3: På Mac kan du gå till Redigera-menyn och välja Emoji och symboler.

På mobiler gör du som du alltid gör emojis.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
[Göstage]
9/5/20, 10:59 PM
#7

#0: Har skrivit två inlägg med textkursivering (en asterix i början av texten och en i slutet). Fungerade i det första inlägget, men inte i nästa. Här verkar det fungera som det skall.

Möjligheten att redigera/korrigera ett färskt inlägg verkar fungera kortare tid här än på gamla plattformen.

  • Redigerat 9/5/20, 11:02 PM av [Göstage]
Niklas
9/5/20, 11:03 PM
#8

#7: Kan du länka till det ställe där du inte lyckades skriva kursiverat?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[[eskils_]]
9/5/20, 11:08 PM
#9

#8 Jag misslyckades också med kursiveringen i #119 i den här tråden

https://debatt.ifokus.se/discussion/1482945/klansamhallets-framvaxt

Niklas
9/5/20, 11:20 PM
#10

#9: Dels måste du kursivera varje stycke och dels ska asterisken vara före första bokstaven i första stycket (inte före bindestrecket som ändå inte finns som kursivt). Jag har ändrat det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Moon AppleGrey
9/6/20, 6:38 AM
#11

Av någon anledning så får man "pop up" notifikationer om (kanske inte alla) Medaljer som man redan har tagit (Alltså en del från februari), ska det vara så eller är det en bugg?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maria
9/6/20, 6:49 AM
#12

Testar 😊😜👀👍
Nu redigerade jag inlägget också och det fungerar ju jättebra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

  • Redigerat 9/6/20, 6:50 AM av Maria
flocken
9/6/20, 7:17 AM
#13

direkt ångest.
Har alltid gillat iFokus för dess enkelhet. Nu ser jag inte mina inlägg, inte var jag skrivit. Bara ett rent kaos.
Just nu känner jag bara att jag vägrar komma tillbaka igen.
Ifokus har varit min lugna plats. Inte en plats för ångest

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sabah
9/6/20, 7:18 AM
#14

När jag skulle logga in fick jag "Felaktigt användarnamn eller lösenord". Loggar in från mobilen och använde "Hanterar lösenord" som automatiskt kommer upp, Chrome. Jag raderade de automatiskt ifyllda uppgifterna och skrev in de för hands, då fungerade det! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Maria
9/6/20, 7:39 AM
#15

#14 Så blev det för mig också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Månglädje]
9/6/20, 7:47 AM
#16

Jag tycker det ser alla tiders ut och det här blir nog bra väl allt är klart. Visst jag saknar en del så som aktivitetsindex, Insider, anmälning av inlägg som strider mot regler med mera men det kanske kommer med tiden eller så har jag inte kommit på vart det finns :-D

Smileys jag vet hur man gör men det fungerar inte däremot kopiera dom från andras inlägg det går bra så jag genar den vägen så länge och utslängd har jag blivit också och fått logga in på nytt. Spännande med alltihop och roligt med så mycket nytt så det här kommer att bli bra det 😊

  • Redigerat 9/6/20, 7:48 AM av [Månglädje]
Pyttelite
9/6/20, 8:01 AM
#17

Man känner sig som barn på nytt!

Det är skönt att veta att om några dagar har hjärnan anpassat sig och man vet inte om annat.

Min fråga gäller löpsedeln - går den inte att se i mobilen?

Är mobilläget automatiskt numera så att det inte går att välja själv?

Är löpsedeln borta för alltid?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 9/6/20, 8:01 AM av Pyttelite
[Elelli]
9/6/20, 9:13 AM
#18

#13: Jag håller med dig. Dessutom fungerar dessvärre inte iFokus om jag går in via webben på min telefon. Har därför tidigare använt mig av appen. Eftersom den nu skulle tas bort lär man inte kunna använda detta forumet mer.

johan
9/6/20, 9:19 AM
#19

#18: Har du testat den versionen i webbläsaren på mobilen?

En stor del av syftet med att göra om iFokus var just att få det bättre för mobiler. Jag tycker vi lyckats bra.

Men det finns sjukt många olika modeller av mobiler, så vi kan så klart inte testa på alla. Men i uppdaterade iPhones och Android -mobiler med Chrome funkar det bra.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[Jimmy.L]
9/6/20, 9:40 AM
#20

Jag kommer inte in på vissa sidor.

Annons:
[[eskils_]]
9/6/20, 9:53 AM
#21

#10 Tack för hjälpen! Då har man lärt sig det. Får ta ett steg i taget. 🦶

#13 Om du menar att du inte hittar dina inlägg i en tråd kan du ställa dig i början av tråden och trycka Ctrl + F och skriva flocken. Tryck sedan Retur (stora tangenten) Då hoppar tråden fram till dina inlägg automatiskt. Detta funkar alltså i en dator, vet ej hur det är i mobilen. Hoppas detta möjligen kan lindra din ångest.

Herveaux
9/6/20, 9:58 AM
#22

#17: Löpsedeln finns kvar (även i mobilen som jag förstått det). På mitt forum låg inga inlägg där så jag fick gå in på de inlägg jag vill ha på löpsedeln, klicka på redigera, bocka i rutan Visa på löpsedel och välja vilken plats de ska ha på löpsedeln. Ordningen återställd. 😀


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 9/6/20, 9:59 AM av Herveaux
Pyttelite
9/6/20, 9:59 AM
#23

#22: Ok!

Tack för tipset - man lär sig efter hand.🤓


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Fridaaaa
9/6/20, 10:15 AM
#24

Upplever att det är väldigt rörigt, mycket mer vitt och sämre version tyvärr :/
Blir svårt att vänja sig vid det. Funktioner som saknas. sidan är segare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jimmy.L]
9/6/20, 11:08 AM
#25

Nya iFokus känns som en försämring för oss som postar många bilder. Dels måste man nu sitta och göra om bilder till max storlek 5 MB vilket gjordes automatiskt förut, nu måste man sitta och lösa det med stort antal bilder.Men även har bilderna blivit mindre.

Både Facebook och Instagram känns genast bättre nu.

FataMorgana
9/6/20, 11:22 AM
#26

När jag försöker att surfa omkring här på nya iFokus ploppar hela tiden mitt anti-virus program upp och ger mig meddelandet, att den har blockerat en misstänkt sida till mitt skydd. Vidare stör det mig att jag inte kan scrolla längst ner till den blåa listan där alla sajter står uppräknade för att därifrån besöka olika sajter. Sidan knuffas upp igen innan jag hinner klicka på en länk. Så det är jätte jobbigt att ta mig till olika sajter just nu.

Maleficum
9/6/20, 11:35 AM
#27

#5: För mig fungerar det inte med widowsknappen och punkt för att få till smileys.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Niklas
9/6/20, 11:38 AM
#28

#24: Vad tråkigt att du tycker det. Hoppas du vänjer dig.

Jag tycker att iFokus är snabbare nu än tidigare. Har du rensat webbhistoriken efter lanseringen?

#25: Bilder skalades inte om automatiskt om de var över 5 megabyte. Man fick som bäst ett felmeddelande. Vi ska återinföra möjligheten att öppna bilder högupplöst.

#26: Att du inte kan skrolla ner till botten beror på att sidan har ”oändlig skroll”, vilket betyder att det fylls på med nya inlägg när du rullar nedanför kommentarsrutan.

Du kan lägga dina favoritsajter i listan till höger och det finns en snabb sökfunktion för sajter du besöker tillfälligt.

#27: Vilken version av Windows har du?

Skapa gärna nya diskussioner för buggar och synpunkter. Det är svårt att hålla isär och hantera dem i den här tråden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/6/20, 11:39 AM av Niklas
Maleficum
9/6/20, 11:46 AM
#29

#28 Skapa ny diskussion om smileysarna.
Kan hålla med #24 också att det är väldigt vitt och ljust och stickigt i ögonen med nya versionen så skulle uppskatta en möjlighet att kunna ändra färgtema till något mörkare. (Tex är den blå ramen runt kommentarfältet och textfärgen man skriver med inte behagligt för mina ögon och gör det svårt att se vad man själv skrivit).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Niklas
9/6/20, 11:50 AM
#30

Vi kanske kan ordna något liknande lågkontrastfunktionen i gamla plattformen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

flocken
9/6/20, 12:06 PM
#31

#21 det hjälper mig ingenting.

Kan knappt svara på ett inlägg. Ser inte nya inlägg, mina inlägg, inte om jag fått svar på något. Får bara leta o leta o sen är det borta igen.
Ångest och gråtfärdig.
Som det är nu kommer jag inte om igen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Condor
9/6/20, 12:12 PM
#32

Jag tycket också att det är nervigt när man inte kan scrolla ner till listan och sen finns det 3 fönster att svara på. Vilket kaos!

Man kan inte längre skriva kursivt eller med fet text.

Man har bytt ut ett fungerande forum til ett icke fungernde forum!

Nu går det för iFokus som för passagen. Först fungerar forumet sämre, sen försvinner debattörerna och till slut fungerar ingenting längre och forumet stängs.

Hej då iFokus. Kollar om ett par veckor om forumet fungerar igen, annars blir det ett farväl.

Herveaux
9/6/20, 12:14 PM
#33

#32: Niklas har skrivit ihop en fusklapp för hur man formaterar texten, du hittar den här i inlägg #4: https://support.ifokus.se/discussion/1483145/finns-det-en-%22fusklapp%22-med-kommandon-for-markdown 😀


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 9/6/20, 12:15 PM av Herveaux
johan
9/6/20, 12:14 PM
#34

#32: Jag tror vi bytt ett forum du var van vid till ett forum du inte är van vid.

Det går alldeles utmärkt att göra fet text och kursiv text.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
flocken
9/6/20, 12:18 PM
#35

Ser inte nya inlägg på mina sajter, inte om det kommer någon ny kommentar,(så svara inte. Ser inte det iaf) inte mina inlägg. Ingenting.

Nej tyvärr. Jag klarar inte av att vara kvar just nu. Första gången på 10 år jag inte klarar av detta. Sitter här med fortsatt ångest och nära till tårar.

Vi får se vad detta inlägg hamnar. Ingen aning.

Gör om, gör rätt.

Tänk på alla äldre, de med olika handikapp. Vi som inte klarar av detta när man inte ser olika tydliga kolumner.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

johan
9/6/20, 12:22 PM
#36

#35: Det låter som att du inte ser flödet till höger där du hela tiden får notiser om nya diskussioner på dina favoritsajter, nya kommentarer i trådar du är aktiv i och mycket mer.

Om det inte syns, testa att trycka på din Avatar högst upp till höger på skärmen så kommer det fram.

Jag är inte med på vad du menar att du inte ser tydliga kolumner? Är det att den grå bakgrunden under inlägg och flödet till höger är för lik det vita så att allt känns vitt? Det är nämligen en ljus grå bakgrund just för att att göra det tydligt vad som är vad. Men den kanske är för ljus för att synas om man har lite nedsatt syn.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

flocken
9/6/20, 12:30 PM
#37

#36: jo det står en massa om nya kommentarer, nya inlägg. Men absolut inget sammanhang. Hade kommit en ny kommentar på en av mina sajter. Syndes ingenstans

Jag vill /måste ha en kollumn
"nytt inlägg" och vilket inlägg. Ny kommentar på mina sajter i en annan still.

Får avsäga mig mina värdskap om inget ändras. För jag klarar inte av det

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

johan
9/6/20, 12:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#37: Jag tycker ju det är precis det man får. Man ser vad kortet gäller (t ex Ny kommentar, Nytt inlägg), på vilken sajt, vem som skrivit, vilken diskussion och ett kort utdrag av texten.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

  • Redigerat 9/6/20, 12:42 PM av johan
Mitchika
9/6/20, 12:46 PM
#39

#34: Jag måste nog hålla med Condor till viss del. Visst är det ett forum man inte är van vid, men så mycket fungerar ju inte?

Etiketterna är en enda röra och majoriteten av namnbytena jag gjorde på kategorierna fördes inte över. Vår nyhets-etikett på Pokémon iFokus klonades dessutom och vi har nu sju varianter av den i vår lista, flera med exakt samma stavning på namnet. Jag kan inte skapa nya etiketter när jag postar ett nytt inlägg, trots att det ska fungera. Vi har dessutom inte verktyget att redigera och ta bort etiketter vid lanseringen av nya versionen.

Flödet är krångligt och rörigt att använda. Klickar jag på en notis från mitt flöde försvinner inte notisen, så jag måste klicka och ta bort den i alla fall. Gamla notiser kommer hela tiden tillbaka och måste tas bort ibland 3-4 gånger innan dom ger sig.

Adminrättigheterna kommer och går efter vad iFokus känner för. Stjärnan för Insider gör likadant. Ladda upp bilder och se bilder i inlägg krånglar. Medlemmarna har problem med att logga in.

Jag vågar inte göra eller posta någonting på "mina" sajter då jag inte vet hur det kommer gå med etiketterna för tillfälligt då deras namn är alldeles fel och det finns flera med samma namn.

Följande saker finns inte i nya iFokus vid lanseringen:

  • Ett nummer för att se antalet kommentarer som ett inlägg har.

  • Se hur länge en medlem varit medlem på iFokus, om medlemmen är Sajtvärd eller Medarbetare på en sajt eller när denna sist var inloggad på deras profil. (Fler saker försvann därifrån, men jag tyckte att dom tre jag tog var mest användbara att veta för andra)

  • Förmågan att enkelt se var ett inlägg slutar och ett annat början. Scrollar man ner för långt och hamnar på ett nytt inlägg så räknar iFokus det som om man öppnat sagda inlägg och kommentarerna i det inlägget räknas då som lästa. Så nästa gång man går in i den tråden kan man ha missat massor av kommentarer för att iFokus räknade ens oavsiktliga besök i den tråden som att man varit där och läst kommentarerna.

  • Förmågan att snabbt och smidigt ta sig upp och ner i inläggen. Dragspelet drar visserligen ihop alla kommentarer, men om själva inlägget är väldigt långt måste du fortfarande hålla på och scrolla ner förbi det varje gång. Behöver eller vill du läsa om gamla kommentarer måste du öppna dragspelet (där kommentarerna dras ihop) och då hamnar du på inlägg #1. Efter att du hittat kommentarerna du ville läsa måste du scrolla hela vägen ner till slutet av tråden igen, förbi övriga kommentarer ner till där du kan posta en kommentar.

Sett ur den aspekten så är det tillfälligt en försämring av iFokus, men det mesta kommer ju att fixas. Det underbara kaoset är inte permanent, med andra ord. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Pyttelite
9/6/20, 12:47 PM
#40

#38: Flocken jag har skrivit en ny kommentar på inlägget du skrev den 4 September.

Kolla om du kan hitta det - vi kan göra lite tester så att du hittar tillbaks - ge inte upp!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 9/6/20, 12:53 PM av Pyttelite
Mitchika
9/6/20, 12:49 PM
#41

#39: Måste svara till mig själv för att det inte funkar att redigera ens egna inlägg direkt efter publiceringen ibland, också efter vad iFokus känner för. :P

Så det ska nog vara med på listan också, men jag ville mest tillägga: Wow, jag upptäckte hur punktlistor fungerar i nya iFokus av en ren slump! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Amandla
9/6/20, 1:01 PM
#42

Upptäckte just, att om jag går in på en sajt jag tidigare varit in på och då valde en etikett för att kolla inläggen där, så kommer jag den här gången inte till startsidan utan till samma jag var på gången innan dvs etikettens inlägg. Rörig förklaring men jag är väldigt trött i huvudet efter en timme på iFokus och det mesta känns ologiskt och krångligt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
9/6/20, 1:04 PM
#43

#42: Förstår vad du menar. Har också irriterat mig på det. Har gjort en lista på buggar/önskemål efterhand som jag kommer på dem, och så här skrev jag om just det:

Önskemål: Att listan över etiketter går tillbaka till Alla diskussioner om man lämnar sajten. Som det är nu står den etikett man letade på senast kvar som förval.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
9/6/20, 1:13 PM
#44

#42 Tack!
Nu har jag förstått att siffrorna som står vid min Profilbild uppe till höger visar hur många svar jag fått i de trådar jag bevakar/skrivit i. Men det händer inget när jag håller muspekaren på siffrorna, vore det inte bra åtminstone med en förklaring på vad de betyder?

För övrigt tycker jag det är irriterande med förhandsvisningen av kommentarerna i rutorna som kommer upp i högermarginalen, det blir ett scrollande hela tiden som känns onödigt och som så lätt går att rå på genom att bara rubrikerna ligger där som det var tidigare. (ja, jag är ännu rörigare i min hjärntrötta skalle nu, hoppas det går att reda ut vad jag menar)

Sen följde inte enter med i publiceringen, här ovan hade jag klickat enter mellan två stycken, det försvann så jag fick lägga in det igen. Långa stycken är för jobbiga att läsa. Irriterar mig också på att skrivrutan flyttar sig när man ska redigera, resten av tråden försvinner och rutan ligger plötsligt högst upp.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 9/6/20, 1:15 PM av Amandla
Carmarino
9/6/20, 1:23 PM
#45

#44: Håller med - igen. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Z
9/6/20, 5:04 PM
#46

Kan inte heller logga in på mitt användarnamn Zickan. Fått meddelande att lösen eller inlogg är fel. Återställt lösenordet. Fungerar ändå inte. Testat via Chrome och mobil. Går inte logga in.
Lite dumt man behöver skapa ett till konto för att nå support sidan när sånt sker.
Borde finnas en tydlig mailadress till iFokus teamet man kan maila eller kontakta dom på annat sätt än skapa nya konton.

  • Redigerat 9/6/20, 5:04 PM av Zickan2
Niklas
9/6/20, 6:21 PM
#47

#46: En tydlig mejladress borde det verkligen finnas! Vi har nog glömt bort att det inte finns någon sidfot på samma sätt som förut. Det får vi fixa.

Får jag prova att logga in som dig eller vill du att jag skickar dig ett nytt lösenord?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/6/20, 6:22 PM av Niklas
Z
9/6/20, 7:01 PM
#48

#46: Bara testa på att logga in om de hjälper

Annons:
Niklas
9/6/20, 9:57 PM
#49

#48: Det funkade utan problem. Jag skickar ditt nya lösenord i ett meddelande så får du prova om det är någon skillnad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Elelli]
9/7/20, 1:08 AM
#50

#19: Nu gör jag ett nytt försök att svara på denna kommentaren.

Jag använder chrome som webbläsare i telefonen. Nu verkar min mobil överlag ha svårt att hantera att ladda sidor där det är "mycket" på en gång. Jag har använt universitetets wifi, mitt wifi samt mobildata under dagen för att testa om det kan bero på det. Men det är samma problem oavsett.

För min del tar det evigheter att scrolla. Varje kommentar ska laddas och det buggar väldigt när jag försöker scrolla neråt. Vissa kommentarer laddas inte alls och jag kan inte se några bilder öht. Att scrolla upp i ett kommentarsfält kan jag glömma, för då laddar inte en enda kommentar utan allt blir vitt. Så vill jag läsa en kommentar igen som jag råkat scrolla förbi får jag snällt skriva in iFokus.se i sökfältet och sedan leta upp tråden och helt enkelt börja scrollandet neråt igen och hoppas att jag inte missar kommentaren jag vill svara på/läsa igen.

När jag klickar den runda grejen uppe i hörnet med siffror på laddas inte det som ska komma upp där, och jag kan inte heller trycka bort rutan utan får ännu en gång gå in på iFokus på nytt.

För att inte tala om när jag ska kommentera, jag hinner skriva en hel mening innan bokstäverna börjar dyka upp på skärmen. Och då har bara hälften av bokstäverna kommit med.

Men återigen, problemet ligger troligtvis på min telefon förmodar jag (Huawei p30 PRO) . Men det är också därför jag alltid varit tacksam för att ni har en app. 🤗

zickan
9/7/20, 1:40 AM
#51

#49: nu gick det att logga in. Tack.
Men det var svårt att se att man fått ett meddelande. Syntes inget förrän jag klicka på själva länken som stod meddelande innan jag såg det från dig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Niklas
9/7/20, 9:38 AM
#52

#50: Det låter som om minnet i mobilen inte räcker till. Då kan det blir så där, fast jag kan inte säga det säkert.

#51: Bra att inloggningen löste sig även om jag inte förstår varför det inte fungerade med ditt förra lösenord.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Condor
9/7/20, 11:58 AM
#53

#33:

Oj vad invecklat. Jag har nog bättre saker att göra än att studera hur det här forumet fungerar. T.ex. skulle jag kunna lära kvantmekaniken utantill.

Niklas
9/7/20, 12:05 PM
#54

#53: Läs långsamt och testa sen i ett eget inlägg:

# Fet rubrik

**Fetstilt text**

*Kursiverad text*

* Punktlista
* Punkt två

1. Numrerad lista
2. Får också en rad två

Nu är du nästan fullärd och kan fortsätta med kvantmekaniken. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tiktak697
9/7/20, 10:38 PM
#55

#6
Måste bara dela med denna nya idiotiska uppdatering gjort fr så dåligt man hittar inget , den oklara framsidan Gör att aktuella inlägg ej syns man måste söka. Och då skall man leta i bland alla inlägg . iFokus ser mer ut som en blogg och en nedgradering har hänt ser Fan ut som the lame biga bukeflus är de de de kallas som förbättring ? Och att de bidrar till mindre önskad aktivitet tycker jag jag har helt tappat listen till iFokus de börjar gå åt fel håll tror snart de kommer få ett slut
Så innerligt besviken och ledsen över den här helt klara nedgraderingen hemskt

Mvh Tiktak

Annons:
Evaline
10/16/20, 1:39 PM
#56

Varför ändra på ett koncept som fungerade? Nu ser det bara rörigt ut och det är svårnavigerat, detta kommer från en som inte ens fyllt 30 och har full koll på datorer och teknisk utveckling. UX mässigt är denna uppdatering ett enormt baksteg.

Staffan
10/16/20, 1:45 PM
#57

#56 Evaline

Vilken förändring är det du stör dig mest på?

Är det i mobilen eller på desktop?

// Staffan

Niklas
10/16/20, 2:42 PM
#58

#56: Ur vissa perspektiv fungerade den säkert, men sanningen är att den höll på att självdö därför att den var illa anpassad efter iFokus användare och den tekniska utveckling som skett sen 2011. Att behålla den var inget val om iFokus skulle fortsätta leva.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JagVetVägen
10/21/20, 9:44 AM
#59

Ja allt är totalt annorlunda, så det kommer ta sin tid att lära och hitta.
Innan kunde jag välja bort mobilversion trots jag var här inne på mobilen. Då fann jag allt lättare med en annan överblick.
Det går inte nu.

Varje gång jag ska gå in på olika sajter måste jag godkänna användarvillkoren…igen och igen..precis hela tiden med andra ord! Så störigt..

Jag finner inte heller alla privata meddelanden. Var tog dom vägen?
Det är från min mobil (iPhone) jag är inloggad.

Fridens Liljor

  • Redigerat 10/21/20, 9:58 AM av JagVetVägen
JagVetVägen
10/21/20, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Det står en etta på meddelanden, men det kommer inte upp nåt när jag trycker på den utan tar mig till där jag kan skriva ett eget nytt meddelande.

Fridens Liljor

[[eskils_]]
10/21/20, 10:05 AM
#61

#60 Finns det inte till vänster om skrivrutan en spalt med dina inkomna meddelanden?

JagVetVägen
10/21/20, 10:07 AM
#62

#61: jo, nu gick det upp ett Liljeholmen. Tryckte på strecken där till vänster, ok det tar en stund att lära sig.
Men hur ska jag slippa godkänna användarvillkor stup i kvarten?
Tack för hjälp!

Fridens Liljor

  • Redigerat 10/21/20, 10:16 AM av JagVetVägen
Annons:
[[eskils_]]
10/21/20, 10:36 AM
#63

#62 Ingen orsak! 😊

Om användarvillkoren står det i den här tråden:
https://support.ifokus.se/discussion/1484690/godkannande-%22vi-vardesatter-din-integritet%22

Niklas
10/21/20, 2:09 PM
#64

#62: För tydlighetens skull: Cookiepopupen har inte med nya versionen att göra. Det är något vi måste ha och vi valde att lägga in det i samband med lanseringen. De är en förutsättning för annonserna som är en förutsättning för iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
10/21/20, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Jag har fått så här två ggr nu. Spelade ingen roll att jag uppdaterade sidan. Felet varade bara under korta stunder men tänkte jag kunde visa det iaf.

Det här är den andra gången det sker och skärmdumpen gjorde jag på stört, så bilden är från 20:e Oktober 11:31.

Kan tillägga att alla andra flikar på andra webbsidor (än ifokus) funkade utan problem.

Minns tyvärr inte när jag fick detta första gången men inte så superlänge sen.

Carmarino
10/21/20, 4:34 PM
#66

#65: Har fått samma sak ett par gånger. Minns dock inte på vilka sajter. Det tog några minuter innan det fungerade igen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
10/22/20, 5:58 PM
#67

Jag har sett det ett par gånger. Det löste sig när jag öppnade ett annat inlägg och sen samma inlägg igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
10/22/20, 6:00 PM
#68

#67:

Av ren nyfikenhet, varför sker det?

Är det olika servrar som delar på sidan man ser och det blir nåt knas med request?

Niklas
10/22/20, 6:02 PM
#69

Jag vet faktiskt inte. Min första tanke var att min anslutning dippade, men det är inget jag vet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
10/22/20, 6:10 PM
#70

Om det är tillfälligt och löser sig med en omladdning är det sannolikt när jag har lagt ut en ny version.

Senaste dagarna när vi strulat med annonserna så har jag gjort det fler gånger om dagen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[VSK]
10/22/20, 6:53 PM
#71

#70:

Okies.

Första gången jag upplevde detta så satt jag i konversation (pm). Vet inte riktigt hur det funkar men när man skickar pm respektive får avisering om ny pm (tryck här för att uppdatera/läsa pm -eller va det nu står) så funkar ju den delen iaf.

Nåja inget som stör mig direkt utan va mest bara nyfiken.

Upp till toppen
Annons: